Rally Dakar 2010 - Dražen Ćurić potvrdio učešće

Hrvatska će i 2010. godine imati svoje predstavnike na najtežem i najprestižnijem reliju na planeti, Rally Dakar 2010. I nama dobro poznati avanturista, reli takmičar i organizator reli takmičenja (Open Rally Challenge), Dražen Ćurić, i njegov suvozač Krešimir Kolega, već nekoliko meseci pripremaju sebe i Toyotu Hilux se za put u Čile i Argentinu...
- Kada ste se odlučili za ovaj veliki i neobičan korak i kako ste došli na ovu ideju? Da li ste ranije imali slična iskustva? Mislim da je većini vozača rally-a san nastupiti na Dakru, jer je kako šte napisali u uvodu, po svemu naj rally na planeti. Tako da mi se ideja o nastupu nametnula sama po sebi. Ustvari, još 1999. godine sam trebao nastupiti sa autom, ali kad sam se već prijavio i platio prvi dio startnine, dio sponzora je rekao da me neće moci podržati u obimu kao što smo se dogovorili, pa sam zbog nedostatka novaca u zadnji čas odlučio da startujem s motorom. To je na kraju ispalo veliki kuriozitet, jer nikada u istoriji Dakra niko nije nastupio, a da mu je to prva trka na motoru. Kao takav, bio sam interesantan medijima, prvenstveno Eurosportu, pa su u karavanu svi znali za mene. Za Eurosport sam na cilju svakog dana davao izjavu. Moj prijatelj Miran Stanovnik, koji mi je puno pomogao oko nastupa, upoznao me je sa jednim od najvećih vozača rally raid-a, nažalost danas pokojnim Fabricio Meoni-jem ( 2005 poginuo na Dakru ). Tom prilikom, Meoni je rekao da su svi koji voze motor na Dakru manijaci, ali da sam ja ipak najveći. Umro sam od smeha, neko mi kaže da sam najveći manijak od nekoliko stotina ljudi, a ja to doživljavam kao kompliment. Čak šta više, u to vreme nisam imao ni položenu A kategoriju, sam sam je upisao u tada još YU vozačku dozvolu, koja je bila jednostavna, pa nije bilo teško.

- Šta mislite o odluci organizatora da reli premeste u Argenitnu i Čile? U potpunosti podržavam preseljenje Dakra u Južnu Ameriku, jer barem meni nastup 1999. godine ostavio je dosta gorčine u ustima, zbog sirotinje i bede koju vidite uz trasu utrke. Ne možete ostati ravnodušni kada vidite izgladnele ljude i decu po kojoj idu insekti, a vi vozite trku i samo u jednom danu ste potrošili više novca nego sto je budžet čitavog sela za godinu dana. Da je trka ostala u Africi, mislim da je nikada više ne bih vozio. - Zašto ste izabrali Toyotu Hilux za ovaj projekat? Za Toyotu Hi-lux sam se odlučio zbog kvaliteta i "izdržljivosti". Mislim da je to jedini serijski automobil na svetu koji moze završiti Dakar bez velikih prepravki. Jednostavno, napravljen je kao mali tenk, praktično neuništiv. (test modela Toyota Hilux 2009 možete pogledati OVDE). Šta mislite o ovogodišnjem izdanju Rally Dakar? Ovogodišnji Dakar će biti najsiromašniji po broju takmičara u zadnjih petnaestak godina. Tome su doprinele neke čudne odluke organizatora, kao što je limit zapremine od 450 cm3 za fabričke timove u konkurenciji motora, pa se KTM povukao iz trke. Stalno dizanje cena i prevelika komercijalizacija su kod velikog broja stalnih učesnika Dakra stvorila averziju, pa više ne žele da voze. Svakako treba spomenuti i Hubert Auriola, bivšeg direktora Dakra i naslednika legendarnog Tiery Sabia, osnivača Dakra, koji je i sam poginuo na trci u padu helikoptera. Auriol organizuje paralelnu trku koja startuje 27.12. iz Pariza i završava u Dakru, 7.1. On lično kontaktira vozače i lobira za svoje takmičenje.

- U kojoj kategoriji ćete nastupati? Nastupićemo u klasi T1. To je najjača klasa, iako će auto biti složen za klasu T2, što je nešto kao grupa N u klasičnom rally-u. Budući da automobil nema FIA homologaciju, automatizmom smo svrstani u kategoriju T1, bez obzira što će naš auto u poređenju sa fabričkim monstrumima biti kao igračka. Nažalost, sa promenom vlasnika koncesije na Dakar, FIA je i ovde stavila svoju šapu, pa se sve odmah zakomplikovalo i naravno poskupilo. Zbog toga dosta jakih privatnih timova ne želi više da vozi, jer ljudi koji su moćni i bogati ne dozvoljavaju da birokrate, bez obzira u kakvoj funkciji bili i pod čijom kapom radili, od njih prave budale. - Kako ide priprema automobila? Šta su sledeći koraci? Priprema automobila za sada ide svojim tokom: zaštitni kavez, trkačko oslanjanje i sva varenja već su gotova i nalaze se na autu. Na slaganje motora, elektronike, ugradnje sve potrebne opreme (kompresori za pumpanje guma, haloni za gašenje vatre, sistem za dizanje auta radi brze promene točka i lakšeg iskopavanja iz peska), auto ide krajem nedelje i računamo da će za prvu test vožnju biti spreman za 20-25 dana. Ko će ti biti suvozač? Suvozač će mi biti moj prijatelj još iz biciklističkih dana, Krešimir Kolega. Zašto si se odlučio za njega, a ne za Sinišu Deretu, svog stalnog suvozača? Pa Siniša je pre 4 godine, prilikom pada sa motora, imao tešku povredu i još uvek se nije u potpunosti oporavio, a Dakar učesnike koji su u top formi dovodi na samu granicu psiho-fizičke izdržljivosti. Iz tog razloga sam se odlučio za Krešu, jer kao bivšem biciklisti ništa mu nije teško a uz to je pomorac pa sve zna o navigaciji. Mnogi me pitaju zašto sam se odlučio za njega. Krešo nikada nije bio suvozač, a mislim da nikada nije ni gledao rally. Ali, bolje da na trci kraj mene sedi on, koji je psiho-fizički jak kao životinja i zna sve o mehanici, struji i elektronici, nego suvozač koji zna čitati samo radar. Veća je šansa da će dvije životinje doći do cilja, hahaha... Automagazin.rs