Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Jari-Matti Latvalla: Mislio sam da nećemo preživeti!
Objavljeno: 09.04.2009.
“Automobil se prevrtao i prevrtao, nikako da stanemo. Pomislio sam da je ovo kraj i da nećemo preživeti nesreću!“ - prokomentarisao je vozač Ford WRT-a Jari-Matti Latvala nesreću na Rally de Portugal kada je zajedno sa svojim suvozačem Miikkom Anttilom izleteo u provaliju prevrnuvši svog Ford Focusa WRC 17 puta za nekih 150 metara.
“Bila je to najveća nesreća u mojoj karijeri. Na recceu sam posebno opasnim naglasio to kobno mesto ali sam noć pre relija promenio zabelešku u svom radaru. Greška je samo moja! Kada smo se konačno zaustavili nakon prevrtanja pogledao sam svog suvozača i proverio da li je povređen i prokomentarisao – Ovo je možda naš poslednji reli! Moram zahvaliti timu i FIA na svim bezbednosnim merama. Da se ovo desilo 15-tak godina ranije ne bih sada pričao sa Vama. Život ide dalje, vozićemo opet!“ - završava Latvala iza koga je i pored početnih komentara o smeni ponovo stao Malcolm Wilson potvrdivši da je Ford WRT homogen tim. Pitanje je da li će pri toj odluci ostati ako mladi Finac ne „dobaci“ do cilja relija u Argentini.
Petar Janković - Automagazin
Nakon dva dana fantastične borbe, pre svega sa Renatom Travagliom, zvezda Abartha (ovoga puta u privatnoj režiji), Ginadomenico Basso zabeležio je prvu pobedu ove sezone. Trijumf na reliju 1000 Miglia Bassu je doneo i lidersku poziciju u Šampionatu Evrope za sezonu 2009.
U dalekoj Argentini 24. aprila startovaće peti reli Šampionata Sveta koji će se bodovati i u konkurenciji PWRC i JWRC.
Lista prijava je objavljena, a na njoj se nalazi ukupno 59 posada od čega samo 10 u top, WRC kategoriji. Po pet Fordova i Citroenai bez ikakvih iznenađenja, jedina promena je nominacija Sebastiena Ogiera u Citroen Junior WRT-u.
„Razvod braka“ sa Subaruom početkom ove godine ostavio je „besposlenim“ inženjere i osoblje čuvenog Prodrivea Davida Richardsa, bar one iz reli sekcije. Ali kako sada stvari stoje, uz povremene nastupe Impreze WRC, Prodrive želi i deo kolača budućnosti reli sporta, tačnije klase S2000. Prema nepotvrđenim informacijama tim bi u Šampionatu Sveta već 2011-te imao svoj comeback!
Krum Donchev, vicešampion Bugarske za takmičarsku godinu 2008, novu sezonu započinje u Italiji kao privatnik uz pomoć nekoliko svojih dobrih prijatelja. Iako je tokom prošle godine učestvovao na većini relija Šampionata Evrope, za sada za brzog Bugarina finansijska konstrukcija je daleko od zatvorene. Ipak, ta činjenica tim nije sprečila da intenzivno testira u okolini Borovetza.
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.
Samo nekoliko dana pre početka relija 1000 Miglia u Italiji sa kojim trostruki Šampion Bugarske Dimitar Iliev započinje sezonu 2009, domaćim medijima je predstavljen BTK ADSL Rally Team čija je glavna zvezda popularni Mitko. Stari Mitsubishi Evo IX od sada ćemo gledati u novim, jarko naranđastim bojama.
Dva dana nakon relija Portugal, Citroen Racing našao se u Španiji, na asfaltnim stazama u blizini Faroa. Ovoga puta u rukama Daniela Sordoa bio je malo drugačiji C4 WRC bolid, model sa oznakom HYbrid4. Za razliku od „klasičnog“ modela koji hara reli stazama ovaj produkt Citroena opremljen je dodatnim električnim motorom od 125KW i litijumskim baterijama.
Prema listi učesnika prijavljenih za ovogodišnje izdanje Šampionata Evrope u reliju pred nama je veoma zanimljiva sezona. Kalendar ERC-a za sezonu 2009 sastoji se od ukupno 11 takmičenja od čega će posade koje žele da se nađu u plasmanu morati nastupiti na minimum šest. Za sada na listi vozača nalazi se ukupno 13 imena. Možda za neke baksuzna ali za ERC impresivna cifra.
Ford ipak ostaje u Šampionatu Sveta u reliju. Potvrda je danas stigla i iz M-Sporta čiji je direktor Malcolm Wilson potvrdio početak razvoja Ford Fiesta S2000 na bazi aktuelnog modela predstavljenog ove godine. Homologacija je predviđena za januar 2010-te godine. Uz predstavljanje Fieste R2 najavljene za jul, inženjeri M-Sporta pred sobom imaju dugo toplo lepo prepuno obaveza.