Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Australia - Hirvonen pobedio za „zelenim stolom”
Objavljeno: 06.09.2009.
Iako je Sebastien Loeb bio najbrži takmičar na stazi, vest o penalizaciji uzdrmala je ceo reli svet. Svi takmičari Citroena dobili su vremensku kaznu od jednog minuta, pa je zvanični pobednik Australia relija Mikko Hirvonen (Ford). Finac sada ima pet bodova više od Loeba, a borba za titulu postaje dramatična...
Delegati FIA-e odlučili su da kazne vozače Citroen A tima, Sebastien Loeba i Dani Sorda, kao i vozača juniorskog vozača Citroena, Sebastiena Ogiera, zbog kršenja tehničkog pravilnika. Naime, bolidi Citroen C4 WRC bili su opremljeni neodgovarajućim anti-rollbar sistemima (stabilizator, ili narodno balans štangla). Navedeni takmičari Citroena dobili su penalizaciju od 1 minuta, što je bilo dovoljno da Hirvonen bude proglašen kao pobednik relija, a Loeb padne na 2. mesto.
Za Ford ovo može značiti vraćanje "duga" iz 2007. godine, kada je na reliju Portugal Ford "zaradio" penalizaciju u visini od 5 minuta zbog suviše tankih stakala na automobilima. Upravo na ovom reliju Marcus Gronholm je izgubio dragocene bodove, koju bi kasnije bili odlučujući u borbi za titulu. U svakom slučaju, završnica sezone biće veoma uzbudljiva.

Konačni rezultati - Australia Rally:
1. Mikko Hirvonen Ford 2h53m06.5s
2. Sebastien Loeb Citroen + 47.5s
3. Dani Sordo Citroen + 1m04.6s
4. Jari-Matti Latvala Ford + 1m52.0s
5. Sebastien Ogier Citroen + 2m23.3s
6. Matthew Wilson Ford + 5m26.3s
7. Henning Solberg Ford + 7m17.8s
8. Federico Villagra Ford + 7m39.4s
9. Hayden Paddon Mitsubishi + 15m36.1s
10. Martin Prokop Mitsubishi + 15m44.7s
Plasman u šampionatu vozača:
1. Hirvonen Mikko 78
2. Loeb Sébastien 73
3. Sordo Daniel 50
4. Latvala Jarri-Matti 36
5. Solberg Henning 29
Plasman u šampionatu timova:
1. Citroen 133
2. Ford 120
3. Stobart 69
4. Citroen Junior 37
5. Munchi's 21
Automagazin.rs
Finale evropskog dela programa Pirelli Star održano je proteklog vikenda u austrijskom Freistadtu. Specijalizovani žiri, sa Markku Alenom i Petterom Solbergom na čelu, izabrao je dva pilota koji će braniti boje Pirellija sledeće godine. Sledeće godine, u žutim bojama nastupaće Estonac Ott Tanak i Alex Raschi iz San Marina...
Posle prvih informacija, koje su potvrdile ulazak "Rally Bulgaria" u kalendar Svetskog reli šampionata za 2010. godinu, Svetska auto federacija (FIA) juče je obelodanila i zvaničan WRC kalendar za 2010. godinu...
Jedno veliko BRAVO za Bugarsku. Naši susedi pridobili su poverenje Međunarodne automobilske federacije (FIA) i na današnjem zasedanju FIA komisije za reli sport (WRCC), Rally Bulgaria uvršten je u kalendar Svetskog reli šampionata za 2010. godinu...
Posle osam relija u bolidu Citroen Xsara WRC specifikacije 2006, na poslednje dve trke ovogodišnje Svetskog reli šampionata, Petter Solberg ide u novom bolidu. Na asfaltnoj Kataloniji i blatnjavom Wales GB reliju, Norvežanin će na raspolaganju imati Citroen C4 WRC...
Češka Škoda vratila je se na staze stare slave. Češki vozač Jan Kopecky, u češkom bolidu Škoda Fabia S2000, pobedio je na drugom reliju IRC-a zaredom. Kopecky je u drugi dan relija ušao na trećoj poziciji. Ubrzo je stigao do drugog mesta, ispred Alberta Hevie, a posle greške Giandomenica Bassa, na 12. brzinskom ispitu, prešao je u vođstvo...
Već u sredu, 16. septembra, biće donata odluka o finalnom kalendaru za Svetski reli šampionat 2010. godine. Još uvek nije doneta odluka da li će Bugarska biti deo WRC kalendara za 2010. godinu ili ne.
Danas je u Španiji startovala deveta "runda" Intercontinental Rally Challengea, Rallye Principe de Asturias 2009. Posle 5. brzinskih ispita, vodi lokalni heroj, Alberto Hevia, u bolidu Škoda Fabia S2000. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Velika misterija je završena: Petter Solberg će na poslednja dva WRC takmičenja sezone 2009, u Španiji i Velikoj Britaniji, nastupiti u bolidu Citroen C4 WRC. Šampion sveta u reliju iz 2003. godine, objašnjava svoju odluku...
Direktor Citroen Racing-a, Olivier Quesnel, juče je u Autraliji potvrdio informaciju da je Citroen još prošle nedelje zatvorio projekat S2000. Razlog za ovu odluku je garantno rešenje Svetske auto federacije, u kojem je potvrđeno da će posle 2010. godine WRC automobile pogoniti turbo motor zapremine 1,6 litra...