Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally de Portugal – Nepobedivi Loeb
Objavljeno: 05.04.2009.
I posle četiri relija u sezoni 2009 svi učesnici WRC-a gledaju u leđa nepobedivom Francuzu Sebastienu Loebu. Izuzimajući grešku na prvom brzinskom ispitu relija Portugal, prva zvezda Citroen WRT-a je takmičenje odvozila fantastično došavši do 51 pobede u karijeri. Treći put ove godine Mikko Hirvonen je drugi, a po drugi put na podijum se penje Dani Sordo na poziciji broj tri.

Poslednji dan takmičenja u Portugalu obeležila su odustajanja Evgeny Novikova (Citroen) tri brzinska ispita pre kraja, dok na poslednjem brzincu pre superspecijala odustaju Wilson junior i Conrad Rautenbach, poklonivši tako bodove momcima sa začelja. Na pozicije četiri i pet plasirala su se braća Solberg, šesti je Mads Ostberg u Imprezi a poslednja dva mesta su pripala autsajderima Villagri i Al Qassimiju. Do prve pobede u karijeri, koja mu je donela i lidersku poziciju u generalnom plasmanu PWRC-a, stigao je domaća reli nada Armindo Araujo ispred Martina Prokopa koji je drugo mesto na superspcijalu bukvalno preoteo Norvežaninu Eyvindu Brynildsenu (kvar diferencijala). JWRC, očekivano Poljak Michal Kosciusko je pametno “odradio” reli i pobedom se izjednačio u generali sa Martinom Prokopom. Sledeći reli Šampionata Sveta u reliju vozi se u terminu 22-26. april u Argentini.

Generalni plasman relija Portugal:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hrs 53mins 13.1secs
2. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +24.3secs
3. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +1min 45.4secs
4. Petter Solberg PS WRT Citroen Xsara WRC +2mins 44.6secs
5. Henning Solberg Stobart VK Ford Focus WRC +5mins 46.3secs
6. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC2008 +6mins 20.8secs
7. Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC +12mins 59.5secs
8. Khalid Al Qassimi BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +18mins 21.7secs
9. Armindo Araujo Mitsubishi Lancer Evo IX +22mins 18.5secs
10. Martin Prokop Mitsubishi Lancer Evo IX +23mins 25.6secs
Petar Janković - Automagazin
„Razvod braka“ sa Subaruom početkom ove godine ostavio je „besposlenim“ inženjere i osoblje čuvenog Prodrivea Davida Richardsa, bar one iz reli sekcije. Ali kako sada stvari stoje, uz povremene nastupe Impreze WRC, Prodrive želi i deo kolača budućnosti reli sporta, tačnije klase S2000. Prema nepotvrđenim informacijama tim bi u Šampionatu Sveta već 2011-te imao svoj comeback!
Krum Donchev, vicešampion Bugarske za takmičarsku godinu 2008, novu sezonu započinje u Italiji kao privatnik uz pomoć nekoliko svojih dobrih prijatelja. Iako je tokom prošle godine učestvovao na većini relija Šampionata Evrope, za sada za brzog Bugarina finansijska konstrukcija je daleko od zatvorene. Ipak, ta činjenica tim nije sprečila da intenzivno testira u okolini Borovetza.
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.
Samo nekoliko dana pre početka relija 1000 Miglia u Italiji sa kojim trostruki Šampion Bugarske Dimitar Iliev započinje sezonu 2009, domaćim medijima je predstavljen BTK ADSL Rally Team čija je glavna zvezda popularni Mitko. Stari Mitsubishi Evo IX od sada ćemo gledati u novim, jarko naranđastim bojama.
Dva dana nakon relija Portugal, Citroen Racing našao se u Španiji, na asfaltnim stazama u blizini Faroa. Ovoga puta u rukama Daniela Sordoa bio je malo drugačiji C4 WRC bolid, model sa oznakom HYbrid4. Za razliku od „klasičnog“ modela koji hara reli stazama ovaj produkt Citroena opremljen je dodatnim električnim motorom od 125KW i litijumskim baterijama.
Prema listi učesnika prijavljenih za ovogodišnje izdanje Šampionata Evrope u reliju pred nama je veoma zanimljiva sezona. Kalendar ERC-a za sezonu 2009 sastoji se od ukupno 11 takmičenja od čega će posade koje žele da se nađu u plasmanu morati nastupiti na minimum šest. Za sada na listi vozača nalazi se ukupno 13 imena. Možda za neke baksuzna ali za ERC impresivna cifra.
“Automobil se prevrtao i prevrtao, nikako da stanemo. Pomislio sam da je ovo kraj i da nećemo preživeti nesreću!“ - prokomentarisao je vozač Ford WRT-a Jari-Matti Latvala nesreću na Rally de Portugal kada je zajedno sa svojim suvozačem Miikkom Anttilom izleteo u provaliju prevrnuvši svog Ford Focusa WRC 17 puta za nekih 150 metara.
Ford ipak ostaje u Šampionatu Sveta u reliju. Potvrda je danas stigla i iz M-Sporta čiji je direktor Malcolm Wilson potvrdio početak razvoja Ford Fiesta S2000 na bazi aktuelnog modela predstavljenog ove godine. Homologacija je predviđena za januar 2010-te godine. Uz predstavljanje Fieste R2 najavljene za jul, inženjeri M-Sporta pred sobom imaju dugo toplo lepo prepuno obaveza.
Krenuvši u drugi dan trkanja u Portugalu sa treće pozicije Sebastien Loeb je počistio dvojicu konkurenata, Sorda i Hirvonena i u drugo veče pauze ulazi sa prednošću od 27 sekundi. Po njegovom mišljenju biće to sasvim dovoljna zaliha sekundi da na toj poziciji ostane i tokom sutrašnjih pet brzinaca na kojima će startovati kao prvi.