WRC - Rally Australia - najava

Svetski reli šampionat ulazi u završnicu, a situacija na čelu bodovne tabele je veoma dramatična. Mikko Hirvonen (Ford) ima 3 boda više od branioca titule i zvezde Citroena, Sebastiena Loeba. Večeras, posle dve godine pauze, na potpuno novim stazama, startuje Rally Australia, koji bi mogaso biti ključan reli u borbi za titulu...
Nakon što je 2006. godine Mikko Hirvonen u okolini Pertha, slavio svoju prvu WRC pobedu u karijeri, WRC bolidi u Australiji su utihnuli. Senku na ovo elitno takmičenje bacili su finansijski problemi, ali promena organizatora obećala je svetlu budućnost. Sa zapada Australije reli je premešten na istok, u mestašce imena Kingscliff. Između Pertha i Kingscliffa ima 3600 kilometara, pa možemo reći da se radi o potpuno novom takmičenju.

Za posadu to znači izrada potpuno novog radara i upoznavanje staza. Prema prvim informacijama, takmičenje će biti održano na stazi sa odličnim karakteristikama: umesto klizave i okruglim kamenčićima prekrivene staze, takmičare čeka kvalitetna makadamska podloga, koja bi se mogla uporediti sa onom na Novom Zelandu. Superspecijal Tweed, koji se održava na asfaltnoj podlozi, tokom vikenda će biti u programu čak šest puta (!). Prvi dan biće najkraći, a mesto radnje je u okolini Murwillumbaha. U subotu etapa vodi ka zapadu, a glavna radnja odigraće se u okolini mesta Kyogle. Pravi trkački dan takmičare očekuje uz nedelju, kada će biti održana najduža etapa relija. Reli se sastoji od čak 35 brzinskih ispita, što je ovogodišnji rekord, koji neće biti oboren. Ukupna dužina relija iznosi 1733 kilometra, dok dužina brzinskih ispita iznosi 345 kilometara.

Oči reli fanova usmerene su na dvoboj dva pretendenta na osvajanje titule, Mikke Hirvonena i Sebastiena Loeba. Mikko ima prednost od tri boda, ali treba imati u vidu činjenicu da je pred nama i jedan asfaltni reli, gde su Loeb + Citroen dobitna kombinacija. Finski vozač pobedio je na tri poseldnja takmičenja, i sigurno se nalazi u odličnoj kondiciji. Vozači koji mogu dramatično uticati na šampionsku titulu sigurno su Jari-Matti Latvala iz Forda i Daniel Sordo iz Citroena. Oba pilota su u odličnoj formi i spremna da se bore za drugo mesto i tako pomognu svom timskom kolegi u borbi za bodove i osvajanje šampionske titule. Na startnoj rampi u Australiji neće se pojaviti ni prvak sveta iz 2003. godine, Petter Solberg, koji više nije u stanju da prati prvu elitnu četvorku. Za Stobart će nastupiti dvojac Henning Solberg – Matthew Wilson, a za juniorski tim Citroena, tu su Sebastien Ogier i Conrad Rautenbach. Zajedno sa Federicom Villagrom, predstavnikom tima Munchi’s, pomenuti piloti boriće se za peto mesto, a u slučaju problema favorita i za više. Outsider relija sigurno je Khalid Al Qassimi, koji zatvara listu WRC bolida.

Rally Australia nalazi se u kalendaru šampionata produkcijskih automobila (Production Car World Rally Championship). Iako je u Finskoj osvojio titulu juniorskog reli prvaka sveta, Martin Prokop ima matematičke šanse i za titulu u reli šampionatu sveta produkcijskih automobila. Ipak, sve u svojim rukama drži Armindo Araújo, lider šampionata. Portugalac Australiji može postati šampion, ali sigurno mu tamo neće biti lako, iako ovaj reli preskaču njegovi najveći konkurenti, Nasser Al-Attiyah i Patrik Sandell. Australia rally 2006: 1. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen Ford Focus WRC 2. Petter Solberg - Phil Mills Subaru Impreza WRC 3. Manfred Stohl - Ilka Minor Peugeot 307 WRC Australia rally 2005: 1. Francois Duval - Sven Smeets Citroen Xsara WRC 2. Harri Rovanpera - Risto Pietilainen Mitsubishi Lancer WRC 3. Manfred Stohl - Ilka MinorCitroën Xsara WRC Austealia rally 2004: 1. Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroen Xsara WRC 2. Harri Rovanpera - Risto Pietiläinen Peugeot 307 WRC 3. Francois Duval - Stephane Prevot Ford Focus WRC

Automagazin.rs