AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2021 - Dan za pauzu je iza nas

Rally Dakar 2021 - Dan za pauzu je iza nas

Nakon sedam dana utrkivanja, odvezeno je 6 etapa i prolog, konačno je došao taj toliko zasluženi i još više željeni dan odmora. Prekratko da bi se od prethodnih dana nagomilanog umora uspeli u celosti oporavit ali ipak je značajan odmor za dušu i telo...

Neki koji su bili na rubu odustajanja i pesak im je već počeo sipiti iz svih telesnih otvora, ova prilika u vidu jednog slobodnog dana za rekuperaciju i oporavak je bila neophodna da bi mogli nastaviti dalje.


Nekim takmičarima je ovih 24 sata opuštanja bila jedina opcija da ne počnu pakirati kofere za povratak kući. Kao što sam često spominjao u tekstovima, Dakar privatnike i amatere iscrpljuje u svakom pogledu. Psihički, fizički i u konačnici financijski. U sve tri da tako kažem kategorije Dakar vas dovede na rub izdržljivosti. Treba se uzeti u obzir da priličan broj učesnika ne razume kakvim će naporima biti izloženi pa Dakar olako shvate i onda im se kod prvog težeg iskušenja utrka pretvori u patnju i pakao. Oni psihički labilniji u takvim situacijama brzo pucaju i spakiraju se kući. Što se tiče amatera, veliki broj njih daje zadnju paru iz novčanika da bi došli na Dakar. Ta strast je toliko jaka a to je posebno izraženo kod motociklista da ljudi dižu kredit kako bi financirali nastup na utrci. Još mogu shvatiti one koji to rade a nemaju obitelj ali ima onih koji kod kuće ostavljaju ženu s decom !?! Ne daj Bože da im se nešto desi, jer u tom slučaju će ženi uz brigu o deci ostati i obaveza vraćanja kredita. Jednostavno prosečnom čoveku je teško razumeti i opravdati toliku opijenost ovom utrkom. Upoznao sam nekoliko motociklista koji bukvalno žive od Dakra do Dakra za nastup na Dakru. Čovek digne kratkoročni kredit na 12 meseci, ode na utrku, posle nje celu godinu radi ko crnac, neki i dva tri posla da bi vratili kredit.


Vrate banci njezin harač da bi stekli uvete da ponovo dignu kredit i ponovo odu na utrku !?!?!?


Lepo je kad si takav entuzijast ali to raditi iz godine u godinu !!!? jer neki takav životni stil teraju duže od desetljeća. Morate priznati da je teško shvatljivo. Ovaj opis se ne odnosi na jednog ili dvojicu kurioziteta, njih ima na desetine i slobodno mogu reći da su postali svojevrsna subkultura da ne kažem religija jer njihovo obožavanje Dakra ravno je religijskom fanatizmu.


Istina Bog takvih osebujnih likova je sve manje, jer je sve teže, čak i kad imate dobru europsku plaću, odvojiti svake godine pedesetak hiljada eura i potrošiti celi godišnji odmor da bi nastupili na utrci.


Vreme je također veliki problem kad se spremate za Dakar. To sam osetio na vlastitoj koži 2009.do 2011g. kad sam vezao dva nastupa u nizu. Problem je nastao jer sam dve godine trošio enormne količine novca a praktički nisam ništa radio, samim tim nisam ništa niti zarađivao. Organizacija odlaska na utrku, priprema automobila, treninzi, sve mi je to uzimalo toliko vremena da mi ne bi bilo dovoljno da dan ima 36 sati. Za nastup 2011. sam kupio auto Mitsubishi Pajero ex tvornički bolid koji je u orginalu bio napravljen za Andreu Mayer ja sam mu postao 4. ponosni vlasnik. S tim automobilom sam si, obzirom da sam ambiciozan čovek, postavio dosta visoko letvicu da utrku moram završiti u top 20 i da se u taj klub moram ugurati već u prva tri četiri dana utrke. Ovo drugo bi bilo ostvareno možda već prvi dan da nisam imao visoki startni broj 412 i znao sam da će mi "samo" 222km dugački brzinac biti prekratak i s obzirom na širinu putova, kuda je išla trasa prekompliciran da obiđem sve koje ću sustizati i koji će mi smetati. Ukratko da sam taj dan imao barem za 30 mesta bolji startni broj mislim da bi završili oko dvadesete pozicije jer smo ovako završili kao 31. a kroz brzinac smo prestigli 56 automobila. U proseku sam gubio barem pola minute prilikom obilaženja i to je bio razlog koji mi je već prvi dan zagorčao život.


Ali pustimo sad što se dešavalo 2011. i vratimo se u sadašnjost.


U prvoj polovici 43. izdanja Dakra, ostali smo bez priličnog broja posada iz društva elitne desetorke. Nizozemci Bernard Ten Brinke i Erik Van Loon više nisu u utrci. Inače moram se pohvaliti, Van Loon-u na desnom sicu sjedi moj bivši suvozač, Francuz Sebastien Delaunay zajedno smo nastupili na tri utrke. Izvanredan suvozač i žao mi je što nisam njega imao kraj sebe 2011g., utrka bi mi izgledala potpuno drugačije. Pored spomenutih Nizozemaca prerano je odustao i Vaidotas Zala, fantastični Litvanac koji je prošle godine poveo utrku nakon pobede u prvoj etapi to je nakon 30 godina prvi puta da je privatnik vodio na Dakru. Argentinac Orlando Terranova je također izvesio belu zastavu, ne znam razloge zbog kojih su odustale spomenute posade. Ali znam da nas je u petoj etapi napustio južnoafrikanac Henk Lategan kojem je ovo bio prvi Dakar i sve je iznenadio brzinom. On je odustao zbog povrede kao posledice teškog razbijanja, dvadesetšestogodišnji rookie je tom prilikom polomio ključnu kost pa je helikopterom prebačen u bolnicu. I za kraj sumiranja zvezda koje su odustale, ostala nam je ona najsjajnija, to je Sebastien Loeb koji je definitivno obesio "kopačke o klin" na ovogodišnjoj odiseji. Zbog mehaničkog problema kojeg nisu uspeli rešiti u pustinji čak niti uz pomoć brze prateće ekipe koja je u utrci u formi pratećeg kamiona WRC kralj se oprostio od nas kao i mi od njega.


Uobičajena atmosfera u bivaku je kratko opuštanje pred sedmu i osmu etapu koje će se voziti po maraton principu a to znači da je svim takmičarima zabranjeno korištenje pratećih ekipa pa će dva dana biti prepušteni sami sebi.


Lićno nisam pristalica te tzv. maraton priče jer kotizacija za svakog mehaničara je 10.000 eura, ako želite imati svoje prateće vozilo to je dodatnih 3500 eura ali to nije sve. Kako bi vas izmuzli koliko god mogu, ako imate svoje prateće vozilo, onda morate imati barem dva akreditirana mehaničara, kad tome pridodamo sve ostale troškove dolazimo do cifre od cca 40.000 eura.da bi se oformila vlastita prateća ekipa. I onda ostanete bez njih dva dana jer je neko izmislio tu maraton novotariju. Eto to je postao Dakar, sve ti naplate ali onda ti ne daju da to koristiš. Kao da ti dovedu u spavaću sobu prekrasnu ženu ali je pre toga ukuju s čeličnim pojasom nevinosti i ne daju ti kljuć od lokota. Mislim da ćemo se složiti kako je to glupa fora:)

 

Dražen Ćurić

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Nedavno je 23-godišnji Kalle Rovanpera osvojio svoju drugu titulu reli šampiona sveta. Iako možda deluje logično da talentovani Finac treba da nastavi istim tempom napred, izvori bliski svetskom šampionu kažu, da je Kalle umoran i da želi da napravi pauzu...

123456. . .395
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46