Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Ypres Rally – Nastavak serije Krisa Meeka
Objavljeno: 21.06.2009.
Nakon dva trijumfa na makadamskim stazama i pored neospornog kvaliteta Krisa Meeka samo oni hrabriji su mogli da prognoziraju i njegovu pobedu na brzom asfaltnom Ypres Rally-u u Belgiji. Uspeh vozača Peugeot UK Teama je utoliko veći ako se u obzir uzme da je nadigrao i domaće asfaltne asove a pre svih glavnog konkurenta za IRC titulu Freddy-a Loix-a.
Okršaj dva vozača moćnih Peugeota 207 S2000 išao je dotle da je razlika na brzinskom ispitu broj 11 iznosila samo 0.2sec u korist Loixa koji je tvrdio da i u takvim okolnostima reli drži pod kontrolom i da nije prikazao svoj maksimum. Na žalost po Belgijanca, gumidefekt dva brzinca kasnije okončao je ovaj dvoboj ostavivši Meeka na liderskoj poziciji dok se Fast Freddy ovoga puta morao zadovoljiti mestom broj tri. Ovakav razvoj situacije uslovio je da u generalnom plasmanu Intercontinental Rally Challengea Kris Meeke sada ima šest bodova prednosti ispred Loixa.

Jedini vozač koji je tokom vikenda uspeo da parira dvojici prvoplasiranih je češki as Jan Kopecky. Zajedno sa svojom Škodom Fabijom S2000 stigao je do pozicije broj dva i trećeg mesta u generalnom plasmanu IRC serije za sezonu 2009. Bodove su još osvojili domaćin Tsojen, Haninnen (prve u sezoni), Schammel, Heuvel i Basso. Od incidenata izdvojićemo odustajanje Francoisa Duvala samo nekoliko stotina metara od starta prvog brzinskog ispita i još jedan loš vikend aktuelnog IRC Šampiona Vouilloza koji je reli završio tokom drugog dana. U konkurenciji za Šampionat Evrope pobeda je pripala Italijanu Giandomenu Basso ispred dva zemljaka, Bettija i Fontane. Reli Ypres 2009 će pored rekordnog učešća od čak 20 S2000 bolida ostati upamćen i po nastupu svih sedam prijavljenih proizvođača za sezonu 2009.

Generalni plasman Ypres Rally-a:
1 Meeke / Nagle Peugeot 207 S2000 2hrs 32m 16.3s
2 Kopecky / Stary Skoda Fabia S2000 +20.4s
3 Loix / Smeets Peugeot 207 S2000 +1m40.5s
4 Tsjoen / Chevaillier Peugeot 207 S2000 +2m35.3s
5 Hanninen / Markkula Skoda Fabia S2000 +3m35.1s
6 Schammel / Jamoul Peugeot 207 S2000 +4m06.4s
7 Van den Heuvel / Kolman Mitsubishi Lancer Evo 10 +4m06.5s
8 Basso / Dotta Abarth Grande Punto S2000 +4m 24.9s
9 Betti/ Capolongo Peugeot 207 S2000 +5m48.3s
10 Fontana/Cassina Peugeot 207 S2000 +6m24.5s
Petar Janković - Automagazin
Iz tabora Petter Solberg World Rally Team-a stiglo je kratko saopštenje – Norvežanina nećemo videti na predstojećem reliju za Šampionat Sveta u Australiji. Odluka je doneta samo nekoliko časova pre zaključenja liste prijava.
Kao i prošle godine Giandomenico Basso i Abarth „prorade“ tek u drugoj polovini sezone. Trećim trijumfom na portugalskom ostrvu Madeira, Italijan Giandomenico Basso je stigao do treće pozicije generalnog plasmana IRC-a i što je najvažnije konačno vratio osmehe na lice čelnicima i fanovima Abartha. Grande Punto S2000 ipak može da izađe na kraj sa moćnim Peugeotima 207.
Pobedom na reliju Hebros, voženom ovog vikenda u okolini Plovdiva, Krum Donchev na korak je od osvajanja titule Šampiona Bugarske za sezonu 2009. Bila je to peta pobeda Doncheva ove sezone i deseta uzastopna na domaćim stazama. Peugeot 207 S2000 kao jedan od najmodernijih reli bolida današnjice uz Donchevo nesumnjivo umeće ipak je preveliki zalogaj za konkurenciju u Bugarskoj.
Borba za titulu Šampiona Sveta nastavlja se dalje u velikom stilu. Mikko Hirvonen je pobedio u direktnom okršaju velikog Sebastiena Loeba i konačno pokazao svoj šampionski potencijal u koji mnogi sumnjaju. Razlika između dva prva vozača Forda i Citroena sada iznosi tri boda.
Neka se ne plaše ovakvog naslova navijači crvenih bolida. Oba Citroena C4 WRC još uvek su visoko u generalnom plasmanu relija Finska ali duele koje su vodili sa Fordom su izgubili. Sebastien Loeb je drugoplasirani ali je Mikko Hirvonen sada dobrih pola minuta ispred, dok Dani Sordo nije uspeo da odbrani treću poziciju od problematičnog Latvale.
Reli 1000 Jezera u Finskoj započeo je još sinoć superspecijalom Killeri. Najbrži je bio Sebastien Loeb a isti rezultat ponovio je večeras kada je isti brzinac vožen kao poslednji brzinski ispit dana. Ipak ono između je presudilo, a u slučaju relija Finska 2009 to je osam superbrzih brzinskih ispita. Vodeći nakon prvog dana takmičenja je vozač Forda, Mikko Hirvonen.
Samo dan nakon objave Forda, i francuski proizvođač automobila je najavio svoj ostanak u Šampionatu Sveta u reliju za sezone 2010 i 2011. Na skor od četiri konstruktorske titule, pet titula u konkurenciji vozača i 58 WRC pobeda za sada nije stavljena tačka.
Pilot fabričkog tima Citroën Racing i aktuelni reli šampion sveta, Sebastien Loeb, postigao je na shakedownu pred Finland Rally najbolje vreme. Njegov najveći rival u borbi za titulu, Mikko Hirvonen (Ford) danas je bio tek peti, dok je prijatno iznenadio Petter Solberg...
Evropska filijala automobilskog giganta Ford danas je potvrdila da se u njihovoj politici koja se tiče reli sporta ništa neće menjati ni naredne dve godine. Pod upravom M-Sporta, Fordove automobile u WRC-u gledaćemo i 2010-te i 2011-te godine. Hirvonen i Latvala ostaju na poziciji vozača a Abu Dhabi i BP u ulozi glavnih sponzora.