Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Loeb naljutio Bourdaisa
Objavljeno: 12.07.2009.
Pomalo ofanzivne reči petostrukog reli šampiona, Sebastiena Loeba, veoma su uznemirile njegovog zemljaka, Sebastiena Bourdaisa, pilota Formula 1 tima Scuderia Toro Rosso. Takmičar Citroena jasno je istakao interes za učešće u F1 timu, što bi u praksi značilo kraj F1 karijere za Bourdaisa...
"Ako Toro Rosso traži pilota, rado ću im pomoći." - izjavio je Sebastien Loeb za francuski sportski dnevnik L'Equipe. "Na VN Mađarska nećete me videti u Formula 1 kokpitu. Ali, ko zna... Ako se ne budu preklapali kalendari u F1 i WRC-u, sve je moguće." Podsetimo, 35-godišnji Loeb je testirao bolid Red Bull-a još u novembru prošle godine, u Barseloni. U medijima su se pojavile spekulacije da će tim Toro Rosso odmah posle trke za VN Nemačke otpustiti Bourdaisa, posle serije loših rezultata. Na njegovo mesto bi trebao doći Sebastien Loeb, koji je pre tri nedelje proveo nekoliko sati u centrali Toro Rosso-a, u Engleskoj.
"Verujem da bi Loeb rado nastupio u F1. To je normalno i on na to ima pravo. Ali, to se ne radi tako. Ja imam ugovor koji važi do kraja godine, a tek smo na polovini sezone. Grozno je pokretati spekulacije na tu temu. " - izjavio je Bourdais, koji je na subotnjim kvalifikacijama osvojio poslednje mesto, a na trci je odustao. Četvorostruki šampion ChampCar serije, prema mnogim analitičarima, već je otpisan, a na trvi za VN Mađarske mogao bi ga naslediti neko drugi.
Automagazin.rs
Šampionat Evrope u reliju se nastavlja ovog vikenda u Bugarskoj, takmičenjem koje je kandidat za WRC rundu naredne godine, jubilarnim 40-tim izdanjem Rally Bulgaria. Na tek objavljenoj
LISTI PRIJAVA nalaze se ukupno 42 posade, a ono što je bitno za naše ljubitelje reli sporta je da se među poznatim reli imenima Evrope nalazi i naša posada Rabrenović - Radivojević.
Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene na šestoj trci Intecontinental Rally Challenge-a. Na Rally Russia videli smo sjajan spektakl, u kojem je apsolutnu dominaciju ostvario fabrički tim Škode. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Brze, peskovite staze relija Rusija i ove sezone su najbolje „legle“ finskom asu Juhi Hanninenu. Za razliku od prošle godine, kada je trijumfa stigao u Peugeotu 207 S2000, Hanninen je ove sezone pobedu, i to prvu od premijere novog automobila, doneo češkom timu Škoda. Da njihov uspeh bude još veći do druge pozicije je stigao i njihov drugi vozač, Jan Kopecky.
Ford Fiesta klase R2 homologaciju je dobila u julu 2009-te godine a u istom mesecu automobil koji je zamišljen kao okosnica domaćih šampionata već ima premijeru u Sloveniji. Slovenci, provereni majstori volana i ljubitelji relija, prvi susret sa novim čedom M-Sporta imaće 13. jula u Logatcu.
Legenda svetskog reli sporta i Šampion Sveta iz 1981-ve godine, Finac Ari Vatanen, ozbiljno razmišlja da se kandiduje za predsedničku funkciju u “kući” svetskog automobilizma FIA-i. Aktuelni predsednik, Max Mosley, nakon serije skandala i sukoba, pre svega sa timovima Formule 1, odustao je od dalje karijere ali i sam ima svog favorita.
Proteklog vikenda, od 3. do 4. jula, održan je Rally Maribor koji se bodovao za šampionat srednje Evrope, Austrije i Slovenije. Srbija je imala svog predstavnika, internacionalnog reli suvozača, Aleksandra Jeremića, koji je nastupao po peti put ove godine sa slovenačkim vozačem Boris Požegom...
Najzad su okončane i špekulacije sa kojim će bolidom Petter Solberg nastupiti na čuvenom reliju 1000 Jezera u Finskoj. Odgovor je stigao od samog Norvežanina koji je nakon uporednih testova sa „tjuniranom“ verzijom Peugeota 307 WRC odlučio da je najbolje rešenje za nastavak Šampionata Sveta ipak Citroen Xsara WRC.
Posada Mateša-Konjević, članovi AMD Matulji i LLumar rally teama, nakon uspešnog nastupa na Delta Rally-u i osvojenog trećeg mjesta u Europi u klasi N2+N3, u potpunosti se navikla na mogućnosti izmenjenog automobila i od samog početka Opatijskog rally-a krenula snažno terajući suparnike na razmišljanje u čemu to greše kad ne mogu pratiti njihov ritam i brzinu.
Opatijski reli bio je za posade sve, samo ne jednostavan. Iako je otkazivanjem nekih brzinaca trasa spala samo na BI Poljane, Učku i Permane, promenjivo vreme je napravilo ovaj rally vrlo teškim. U konačnom poredku, Šebalj i Klinc su potvrdili svoju dominaciju, ali posao nije bio nimalo lak.