Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Cyprus Rally – 3 od 3 za Loeba
Objavljeno: 15.03.2009.
Za sada u Šampionatu Sveta Sebastien Loeb i Patrick Sandell imaju stoprocentni učinak. Prvi je trijumfovao u generalnom plasmanu na tri vožena takmičenja na top nivou dosegnuvši tako i do svoje jubilarne 50-te pobede u WRC-u dok je Sandell nastavio svoj pobednični niz iz Norveške nagovestivši kome ove sezone ide titula u PWRC konkurenciji.

Najbrži čovek na stazi danas je bio Finac iz Forda Mikko Hirvonen ali zaostatak od petka je bio prevelik. Prvom vozaču Forda nije preostalo ništa drugo nego da sa pozicije broj dva još jednom prisustvuje slavlju Super Seba. Sa druge strane, iako je na cilj stigao “tek” kao treći, najveća zvezda relija Kipar je ex-prvak Norvešanin Petter Solberg. Ove godine privatnik, već na svom drugom nastupu stiže do podijuma što mu je retko uspevalo i u fabričkom Subaru-u. Španac Dani Sordo i dalje u ulozi timskog kolege Sebastiena Loeba vredno radi za Citroen WRT, četvrto mesto i novi bodovi u obe konkurencije. Matthew Wilson je peti nakon izletanja Sebastiena Ogiera 200 metara pred kraj relija što uz odustajanje Novikova Citroenove juniore ponovo svrstava među “početnike” WRC-a. Jedini koji je osvetlao obraz “crvenim klincima” je Conrad Rautenbach na poziciji broj šest, ispred dva Forda, Federica Vilagre i Khalida Al Qassimija.

Iza velikih momaka takmičari u PWRC konkurenciji imali su svoje uspone i padove. Nakon tri dana borbe Portugalac Armindo Araujo, prvenstveno zbog problema sa menjačem njegovog Mitsubishi Lancera Evo IX, morao je popustiti pred napadom Sandella i njegove Red Bull Škode Fabije S2000. Treća pozicija odlazi u ruke iskusnog Nassera Al-Attiyaha koji je vremenima postignutim u subotu i nedelju pokazao da Subaru Impreza N14 ove godine počinje da liči na ozbiljan trkački automobil spreman da bude zdrava konkurencija bar Mitsubishiju. Poredak kod juniora kao i na početku relija, Prokop, Kosciuszko pa Burkart.

Generalni plasman relija Kipar:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 4hr 50mins 34.7secs
2. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +00mins 27.2secs
3. Petter Solberg PS WRT Citroen Xsara WRC +01mins 49.4secs
4. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +02mins 26.3secs
5. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus RS WRC +06mins 41.0secs
6. Conrad Rautenbach Citroen Junior Team C4 WRC +11mins 11.9secs
7. Federico Villagra Munchi's Ford Focus RS WRC +13mins 18.5secs
8. Khalid Al Qassimi BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +13mins 44.1secs
9. Patrik Sandell Skoda Fabia S2000 +19mins 36.6secs
10. Armindo Araujo Mitsubishi Lancer Evo IX +19mins 54.9secs
Petar Janković - Automagazin
Oni koji prate reli sport sigurno se sećaju projekta Dacia Logan S2000 od pre nekoliko godina. Renault je tada pokušao da ime rumunskog proizvođača oživi i kroz nastupe na relijima a za testove je angažovan i čuveni Jean-Joseph Simon. U začetku S2000 klase projekat se ugasio da bi se iznenada u italijanskim medijima pojavila nova “buva”!
U radionicama Prodrivea završena je priprema bolida Subaru Impreza S14 sa kojom će Marcus Gronholm nakon 16 meseci pauze ponovo juriti reli stazama Šampionata Sveta. Zahvaljujući turističkoj organizaciji Portugala Finac će startovati na četvrtom reliju WRC-a za sezonu 2009, Vodafone Rally de Portugal, počev od 02. aprila.
FIA World Motor Sport Council konačno je izašao sa zvaničnim predlogom kako će izgledati Šampionat Sveta u reliju tokom narednih godina. Odluke su veoma slične insajder informacijama koje ste već mogli pročitati na stranicama Automagazin web portala (
OVDE) a koje su sada dobile i oficijelnu potvrdu. Budućnost WRC-a je S2000 bolid + aerodinamični kit.
Najbrži pilot drugog dana relija Kipar bio je Norvežanin Petter Solberg, u bolidu specifikacije 2006 (Citroen Xsara WRC 06). Iako je šampion sveta iz 2003. godine, danas nadmašio Hirvonena (Ford) za 24,8 sekundi i Loeba (Citroen) za 35,2 sekunde, na vodećoj poziciji i dalje se nalazi Sebastien Loeb, ispred Mike Hirvonena i Dani Sorda (Citroen)...
Reli Kipar za Norvežanina Heninga Solberga završio se i pre nego što je zapravo počeo. Na etapi ka startu prvog brzinskog ispita stariji Solberg je u sudaru sa lokalnim „kamiondžijom“ oštetio svog Stobart Ford Focusa WRC toliko da nastavak takmičenja nije bio moguć.
Pet Citroena nalazi se u top osam nakon prvog, asfaltnog dana, relija Kipar. Na čelu je „verovali ili ne“ Sebastien Loeb nakon pet pobeda na brzinskim ispitima, 42 sekunde ispred timskog kolege Danija Sorda kome je pripala čast da Loebu pokvari stoprocentni učinak prvog dana pobedom na jednom brzinskom ispitu.
WRC možda „boluje“ od manjka timova i proizvođača ali to definitivno nije prelazna bolest jer je malezijski Proton upravo postao sedmi proizvođač koji se priključio Intercontinental Rally Challengeu. Vozači koji budu nastupali u IRC-u sa Proton Satriom S2000 biće bodovani zajedno sa onim u Abarthima, Hondama, Mitsubishijima, Peugeotima, Škodama i Volkswagenima.
Shake trećeg relija sezone 2009 Šampionata Sveta u reliju održan je na asfaltnoj stazi dužine 4.49km nekih 15-tak kilometara daleko od glavnog grada Kipra, Limassola. Bila je to poslednja prilika timovima za fina podešavanja automobila sa makadamskim setapom za prvi dan takmičenja koji se u potpunosti vozi na asfaltnoj podlozi. Najbrže vreme današnjeg „šejka“ pripada Špancu Danielu Sordu.
Petter Solberg je svoj debi nastup u sezoni 2009 (Rally Norway) sa „novim automobilom“ Citroen Xsarom WRC završio na solidnoj poziciji broj šest. Bolje se nije moglo pre svega zbog motora u Xsari koji je bio na samom izdisaju pa je posada u pauzama između brzinaca morala u isti dosipati i po dva litra motornog ulja kako bi ga vratila u život. Ovoga puta pred reli Kipar situacija je znatno bolja.