Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Odluke World Motor Sport Councila
Objavljeno: 24.06.2009.
Na današnjem zasedanju World Motor Sport Councila u Parizu ponovo drastične promene koje se tiču svetskog reli sporta! Iako je prvobitno bilo objavljeno da će od 2011-te godine WRC bolide pokretati atmosferski motori zapremine 2000ccm najnovija odluka je da će za dve godine WRC automobil biti u formatu 1600ccm turbo! Ovako ili onako, kraj ere aktuelnih WRC bolida je pred nama
Podsećamo Vas da je premijera 1600 turbo agregata prvobitno planirana za 2013-tu godinu a do tada bi na sceni bili S2000+ bolidi. Obrazloženje je marketing i sve veći udeo malih turbo motora u “civilnim” verzijama automobila. Srećom S2000 bolidi neće biti zaboravljeni. Od naredne godine FIA uvodi S2000 Cup a prijavljene ekipe će morati nastupiti na najmanje sedam relija. Organizatorima je data sloboda da u budućnosti takmičenja organizuju u formatu od dva pa do četiri dana a jedini uslov je da se reli mora završiti u subotu ili nedelju. Takođe je dopušteno da se vozi na “mešanoj” astalt-makadam podlozi. Objavljena je i najnovija (ne konačna) verzija kalendara za 2010-tu godinu a jedini pod “prismotrom” je Rally Bulgaria. O komšijskom reliju čelnici FIA odlučiće nakon ovogodišnjeg izdanja najvećeg reli takmičenja u Bugarskoj.
WRC kalendar za sezonu 2010:
14 Feb: Sweden
07 Mar: Mexico
04 Apr: Jordan
18 Apr: Turkey
09 Maj: New Zealand
30 Maj: Portugal
11 Jul: Bulgaria*
01 Avg: Finland
22 Avg: Germany
12 Sept: Japan
03 Okt: France
24 Okt: Spain
14 Nov: Great Britain
Petar Janković - Automagazin
Pilot F1 tima Ferrari, Kimi Raikkonen, sledećeg meseca imaće svoj debi u šampionatu sveta u reliju (World Rally Championship). Finac će nastupiti na predstojećem WRC takmičenju, Neste Oil Rally Finland, gde će imati priliku da svoje sposobnosti pokaže pred domaćom publikom...
Predstavljamo Vam seriju fotografija snimljenih na osmoj "rundi" Svetskog Reli Šampionata 2009, održanoj u Argentini. Najbolje reli vozače na planeti, u akciji na Rally Poland, možete imati i na svom desktop-u. Dovoljno je samo da kliknete na
LINK...
Hirvonen je pobednik Poland Rally-a, to smo očekivali i ta činjenica nas nije iznenadila, ali da će Sebastien Loeb osvojiti čak dva boda u konkurenciji vozača nije očekivao ni sam Francuz. Citroenovom asu u ovom “poduhvatu” pomogli su članovi Citroen Junior WRT-a ali verovali ili ne i vozač Forda, Jari-Matti Latvala, odustajanjem na superspecijalu koji je zatvorio ovogodišnji reli u Poljskoj.
Na šest danas voženih brzinskih ispita u Poljskoj Sebastien Loeb je bio najbrži na čak četiri. Slaba uteha za Francuza koji se nakon jučerašnjeg izletanja nalazi tek na poziciji broj trinaest i koji vozi samo za konstruktorske bodove. Sa druge strane Ford WRT zadovoljno trlja ruke jer se Wilsonovi puleni i dalje nalaze na pozicijama jedan i dva.
Rally Poland je za aktuelnog Svetskog Šampiona trajao samo tri brzinska ispita! Dok se nalazio na poziciji broj dva, samo 0.3 sekunde iza Mike Hirvonena, Sebastien Loeb je izleteo sa staze i udarivši u stablo drveta morao da odustane. Nekada nepogrešivi Francuz odmah nakon odustajanja u Grčkoj pre vremena napušta i takmičenje u Poljkoj.
Već odmah nakon Delte, hrvatski automobilisti nastavljaju sa relijima koji se boduju za domaće prvenstvo. Sledeće u nizu je Rally Opatijska Rivijera koji se vozi već narednog vikenda.
Pred nama su najzanimljivije fotografije, snimljene na sedmoj rundi Svetskog reli šampionata, održanoj u Grčkoj od 12. do 14. juna. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Sredinom jula meseca u Sloveniji će gostovati engleski M-Sport, tim koji od 1997-me godine vodi Fordov program u Šampionatu Sveta u reliju (WRC). 13. jula ekipa će predstaviti svoj najnoviji projekat, trkačku verziju Ford Fieste pripremljenu po homologaciji nove klase, R2.
Nakon dva trijumfa na makadamskim stazama i pored neospornog kvaliteta Krisa Meeka samo oni hrabriji su mogli da prognoziraju i njegovu pobedu na brzom asfaltnom Ypres Rally-u u Belgiji. Uspeh vozača Peugeot UK Teama je utoliko veći ako se u obzir uzme da je nadigrao i domaće asfaltne asove a pre svih glavnog konkurenta za IRC titulu Freddy-a Loix-a.