Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Rally Curitiba – Ubedljivi Kris Meeke
Objavljeno: 06.03.2009.
Kris Meeke, vozač Peugeot UK Teama, danas je bez dostojnog protivnika u Brazilu. Nakon sedam brzinskih ispita prvog dana relija Curitiba, druge runde ovogodišnjeg izdanja Intercontinental Rally Challengea, Britanac ima stoprocentni učinak što je rezultovalo liderskom pozicijom ispred Giandomenica Bassa i Nicolasa Vouilloza.

Italijan u Abarthu i Francuz u Peugeotu u nemogućnosti da se suprostave Mekke-u okrenuli su se borbi za poziciju broj dva. Nakon rovovske bitke Basso je drugo mesto preuzeo na poslednjem brzincu dana ali njegova prednost iznosi minimalnih 0.3 sekunde. Četvrtoplasirani je još jedan od IRC favorita, Belgijanac Freddy Loix, koji je kao prvi na stazi prema sopstvenom priznanju najviše vremena izgubio igrajući ulogu čistača. Najveći gubitnik je definitivno mladi Finac Anton Alen koji je i pored četiri druga mesta daleko iza borbe za vrh, na poziciji broj 13. Posledica ovako lošeg rezultata je greška na brzinskom ispitu broj tri i oštećenje zadnjeg točka. Rally Curtiba 2009 nastavlja se sutra sa još šest brzinaca.

Rezultati nakon prvog dana (sa Subaru takmičarima):
1. Kris Meeke/Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) 50:47.0 min
2. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (Abarth Grande Punto S2000) + 48.6 s
3. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) + 48.9 s
4. Alejandro Cancio/Santiago Garcia (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:03.6 min
5. Freddy Loix/Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000) + 1:22.5 min
6. Victor Galeano Tomboly/Diego Fabiani (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:31.6 min
7. Raul Martinez/Javier Sebastian Montero (Subaru Impreza STi) + 3:59.0 min
8. Gustavo Saba/Edgardo Galindo (Subaru Impreza STi) + 4:40.9 min
Petar Janković - Automagazin
Reli Kipar za Norvežanina Heninga Solberga završio se i pre nego što je zapravo počeo. Na etapi ka startu prvog brzinskog ispita stariji Solberg je u sudaru sa lokalnim „kamiondžijom“ oštetio svog Stobart Ford Focusa WRC toliko da nastavak takmičenja nije bio moguć.
Pet Citroena nalazi se u top osam nakon prvog, asfaltnog dana, relija Kipar. Na čelu je „verovali ili ne“ Sebastien Loeb nakon pet pobeda na brzinskim ispitima, 42 sekunde ispred timskog kolege Danija Sorda kome je pripala čast da Loebu pokvari stoprocentni učinak prvog dana pobedom na jednom brzinskom ispitu.
WRC možda „boluje“ od manjka timova i proizvođača ali to definitivno nije prelazna bolest jer je malezijski Proton upravo postao sedmi proizvođač koji se priključio Intercontinental Rally Challengeu. Vozači koji budu nastupali u IRC-u sa Proton Satriom S2000 biće bodovani zajedno sa onim u Abarthima, Hondama, Mitsubishijima, Peugeotima, Škodama i Volkswagenima.
Shake trećeg relija sezone 2009 Šampionata Sveta u reliju održan je na asfaltnoj stazi dužine 4.49km nekih 15-tak kilometara daleko od glavnog grada Kipra, Limassola. Bila je to poslednja prilika timovima za fina podešavanja automobila sa makadamskim setapom za prvi dan takmičenja koji se u potpunosti vozi na asfaltnoj podlozi. Najbrže vreme današnjeg „šejka“ pripada Špancu Danielu Sordu.
Petter Solberg je svoj debi nastup u sezoni 2009 (Rally Norway) sa „novim automobilom“ Citroen Xsarom WRC završio na solidnoj poziciji broj šest. Bolje se nije moglo pre svega zbog motora u Xsari koji je bio na samom izdisaju pa je posada u pauzama između brzinaca morala u isti dosipati i po dva litra motornog ulja kako bi ga vratila u život. Ovoga puta pred reli Kipar situacija je znatno bolja.
Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene na drugoj trci Intecontinental Rally Challengea. Na reliju Curitiba videli smo sjajan spektakl, u kojem se najbolje snašao fantastični Kris Meeke. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Drugi reli IRC-a 2009 u dalekom Brazilu nije možda ispunio očekivanja zahtevne reli javnosti ali to neće umanjiti uspeh vozača Peugeot UK Teama, Krisa Meekea koji je već na drugom nastupu u seriji stigao do svog prvog trijumfa. Iza njega videli smo fantastičnu borbu Nicolasa Vouilloza i Giandomenica Bassa iz koje je ovoga puta Francuz izašao kao pobednik.
Nakon pobede od starta do cilja u Švedskoj, osam najbržih i sedam drugih vremena na brzinskim ispitima, Šveđanin Patrick Sandel i Red Bull Rally Team ne odlaze na Kipar samo kao lideri Production klase Šampionata Sveta već i kao najveći favoriti za osvajanje još jednog trofeja.
Nakon osvojenog prvog i drugog mesta i istorijske prve „dizel pobede“ na ovogodišnjem izdanju Dakar Rally-a, Volkswagen je potvrdio da će se na istom takmičenju naći i u sezoni 2010 sa ciljem da odbrani titulu. Prema rečima rukovodstva iz Wolfsburga nakon ove pobede znak VW sija jače na svim kontinentima.