Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Cyprus Rally – Leteći start Citroena
Objavljeno: 13.03.2009.
Pet Citroena nalazi se u top osam nakon prvog, asfaltnog dana, relija Kipar. Na čelu je „verovali ili ne“ Sebastien Loeb nakon pet pobeda na brzinskim ispitima, 42 sekunde ispred timskog kolege Danija Sorda kome je pripala čast da Loebu pokvari stoprocentni učinak prvog dana pobedom na jednom brzinskom ispitu.
Iako se pre starta takmičenja javno protivio odluci da se na asfaltnoj podlozi vozi na gumama za makadam Sebastien Loeb sada ima drugačije viđenje situacije - “Možda nismo vozili onoliko brzo na koliko smo navikli na asfaltu ali bilo je OK. Pronašli smo pravi balans, sprečili preveliko proklizavanje, kao prvi na stazi imali mogućnost biranja idealne putanje i na kraju je bilo sasvim zabavno. Nisam očekivao ovoliku razliku u odnosu na Fordov dvojac.“ Ta razlika nakon BI6 iznosi više od minuta a Latvala i Hirvonen koji nisu imali toliko samopouzdanja kao Loeb kao primarni cilj su imali završetak dana „u komadu“.

Iza fabričkih timova na odličnoj petoj poziciji je još jedan Citroen ali onaj starije evolucije, Xsara WRC Pettera Solberga. Solberg je tokom celog dana glavnog suparnika imao u liku i delu Sebastiena Ogiera (Citroen Junior WRT) koji je dan završio na sasvim solidnoj poziciji broj šest ispred timskog kolege Rusa Novikova i Stobartovog vozača Wilsona. Najbrži Junior, od tri koliko je startovalo, je prema očekivanju Martin Prokop i to više od tri i po minuta ispred Poljaka Kosciuzkog i skoro 15 minuta ispred trećeplasiranog Burkarta.

PWRC konkurencija bila je mnogo veća pa je samim tim i uzbuđenja bilo više. Na kraju lider je Armindo Araujo u Mitsubishi Lanceru Evo IX dok pobednik prvog takmičenja serije Patrick Sandell zaostaje nešto više od pola minuta. Campedelli u Mitsubishiju minut je iza Sandela na poziciji broj tri. Cyprus Rally nastavlja se sutra sa pet makadamskih brzinaca. Na Sebastienu Loebu je da kao čistač odbrani prednost pred Fordovima i Fincima koji će se zasigurno osećati mnogo bolje na rastresitoj podlozi.
Plasman prvog dana relija Kipar:
1. Loeb/Elena Citroën C4 1h13’41’’7
2. Sordo/Marti Citroën C4 +41’’8
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +1’00’’2
4. Latvala / Anttila Ford Focus +1’08’’3
5. Solberg/Mills Citroën Xsara +2’27’’1
6. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +3’03’’3
7. Novikov/Moscatt Citroën C4 +3’16’’0
8. Wilson/Martin Ford Focus +4’25’’9
9. Rautenbach/Barritt Citroën C4 +4’35’’3
10. Villagra/Perez Companc Ford Focus +5’02’’0
Petar Janković - Automagazin
Oni koji prate reli sport sigurno se sećaju projekta Dacia Logan S2000 od pre nekoliko godina. Renault je tada pokušao da ime rumunskog proizvođača oživi i kroz nastupe na relijima a za testove je angažovan i čuveni Jean-Joseph Simon. U začetku S2000 klase projekat se ugasio da bi se iznenada u italijanskim medijima pojavila nova “buva”!
U radionicama Prodrivea završena je priprema bolida Subaru Impreza S14 sa kojom će Marcus Gronholm nakon 16 meseci pauze ponovo juriti reli stazama Šampionata Sveta. Zahvaljujući turističkoj organizaciji Portugala Finac će startovati na četvrtom reliju WRC-a za sezonu 2009, Vodafone Rally de Portugal, počev od 02. aprila.
FIA World Motor Sport Council konačno je izašao sa zvaničnim predlogom kako će izgledati Šampionat Sveta u reliju tokom narednih godina. Odluke su veoma slične insajder informacijama koje ste već mogli pročitati na stranicama Automagazin web portala (
OVDE) a koje su sada dobile i oficijelnu potvrdu. Budućnost WRC-a je S2000 bolid + aerodinamični kit.
Za sada u Šampionatu Sveta Sebastien Loeb i Patrick Sandell imaju stoprocentni učinak. Prvi je trijumfovao u generalnom plasmanu na tri vožena takmičenja na top nivou dosegnuvši tako i do svoje jubilarne 50-te pobede u WRC-u dok je Sandell nastavio svoj pobednični niz iz Norveške nagovestivši kome ove sezone ide titula u PWRC konkurenciji.
Najbrži pilot drugog dana relija Kipar bio je Norvežanin Petter Solberg, u bolidu specifikacije 2006 (Citroen Xsara WRC 06). Iako je šampion sveta iz 2003. godine, danas nadmašio Hirvonena (Ford) za 24,8 sekundi i Loeba (Citroen) za 35,2 sekunde, na vodećoj poziciji i dalje se nalazi Sebastien Loeb, ispred Mike Hirvonena i Dani Sorda (Citroen)...
Reli Kipar za Norvežanina Heninga Solberga završio se i pre nego što je zapravo počeo. Na etapi ka startu prvog brzinskog ispita stariji Solberg je u sudaru sa lokalnim „kamiondžijom“ oštetio svog Stobart Ford Focusa WRC toliko da nastavak takmičenja nije bio moguć.
WRC možda „boluje“ od manjka timova i proizvođača ali to definitivno nije prelazna bolest jer je malezijski Proton upravo postao sedmi proizvođač koji se priključio Intercontinental Rally Challengeu. Vozači koji budu nastupali u IRC-u sa Proton Satriom S2000 biće bodovani zajedno sa onim u Abarthima, Hondama, Mitsubishijima, Peugeotima, Škodama i Volkswagenima.
Shake trećeg relija sezone 2009 Šampionata Sveta u reliju održan je na asfaltnoj stazi dužine 4.49km nekih 15-tak kilometara daleko od glavnog grada Kipra, Limassola. Bila je to poslednja prilika timovima za fina podešavanja automobila sa makadamskim setapom za prvi dan takmičenja koji se u potpunosti vozi na asfaltnoj podlozi. Najbrže vreme današnjeg „šejka“ pripada Špancu Danielu Sordu.
Petter Solberg je svoj debi nastup u sezoni 2009 (Rally Norway) sa „novim automobilom“ Citroen Xsarom WRC završio na solidnoj poziciji broj šest. Bolje se nije moglo pre svega zbog motora u Xsari koji je bio na samom izdisaju pa je posada u pauzama između brzinaca morala u isti dosipati i po dva litra motornog ulja kako bi ga vratila u život. Ovoga puta pred reli Kipar situacija je znatno bolja.