Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Rally Russia – Prva pobeda Škode Fabije S2000!
Objavljeno: 12.07.2009.
Brze, peskovite staze relija Rusija i ove sezone su najbolje „legle“ finskom asu Juhi Hanninenu. Za razliku od prošle godine, kada je trijumfa stigao u Peugeotu 207 S2000, Hanninen je ove sezone pobedu, i to prvu od premijere novog automobila, doneo češkom timu Škoda. Da njihov uspeh bude još veći do druge pozicije je stigao i njihov drugi vozač, Jan Kopecky.

U nedostatku prave konkurencije u vidu moćnih Peugeota, češki tim nije imao većih problema tokom tri dana takmičenja u Rusiji. Kopecky je ovim drugim mestom stigao na samo bod zaostatka za Krisom Meeke-om u generalnom plasmanu Intercontinental Rally Challengea. Abarth ponovo nije imao ni sreće a ni mogućnosti da pruži ozbiljan otpor pa se nakon nekoliko gumidefekata i izletanja treće mesto Giandomenica Bassa i šesta pozicija Antona Alena mogu smatrati uspehom u za sada više nego deprimirajućoj sezoni za italijanski tim. Na kraju pomenućemo i odličan rezultat Wilksa u Proton Satriji S2000 čije četvrto mesto nagoveštava solidan potencijal malezijskog bolida. Sledeći reli IRC serije vozi se krajem meseca u Portugalu, tačnje Madeiri.

Generalni plasman relija Rusija:
1 Hanninen - Skoda - 1hr 45m 15.2s
2 Kopecky - Skoda - +1m 20.9s
3 Basso - Abarth - +4m 6.0s
4 Wilks - Proton - +6m 33.0s
5 Alen - Abarth - +7m 30.8s
6 Wittmann - Ralliart - +9m 7.1s
7 Zimin - Ralliart - +15m 53.9s
8 Koitla - Honda - +20m 4.92
Petar Janković - Automagazin
Šampionat Evrope u reliju se nastavlja ovog vikenda u Bugarskoj, takmičenjem koje je kandidat za WRC rundu naredne godine, jubilarnim 40-tim izdanjem Rally Bulgaria. Na tek objavljenoj
LISTI PRIJAVA nalaze se ukupno 42 posade, a ono što je bitno za naše ljubitelje reli sporta je da se među poznatim reli imenima Evrope nalazi i naša posada Rabrenović - Radivojević.
Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene na šestoj trci Intecontinental Rally Challenge-a. Na Rally Russia videli smo sjajan spektakl, u kojem je apsolutnu dominaciju ostvario fabrički tim Škode. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Pomalo ofanzivne reči petostrukog reli šampiona, Sebastiena Loeba, veoma su uznemirile njegovog zemljaka, Sebastiena Bourdaisa, pilota Formula 1 tima Scuderia Toro Rosso. Takmičar Citroena jasno je istakao interes za učešće u F1 timu, što bi u praksi značilo kraj F1 karijere za Bourdaisa...
Ford Fiesta klase R2 homologaciju je dobila u julu 2009-te godine a u istom mesecu automobil koji je zamišljen kao okosnica domaćih šampionata već ima premijeru u Sloveniji. Slovenci, provereni majstori volana i ljubitelji relija, prvi susret sa novim čedom M-Sporta imaće 13. jula u Logatcu.
Legenda svetskog reli sporta i Šampion Sveta iz 1981-ve godine, Finac Ari Vatanen, ozbiljno razmišlja da se kandiduje za predsedničku funkciju u “kući” svetskog automobilizma FIA-i. Aktuelni predsednik, Max Mosley, nakon serije skandala i sukoba, pre svega sa timovima Formule 1, odustao je od dalje karijere ali i sam ima svog favorita.
Proteklog vikenda, od 3. do 4. jula, održan je Rally Maribor koji se bodovao za šampionat srednje Evrope, Austrije i Slovenije. Srbija je imala svog predstavnika, internacionalnog reli suvozača, Aleksandra Jeremića, koji je nastupao po peti put ove godine sa slovenačkim vozačem Boris Požegom...
Najzad su okončane i špekulacije sa kojim će bolidom Petter Solberg nastupiti na čuvenom reliju 1000 Jezera u Finskoj. Odgovor je stigao od samog Norvežanina koji je nakon uporednih testova sa „tjuniranom“ verzijom Peugeota 307 WRC odlučio da je najbolje rešenje za nastavak Šampionata Sveta ipak Citroen Xsara WRC.
Posada Mateša-Konjević, članovi AMD Matulji i LLumar rally teama, nakon uspešnog nastupa na Delta Rally-u i osvojenog trećeg mjesta u Europi u klasi N2+N3, u potpunosti se navikla na mogućnosti izmenjenog automobila i od samog početka Opatijskog rally-a krenula snažno terajući suparnike na razmišljanje u čemu to greše kad ne mogu pratiti njihov ritam i brzinu.
Opatijski reli bio je za posade sve, samo ne jednostavan. Iako je otkazivanjem nekih brzinaca trasa spala samo na BI Poljane, Učku i Permane, promenjivo vreme je napravilo ovaj rally vrlo teškim. U konačnom poredku, Šebalj i Klinc su potvrdili svoju dominaciju, ali posao nije bio nimalo lak.