Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Hirvonen: Pobediću Loeba!
Objavljeno: 16.02.2009.
Sigurno je više nego frustrirajuće biti posvećen reli sportu, biti brz, imati vrhunski bolid a opet nemoćan da se suprostaviš jednom čoveku. Mladićima kao što su Hirvonen i Latvala jedina nesreća je to što voze šampionat zajedno sa najboljim reli vozačem svih vremena koji uz to nastupa sa tako sjajnim bolidom. Ipak oni nisu klonuli duhom, naprotiv!
Čekati da se Sebastien Loeb umori od pobeđivanja može dugo potrajati pa mladićima ne ostaje ništa drugo nego da hrabre sami sebe. Odličan primer za to je i izjava Mikke Hirvonena nakon fantastične borbe sa Sebastienom na tek završenom reliju u Norveškoj - ”Moj sinčić ima tri i po godine i kada se igra sa svojim automobilčićima i kaže: Ovo je Loeb, njega je veoma teško pobediti... On će pomisliti da je to nemoguć zadatak ako ja ne nastavim da se trudim!” Samo napred Mikko, sada nam je svima potreban neko koji će stvarno dokazati da je tako nešto moguće!
Petar Janković - Automagazin
Na dve odvojene press-konferencije u Buenos Airesu i Santiagu organizatori Dakar Rally-a objavili su vest da će se i naredno izdanje ovog prestižnog takmičenja održati u Argentini i Čileu. Potencijal novih terena kao i velika zainteresovanost publike jedni su od glavnih činilaca ovakve odluke ASO-a.
Delegat Švedske u FIA World Motorsport Councilu u izjavi za lokalne medije obavestio je javnost da će kaledar Šampionata Sveta u reliju za sezonu 2010 doživeti značajne promene. Prema izjavi Lars Osterlind Rusija i Indonezija neće biti domaćini najboljim svetskim reli vozačima u terminima 18-20. jun i 16-18. juli 2010.
Prema pisanju nekih medija Ford ubrzano priprema dostojnog suparnika za sada jedinom predstavniku u klasi R2, malemom Citroenu C2R2 Max. U garažama M-Sporta uslikana je Ford Fiesta koja će se od jula meseca ove godine takmičiti u klasi R2. Da li to uvertira i za jaču, S2000 verziju?
Diskusija o budućnosti Šampionata Sveta u reliju i automobilima koji će u njemu učestvovati užurbano se nastavlja. World Motor Sport Council na svom tek završenom zasedanju u Parizu odlučio je da već od naredne godine sadašnje WRC bolide počnu menjati S2000 automobili i to bez turbo punjača.
Zvezda Evrovizije, Grk Sakis Ruvas, boraviće na Kipru u martu kako bi označio leteći start za početak FxPro Kiparskog relija 2009. Kako je FxPro Kiparski reli proglašen za najznačajniji ovogodišnji sportski događaj u regionu, prikladno je da u ceremoniju otvaranja bude uvršćen i nastup najveće zvezde na Kipru i u Grčkoj danas...
Aktuelni vice-Šampion Evrope u reliju, Poljak Michal Solowow, konačno je razbio tišinu koja zadnjih meseci “lebdi” oko ERC serije za sezonu 2009. Još uvek nemamo listu vozača koji će se ove godine boriti za titulu “najboljeg u Evropi” a i prebogati Poljak za sada najavljuje siguran start na samo dva takmičenja.
Automagazin je već pisao o izazovima predstojećeg relija Kipar. Vožnja na asfaltnoj a zatim i na makadamskoj podlozi sa pneumaticima i postavkom bolida za rastresitu podlogu veliki je izazov kako za vozače tako i za sam automobil a posebno pneumatike. Pirelli i FIA su odlučili da izađu u susret željama timova i njihovih asova.
Zahvaljujući pre svega organizatorima relija Portugal i njihovog glavnog sponzora, Vodafone-a, na četvrtom reliju ove sezone imaćemo zadovoljstvo da po prvi put nakon kraja sezone 2007, u ulozi takmičara u WRC-u vidimo legendarnog Finca, Marcusa Gronholma.
Posle dve godine pauze, Rally Cyprus ponovo se vraća u kalendar Svetskog Reli Šampionata. Prva etapa relija Kipar održava se na asfaltu, a druge dve na makadamskoj podlozi. FIA je odlučila da WRC bolidi i na asfaltnoj podlozi moraju koristiti pneumatike za makadam, dok je za učesnike JWRC-a odobreno korišćenje pneumatika za asfaltnu podlogu...