Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally Finland – Mikko Hirvonen pobednik relija 1000 jezera
Objavljeno: 02.08.2009.
Borba za titulu Šampiona Sveta nastavlja se dalje u velikom stilu. Mikko Hirvonen je pobedio u direktnom okršaju velikog Sebastiena Loeba i konačno pokazao svoj šampionski potencijal u koji mnogi sumnjaju. Razlika između dva prva vozača Forda i Citroena sada iznosi tri boda.

Trećeg dana relija Finska oni u vrhu su uglavnom kalkulisali. Jedini pravi “fajt” vodio se za poziciju broj pet između Rantanena i Ogiera. Na kraju je trijumfovao domaćin Rantanen sa prednošću od neverovatnih 0.3 sekunde. Poslednje mesto na podijumu ostalo je u rukama Forda, tačnije Jari-Matti Latvale čime se Ford WRT približio Citroenu u borbi za konstruktorsku titulu na 14 bodova. Prva titula ove sezone pripala je Čehu Martinu Prokopu koji je nakon pet godina takmičenja u JWRC-u uspeo da trijumfuje, i to u velikom stilu pobedom na reliju Finska. Prokop je tako konačno “dokumentovao” svoj neosporan talenat. Na kraju, kao kuriozitet treba napomenuti da je Juha Hanninen sa Škodom Fabijom S2000 (pobednik klase N) uspeo da bude brži i od Federica Villagre u Ford Focusu WRC i osvoji deseto mesto generalnog plasmana.

Generalni plasman relija Finska:
1. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 2hours 50mins 40.9secs
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +00mins 25.1secs
3. Jari-Matti Latvala BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC +00mins 49.9secs
4. Dani Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +01mins 06.1secs
5. Matti Rantanen Munchi's Ford Focus RS WRC +04mins 18.2secs
6. Sebastien Ogier Citroen Junior Team C4 WRC +04mins 18.5ecs
7. Jari Ketomaa Ketomaa WRT Subaru Impreza WRC +05mins 07.5secs
8. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC +06mins 33.6secs
Petar Janković - Automagazin
Neka se ne plaše ovakvog naslova navijači crvenih bolida. Oba Citroena C4 WRC još uvek su visoko u generalnom plasmanu relija Finska ali duele koje su vodili sa Fordom su izgubili. Sebastien Loeb je drugoplasirani ali je Mikko Hirvonen sada dobrih pola minuta ispred, dok Dani Sordo nije uspeo da odbrani treću poziciju od problematičnog Latvale.
Reli 1000 Jezera u Finskoj započeo je još sinoć superspecijalom Killeri. Najbrži je bio Sebastien Loeb a isti rezultat ponovio je večeras kada je isti brzinac vožen kao poslednji brzinski ispit dana. Ipak ono između je presudilo, a u slučaju relija Finska 2009 to je osam superbrzih brzinskih ispita. Vodeći nakon prvog dana takmičenja je vozač Forda, Mikko Hirvonen.
Samo dan nakon objave Forda, i francuski proizvođač automobila je najavio svoj ostanak u Šampionatu Sveta u reliju za sezone 2010 i 2011. Na skor od četiri konstruktorske titule, pet titula u konkurenciji vozača i 58 WRC pobeda za sada nije stavljena tačka.
Pilot fabričkog tima Citroën Racing i aktuelni reli šampion sveta, Sebastien Loeb, postigao je na shakedownu pred Finland Rally najbolje vreme. Njegov najveći rival u borbi za titulu, Mikko Hirvonen (Ford) danas je bio tek peti, dok je prijatno iznenadio Petter Solberg...
Evropska filijala automobilskog giganta Ford danas je potvrdila da se u njihovoj politici koja se tiče reli sporta ništa neće menjati ni naredne dve godine. Pod upravom M-Sporta, Fordove automobile u WRC-u gledaćemo i 2010-te i 2011-te godine. Hirvonen i Latvala ostaju na poziciji vozača a Abu Dhabi i BP u ulozi glavnih sponzora.
Manje od sedam dana ostalo je do starta jubilarog 50-tog izdanja Rali Vihno Madeira, sedmog relija ovogodišnjeg izdanja IRC-a. Na listi prijava nalazi se 70 posada od čega 21 sa vrhunskim S2000 automobilima. Reli na Madeiri definitivno će obeležiti i povratak Luce Rossettija u Abarth Grande Puntu S2000.
Nakon izlaska iz WRC-a, Monte Carlo Rally je ove sezone više nego uspešno otvorio seriju Intercontinental Rally Challengea. Saradnja Eurosporta i The Automobile Club de Monaco nastaviće se i naredne godine u istom ritmu. 78. Rallye Automobile Monte-Carlo prvi je reli IRC-a u kalendaru 2010.
Na žalost loše vesti stižu sa Bulgaria Rally-a. Već na prvom brzinskom ispitu dana, Sestrisimo, reli posada sa startnim brojem 10 doživela je težak udes. Vozač Brian Lavio prevezen je u bolnicu a njegov suvozač Flavio Gugelmini je preminuo od zadobijenih povreda na licu mesta. Reli je prekinut.
Italijan Giandomenico Basso tokom prvog dana relija u Bugarskoj i pored problema sa diferencijalom svog Abarth Grande Punta S2000 konkurenciji nije dao nikakve šanse. Pobedama na svih šest brzinskih ispita (uključujući i jučerašnji superspecijal), Italijan je najbližeg konkurenta u vidu domaćina Kruma Doncheva ostavio više od minuta iza. Naš jedini predstavnik Vladica Rabrenović je na žalost odustao.