Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally de Portugal – Hirvonen vodi, Citroen u poteri
Objavljeno: 03.04.2009.
Ako pogledate generalni plasman relija Portugal nakon prvog dana takmičenja i ako iole pratite ovaj sport shvatićete da prva pozicija Mikke Hirvonena i prednost od 15-tak sekundi ispred dva fabrička Citroena teško može Fordovom asu doneti miran san. Prvo mesto na podlozi na kojoj se WRC bolidi voze u Portugalu daleko je od idealne pozicije ali Ford WRT se ovoga puta nije odlučio za taktično nadmudrivanje.

Ono što ekipu Forda i njihovog šefa ipak najviše “boli” je ponovno odustajanje Jari-Matti Latvale, i to u blago rečeno “velikom stilu”. Mlađani Finac koji je pokušao da iskoristi startnu poziciju i napravi što veću prednost nakon ranog vođstva ponovo je napravio samo jedno – katastrofalnu grešku. Prekasno kočenje na prevoju četvrtog brzinskog ispita rezultovalo je izletanje (pogledajte video OVDE) koje i pored stravičnih posledica nije posadu koštalo povreda. Na žalost po Latvalu gazda Wilson je izjavio da se mesto drugog vozača Forda sada ozbiljno ljulja i da su “kadrovske” promene više nego izvesne.

Sa druge strane vozači Citroena, Loeb i Sordo i dalje odlično funkcionišu u paru. I pored sitnih grešaka koji su rezultovali gubljenjem 20-tak sekundi oba pilota su u odličnoj poziciji da napadnu konstantnog Hirvonena. Iza njih trojice, i dalje u borbi za visoki plasman nalaze se dva ex-Šampiona, povratnik Gronholm i privatnik Solberg, a za pozicije 6-7-8 borba se vodi između mladih nada Ogiera, Wilsona jr. i Novikova. Male razlike i motivisani vozači obećavaju nam i sutra vrhunsku zabavu, pomalo zaboravljenu u WRC-u.

Uzbudljivo je bilo i u PWRC kategoriji a za to se odmah na početku pobrinuo favorit Patrick Sandell koji je svoju Škodu Fabiju S2000 nakon prevrtanja skoro pa poslao u staro gvožđe. Lidersku poziciju je preuzeo iskusni Al-Attyah i držao je sve do predposlednjeg brzinca dana kada je oštetio upravljački mehanizam svoje Subaru Impreze N14. Od tada je lider domaćin i jedan od favorita Armindo Araujo (Mitsubishi) ali samo 15 sec ispred Patrika Flodina (Subaru). Najbrži junior je Poljak Michal Kosciuszko 41 sekund ispred Yoanna Bonatoa u istovetnom Suzuki Swiftu S1600. Rally de Portugal se nastavlja sutra sa još 145 kilometara podeljenih u šest brzinskih ispita.

Plasman nakon prvog dana:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 1hr 24mins 12.6secs M
2. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +15.0secs M
3. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +18.0secs M
4. Marcus Gronholm Prodrive Subaru Impreza WRC2008 +25.9secs A8
5. Petter Solberg PS WRT Citroen Xsara WRC +42.2secs A8
6. Sebastien Ogier Citroen Junior Team C4 WRC +1min 04.0secs A8
7. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC +1min 14.6secs MT
8. Evgeny Novikov Citroen Junior Team C4 WRC +1min 33.7secs MT
9. Henning Solberg Stobart VK Ford Focus WRC +1min 33.8secs MT
10. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC2008 +2mins 42.1secs A8
Petar Janković - Automagazin
Ford ipak ostaje u Šampionatu Sveta u reliju. Potvrda je danas stigla i iz M-Sporta čiji je direktor Malcolm Wilson potvrdio početak razvoja Ford Fiesta S2000 na bazi aktuelnog modela predstavljenog ove godine. Homologacija je predviđena za januar 2010-te godine. Uz predstavljanje Fieste R2 najavljene za jul, inženjeri M-Sporta pred sobom imaju dugo toplo lepo prepuno obaveza.
I posle četiri relija u sezoni 2009 svi učesnici WRC-a gledaju u leđa nepobedivom Francuzu Sebastienu Loebu. Izuzimajući grešku na prvom brzinskom ispitu relija Portugal, prva zvezda Citroen WRT-a je takmičenje odvozila fantastično došavši do 51 pobede u karijeri. Treći put ove godine Mikko Hirvonen je drugi, a po drugi put na podijum se penje Dani Sordo na poziciji broj tri.
Krenuvši u drugi dan trkanja u Portugalu sa treće pozicije Sebastien Loeb je počistio dvojicu konkurenata, Sorda i Hirvonena i u drugo veče pauze ulazi sa prednošću od 27 sekundi. Po njegovom mišljenju biće to sasvim dovoljna zaliha sekundi da na toj poziciji ostane i tokom sutrašnjih pet brzinaca na kojima će startovati kao prvi.
Poslednje pripreme za start relija u Portugalu na pet kilometara dugoj stazi danas su završene uz tri velika incidenta i ubedljivo brze Fordove. Najbrži takmičari bili su vozač Forda Jari-Matti Latvala i Petter Solberg u Citroen Xsari WRC vozeći za svoj sopstveni tim dok je Sebastien Loeb bio čak pet sekundi sporiji od prvoplasiranog.
Počev od četvrtka 02. aprila pa sve do nedelje tri dana kasnije trajaće borba najboljih vozača svetskog relija protiv Francuza Sebastiena Loeba. Jedini čovek kome je ove sezone pošlo za rukom da bude brži od aktuelnog Šampiona je motociklista Stefan Everts i to na RedBull bike vs car promo spektaklu. Što se WRC-a tiče, Loeb je u sezoni 2009 i dalje nepobediv.
Kenija, tačnije glavni grad ove afričke države, Najrobi, biće domaćini trećeg relija ovogodišnjeg izdanja Intercontinental Rally Challengea. Na žalost, posle odličnog Monte Carlo relija i “mlakog” takmičenja u Brazilu. čuveni Safari Rally proćiće bez velikih fabričkih timova i vozača a za pobedu i IRC bodove boriće se domaćini sa afričkog kontinenta.
Valasska Rally u najboljem mogućem svetlu je trebao da otvori još jednu sezonu jakog šampionata Češke Republike. Na žalost, praznik reli sporta sa preko 70 učesnika, fabričkim Škoda timom, imenima kao Kresta, Kopecky, Hanninen, Pech Jr. i Novikov prekinut je nakon tragičnog incidenta u kome su nastradala tri gledaoca.
Reli javnost sa nestrpljenjem očekuje povratak Marcusa Gronholma na reli staze. Iskusni Finac nakon više od godinu dana seda u takmičarski bolid, ovoga puta Subaru Imprezu WRC S14, a u želji da se što bolje odupre aktivnim takmičarima ovih dana u Španiji intenzivno priprema i sebe i bolid za napore u Portugalu.
Uspeh Pettera Solberga sa vremešnom Citroen Xsarom WRC i akt FIA-e sa dozvolom da Norvežanin nastupa sa aktivnim diferencijalima na automobilu, iako pripada top klasi vozača kojima to nije dopušteno, pokrenuo je zle jezike koji potcenjuju uspeh ex-šampiona. Sa druge strane sam Solberg ne vidi nikakvu prednost u tome, čak suprotno.