Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally de Portugal – Hirvonen vodi, Citroen u poteri
Objavljeno: 03.04.2009.
Ako pogledate generalni plasman relija Portugal nakon prvog dana takmičenja i ako iole pratite ovaj sport shvatićete da prva pozicija Mikke Hirvonena i prednost od 15-tak sekundi ispred dva fabrička Citroena teško može Fordovom asu doneti miran san. Prvo mesto na podlozi na kojoj se WRC bolidi voze u Portugalu daleko je od idealne pozicije ali Ford WRT se ovoga puta nije odlučio za taktično nadmudrivanje.

Ono što ekipu Forda i njihovog šefa ipak najviše “boli” je ponovno odustajanje Jari-Matti Latvale, i to u blago rečeno “velikom stilu”. Mlađani Finac koji je pokušao da iskoristi startnu poziciju i napravi što veću prednost nakon ranog vođstva ponovo je napravio samo jedno – katastrofalnu grešku. Prekasno kočenje na prevoju četvrtog brzinskog ispita rezultovalo je izletanje (pogledajte video OVDE) koje i pored stravičnih posledica nije posadu koštalo povreda. Na žalost po Latvalu gazda Wilson je izjavio da se mesto drugog vozača Forda sada ozbiljno ljulja i da su “kadrovske” promene više nego izvesne.

Sa druge strane vozači Citroena, Loeb i Sordo i dalje odlično funkcionišu u paru. I pored sitnih grešaka koji su rezultovali gubljenjem 20-tak sekundi oba pilota su u odličnoj poziciji da napadnu konstantnog Hirvonena. Iza njih trojice, i dalje u borbi za visoki plasman nalaze se dva ex-Šampiona, povratnik Gronholm i privatnik Solberg, a za pozicije 6-7-8 borba se vodi između mladih nada Ogiera, Wilsona jr. i Novikova. Male razlike i motivisani vozači obećavaju nam i sutra vrhunsku zabavu, pomalo zaboravljenu u WRC-u.

Uzbudljivo je bilo i u PWRC kategoriji a za to se odmah na početku pobrinuo favorit Patrick Sandell koji je svoju Škodu Fabiju S2000 nakon prevrtanja skoro pa poslao u staro gvožđe. Lidersku poziciju je preuzeo iskusni Al-Attyah i držao je sve do predposlednjeg brzinca dana kada je oštetio upravljački mehanizam svoje Subaru Impreze N14. Od tada je lider domaćin i jedan od favorita Armindo Araujo (Mitsubishi) ali samo 15 sec ispred Patrika Flodina (Subaru). Najbrži junior je Poljak Michal Kosciuszko 41 sekund ispred Yoanna Bonatoa u istovetnom Suzuki Swiftu S1600. Rally de Portugal se nastavlja sutra sa još 145 kilometara podeljenih u šest brzinskih ispita.

Plasman nakon prvog dana:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 1hr 24mins 12.6secs M
2. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +15.0secs M
3. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +18.0secs M
4. Marcus Gronholm Prodrive Subaru Impreza WRC2008 +25.9secs A8
5. Petter Solberg PS WRT Citroen Xsara WRC +42.2secs A8
6. Sebastien Ogier Citroen Junior Team C4 WRC +1min 04.0secs A8
7. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC +1min 14.6secs MT
8. Evgeny Novikov Citroen Junior Team C4 WRC +1min 33.7secs MT
9. Henning Solberg Stobart VK Ford Focus WRC +1min 33.8secs MT
10. Mads Ostberg Adapta Subaru Impreza WRC2008 +2mins 42.1secs A8
Petar Janković - Automagazin
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.
Samo nekoliko dana pre početka relija 1000 Miglia u Italiji sa kojim trostruki Šampion Bugarske Dimitar Iliev započinje sezonu 2009, domaćim medijima je predstavljen BTK ADSL Rally Team čija je glavna zvezda popularni Mitko. Stari Mitsubishi Evo IX od sada ćemo gledati u novim, jarko naranđastim bojama.
Dva dana nakon relija Portugal, Citroen Racing našao se u Španiji, na asfaltnim stazama u blizini Faroa. Ovoga puta u rukama Daniela Sordoa bio je malo drugačiji C4 WRC bolid, model sa oznakom HYbrid4. Za razliku od „klasičnog“ modela koji hara reli stazama ovaj produkt Citroena opremljen je dodatnim električnim motorom od 125KW i litijumskim baterijama.
Prema listi učesnika prijavljenih za ovogodišnje izdanje Šampionata Evrope u reliju pred nama je veoma zanimljiva sezona. Kalendar ERC-a za sezonu 2009 sastoji se od ukupno 11 takmičenja od čega će posade koje žele da se nađu u plasmanu morati nastupiti na minimum šest. Za sada na listi vozača nalazi se ukupno 13 imena. Možda za neke baksuzna ali za ERC impresivna cifra.
“Automobil se prevrtao i prevrtao, nikako da stanemo. Pomislio sam da je ovo kraj i da nećemo preživeti nesreću!“ - prokomentarisao je vozač Ford WRT-a Jari-Matti Latvala nesreću na Rally de Portugal kada je zajedno sa svojim suvozačem Miikkom Anttilom izleteo u provaliju prevrnuvši svog Ford Focusa WRC 17 puta za nekih 150 metara.
Ford ipak ostaje u Šampionatu Sveta u reliju. Potvrda je danas stigla i iz M-Sporta čiji je direktor Malcolm Wilson potvrdio početak razvoja Ford Fiesta S2000 na bazi aktuelnog modela predstavljenog ove godine. Homologacija je predviđena za januar 2010-te godine. Uz predstavljanje Fieste R2 najavljene za jul, inženjeri M-Sporta pred sobom imaju dugo toplo lepo prepuno obaveza.
I posle četiri relija u sezoni 2009 svi učesnici WRC-a gledaju u leđa nepobedivom Francuzu Sebastienu Loebu. Izuzimajući grešku na prvom brzinskom ispitu relija Portugal, prva zvezda Citroen WRT-a je takmičenje odvozila fantastično došavši do 51 pobede u karijeri. Treći put ove godine Mikko Hirvonen je drugi, a po drugi put na podijum se penje Dani Sordo na poziciji broj tri.
Krenuvši u drugi dan trkanja u Portugalu sa treće pozicije Sebastien Loeb je počistio dvojicu konkurenata, Sorda i Hirvonena i u drugo veče pauze ulazi sa prednošću od 27 sekundi. Po njegovom mišljenju biće to sasvim dovoljna zaliha sekundi da na toj poziciji ostane i tokom sutrašnjih pet brzinaca na kojima će startovati kao prvi.
Poslednje pripreme za start relija u Portugalu na pet kilometara dugoj stazi danas su završene uz tri velika incidenta i ubedljivo brze Fordove. Najbrži takmičari bili su vozač Forda Jari-Matti Latvala i Petter Solberg u Citroen Xsari WRC vozeći za svoj sopstveni tim dok je Sebastien Loeb bio čak pet sekundi sporiji od prvoplasiranog.