Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally de Portugal – Loeb prebrz za konkurenciju
Objavljeno: 04.04.2009.
Krenuvši u drugi dan trkanja u Portugalu sa treće pozicije Sebastien Loeb je počistio dvojicu konkurenata, Sorda i Hirvonena i u drugo veče pauze ulazi sa prednošću od 27 sekundi. Po njegovom mišljenju biće to sasvim dovoljna zaliha sekundi da na toj poziciji ostane i tokom sutrašnjih pet brzinaca na kojima će startovati kao prvi.

Hirvonen je pokušao da prati tempo velikog Šampiona ali poslednja dva brzinca gume nisu izdržale njegov stil vožnje dok je Dani Sordo sitnim greškama doprineo da zaotane za najbržim dvojcem. Ipak treće mesto vozaču Citroena i njegovom timu može doneti novu “hrpu” bodova u borbi za vrh generalnog plasmana u obe konkurencije. Marcus Gronholm je stao već na prvom brzincu dana zbog kvara Subaru Impreze WRC pa se Petter Solberg lako “dokopao” pozicije broj četiri. Sličnu sudbinu kao i Gronholm doživeo je i Sebastien Ogier. Iza Pettera veliku borbu sutra će voditi Wilson Jr. i Henning Solberg (razlika 0.9sec) za peto mesto kao i Novikov i Ostberg za mesto broj sedam (razlika 0.8sec).

Strpljivost Portugalca Arminda Arauja ponovo se isplatila. Patrik Flodin je pojurio od samog starta drugog dana, postizao neverovatna vremena i na kraju završio na krovu na radost domaćih navijača. Araujo tako ima više od dva minuta prednosti ispred drugoplasiranog Brynildsena i jedini zadatak koji je pred njim sutra je bezbedan dolazak do cilja, čime će situacija u PWRC-u nakon dve ubedljive pobede Patricka Sandella postati znatno zanimljivija. Klasom JWRC bez problema i prave konkurencije i dalje dominira Poljak Michal Kosciuszko.
Plasman nakon drugog dana:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 2hrs 56mins 15.6secs
2. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +26.8secs
3. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +56.4secs
4. Petter Solberg PS WRT Citroen Xsara WRC +1min 59.6secs
5. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC +3mins 22.9secs
6. Henning Solberg Stobart VK Ford Focus WRC +3mins 23.8secs
7. Evgeny Novikov Citroen Junior Team C4 WRC +4mins 59.4secs
8. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC2008 +5mins 00.2secs
9. Conrad Rautenbach Citroen Junior Team C4 WRC +6mins 50.6secs
10. Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC +9mins 35.1secs

Petar Janković - Automagazin
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.
Samo nekoliko dana pre početka relija 1000 Miglia u Italiji sa kojim trostruki Šampion Bugarske Dimitar Iliev započinje sezonu 2009, domaćim medijima je predstavljen BTK ADSL Rally Team čija je glavna zvezda popularni Mitko. Stari Mitsubishi Evo IX od sada ćemo gledati u novim, jarko naranđastim bojama.
Dva dana nakon relija Portugal, Citroen Racing našao se u Španiji, na asfaltnim stazama u blizini Faroa. Ovoga puta u rukama Daniela Sordoa bio je malo drugačiji C4 WRC bolid, model sa oznakom HYbrid4. Za razliku od „klasičnog“ modela koji hara reli stazama ovaj produkt Citroena opremljen je dodatnim električnim motorom od 125KW i litijumskim baterijama.
Prema listi učesnika prijavljenih za ovogodišnje izdanje Šampionata Evrope u reliju pred nama je veoma zanimljiva sezona. Kalendar ERC-a za sezonu 2009 sastoji se od ukupno 11 takmičenja od čega će posade koje žele da se nađu u plasmanu morati nastupiti na minimum šest. Za sada na listi vozača nalazi se ukupno 13 imena. Možda za neke baksuzna ali za ERC impresivna cifra.
“Automobil se prevrtao i prevrtao, nikako da stanemo. Pomislio sam da je ovo kraj i da nećemo preživeti nesreću!“ - prokomentarisao je vozač Ford WRT-a Jari-Matti Latvala nesreću na Rally de Portugal kada je zajedno sa svojim suvozačem Miikkom Anttilom izleteo u provaliju prevrnuvši svog Ford Focusa WRC 17 puta za nekih 150 metara.
Ford ipak ostaje u Šampionatu Sveta u reliju. Potvrda je danas stigla i iz M-Sporta čiji je direktor Malcolm Wilson potvrdio početak razvoja Ford Fiesta S2000 na bazi aktuelnog modela predstavljenog ove godine. Homologacija je predviđena za januar 2010-te godine. Uz predstavljanje Fieste R2 najavljene za jul, inženjeri M-Sporta pred sobom imaju dugo toplo lepo prepuno obaveza.
I posle četiri relija u sezoni 2009 svi učesnici WRC-a gledaju u leđa nepobedivom Francuzu Sebastienu Loebu. Izuzimajući grešku na prvom brzinskom ispitu relija Portugal, prva zvezda Citroen WRT-a je takmičenje odvozila fantastično došavši do 51 pobede u karijeri. Treći put ove godine Mikko Hirvonen je drugi, a po drugi put na podijum se penje Dani Sordo na poziciji broj tri.
Ako pogledate generalni plasman relija Portugal nakon prvog dana takmičenja i ako iole pratite ovaj sport shvatićete da prva pozicija Mikke Hirvonena i prednost od 15-tak sekundi ispred dva fabrička Citroena teško može Fordovom asu doneti miran san. Prvo mesto na podlozi na kojoj se WRC bolidi voze u Portugalu daleko je od idealne pozicije ali Ford WRT se ovoga puta nije odlučio za taktično nadmudrivanje.
Poslednje pripreme za start relija u Portugalu na pet kilometara dugoj stazi danas su završene uz tri velika incidenta i ubedljivo brze Fordove. Najbrži takmičari bili su vozač Forda Jari-Matti Latvala i Petter Solberg u Citroen Xsari WRC vozeći za svoj sopstveni tim dok je Sebastien Loeb bio čak pet sekundi sporiji od prvoplasiranog.