Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Argentina - Martin Prokop isključen!
Objavljeno: 25.04.2009.
Još jedna skandalozna vest stiže iz daleke Argentine. Kasno sinoć, sportski komesari argentinskog relija odlučili su da iz daljeg takmičenja isključe posadu Martin Prokop - Jan Tomanek. Razlog su prednji kočioni diskovi, koji ne odgovaraju novoj homologaciji za Mitsubishi Lancer EVO IX...
Prema informacijama iz tima, roblem su prednji kočioni diskovi. Prošle godine, homologacija je dozvoljavala korišćenje diskova debljine 28 - 30 mm, a od ove godine, zbog boljeg učinka, homologacija je promenjena i dozvoljava korišćene diskova debljine 32 mm. Jedan mehaničar je na automobil Martina Prokopa instalirao prošlogodišnje, manje diskove. S obzirom da njihova debljina ne odgovara novoj homologaciji, Prokop je isključen sa takmicenja.
Originalnu odluku FIA, možete pogledati klikom na LINK.
Homologaciju za automobil Mitsubishi Lancer EVO IX možete polgedati klikom na LINK
"Sinoć smo preživeli hladan tuš od tehničkog komesara, koji tvrdi da su na automobilu kočioni diskovi koji odgovaraju dve godine starom propisu. Paradoksalno je to da su ti diskovi lošiji od onih koje definiše aktuelna homologacija i da sa njima nismo ostvarili prednost. I pored našeg neslaganja, ponovo nam je stigla potvrda da je u homologaciji jasno definisana debljina diskova." - izjavio je Prokop.
Foto: Martin Holmes
Posle 1. dana Rally Argentina u vođstvu je Dani Sordo (Citroen). Tokom dana, Španac je pravi mali privatni "rat" vodio sa Mikkom Hirvonenom (Ford). Posle pretposlednjeg brzinca, oba pilota imali su identično vreme vožnje, ali na poslednjem brzinskom ispitu "dvojka" Citroena zabeležila je za 5 sekundi bolje vreme...
Eyvind Brynildsen, učesnik u reli šampionatu sveta produkcijskih automobila, pred argentinski reli trećeplasirani u konkurenciji PWRC, na Rally Argentina nastupa u iznajmljenom automobilu. Njegov automobil greškom je poslat u Brazil, a zatim na Novi Zeland...
Aktuelni svetski reli šampion, Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) odlično je započeo Rally Argentina 2009. Na današnjem "shakedownu", održanom na stazi dužine 6,23 km, Seb je nadmašio Mikku Hirvonena (Ford Focus WRC) za 0,6 s...
Nakon kratke pauze Šampionat Evrope u reliju nastaviće se za prvomajske praznike, tačnije u terminu 1-3. maja, u Turkoj, relijem Istanbul. Organizator je objavio i listu prijava sa ne tako impozantnim brojem posada a broj 1 poneće Poljak Michal Solowow (Peugeot 207 S2000) ispred dva Italijana, Renata Travaglie (Abarth) i Luce Bettija (Peugeot 207 S2000).
Nakon dva dana fantastične borbe, pre svega sa Renatom Travagliom, zvezda Abartha (ovoga puta u privatnoj režiji), Ginadomenico Basso zabeležio je prvu pobedu ove sezone. Trijumf na reliju 1000 Miglia Bassu je doneo i lidersku poziciju u Šampionatu Evrope za sezonu 2009.
U dalekoj Argentini 24. aprila startovaće peti reli Šampionata Sveta koji će se bodovati i u konkurenciji PWRC i JWRC.
Lista prijava je objavljena, a na njoj se nalazi ukupno 59 posada od čega samo 10 u top, WRC kategoriji. Po pet Fordova i Citroenai bez ikakvih iznenađenja, jedina promena je nominacija Sebastiena Ogiera u Citroen Junior WRT-u.
„Razvod braka“ sa Subaruom početkom ove godine ostavio je „besposlenim“ inženjere i osoblje čuvenog Prodrivea Davida Richardsa, bar one iz reli sekcije. Ali kako sada stvari stoje, uz povremene nastupe Impreze WRC, Prodrive želi i deo kolača budućnosti reli sporta, tačnije klase S2000. Prema nepotvrđenim informacijama tim bi u Šampionatu Sveta već 2011-te imao svoj comeback!
Krum Donchev, vicešampion Bugarske za takmičarsku godinu 2008, novu sezonu započinje u Italiji kao privatnik uz pomoć nekoliko svojih dobrih prijatelja. Iako je tokom prošle godine učestvovao na većini relija Šampionata Evrope, za sada za brzog Bugarina finansijska konstrukcija je daleko od zatvorene. Ipak, ta činjenica tim nije sprečila da intenzivno testira u okolini Borovetza.
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.