Najnovije vesti iz auto industrije
ERC - 33. Elpa Rally - Ioannis Papadimitriou pobednik
Objavljeno: 27.09.2009.
Pomalo u senci fantastičnog trkačkog vikenda, danas je završen i deveti reli Evropskog reli šampionata, 33. Elpa Rally. Pobedu je odneo lokalni vozač, Ioannis Papadimitriou u automobilu Mitsubishi Lancer EVO IX. Ovo je prvi put da grčki vozač (San Marino licenca) pobedi na Elpa reliju posle 2001. godine, kada je slavio Aris Vovos...
Iako je u drugi dan relija Giandomenico Basso (Fiat Grande Punto S2000) ušao kao vodeći, sa 55,5 sekundi prednosti ispred Ioannisa, Italijan ne može biti nezadovoljan današnjim danom. Drugi dan najbolje je startovao Michail Solowow (Peugeot 207 S2000), koji je pobedio na prvom današnjem brzinskom ispitu. Drugi brzinski ispit pripao je gore pomenutom Aris Vovosu u automobilu Mitsubishi Lancer EVO IX, a drugi je bio Papadimitriou, koji se plasirao na prvo mesto u generalnom plasmanu, sa prednošću od 45 sekundi u odnosu na Giandomenica Bassa. Italijan je na ovom brzinskom ispitu imao defekt, i izgubio je dragocenih 1 min 47 s. Na sledećem brzinskom ispitu izleće Michail Solowow, koji reli završava pre kraja.

Na cilju se pobedi radovao Papadimitriou, koji je drugoplasiranom Giandomenico Bassa porazio za 43 sekunde, a trećeplasiranog Corada Fontanu za preko 11 minuta! Fantastičan potencijal na Rally Elpa prikazao je Bugarin Todor Slavov, koji je pobedio u konkurenciji automobila sa pogonom na dva točka. Iako je talentovani Slavov (Renault Clio R3) dobio penalizaciju od 1 min 10 s, on je uspeo da nadmaši drugoplasiranog u konkurenciji 2WD, Antonina Tlustaka (Citroen C2 S1600) za velikih 18 minuta!

33. Elpa Rally:
1. Papadimitriou – Harryman (Mitsubishi Lancer Evo IX) 3:27:51,2 sat.
2. Basso – Dotta (Abarth Grande Punto S2000) +43,5s.
3. Fontana – Cassina (Mitsubishi Lancer Evo IX) +11:40,6 min.
4. Panagiotopoulos – Ahtidas (Mitsubishi Lancer Evo IX) +13:56,5 min.
5. Nioras – Kakalis (Subarum Imreza Sti) +15:10,0 min.
6. Slavov – Filipov (Renault Clio R3) +23:05,1 min.
7. Halivelakis - Eleni (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +27:22,7 min
8. Panos - Theodoros (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +31:06,3 min
Plasman u ERC konkurenciji vozača (9/11):
1.Giandomenico Basso 88 bodova
2. Michail Solowow 79
3. Corrado Fontana 76
4. Krum Donchev 43
5. Luca Betti 31
6. Antonin Tlustak 22
7. Todor Slavov 14
8. Renato Travaglia 13
Plasman u ERC konkurenciji vozača u 2WD automobilima:
1. Antonin Tlustak 102
2. Todor Slavov 73
3. Elvis Chentre 3
Ni završni dan Rally Catalunya nije doneo nikakve promene. Double pobedu osvojili su piloti Citroena, Loeb i Sordo, dok je zvezda Forda, Mikko Hirvonen, morao da se zadovolji trećim mestom. To znači da Hirvonen ostaje lider u šampionatu vozača, ali uz minimalnu prednost od jednog boda! Duplom pobedom Citroena, ovaj francuski proizvođač postao je konstruktorski reli šampion sveta za 2009. godinu!
Do kraja vrhunskog spektakla najboljih reli vozača sveta u Španiji, ostalo je samo tri brzinska ispita. Citroen je neuhvatljiv, pa se borba za šampionsku titulu dodatno dramatizuje. Najzanimljivije fotografije možete pogledati klikom na
LINK...
Sebastien Loeb (Citroen) uspeo je da pobedi na dva današnja brzinska ispita i preuzme vođstvo, sa simboličnom prednošću od 1,5 sekundi ispred timskoj kolege Dani Sorda. Zanimljivo je da su ponovo na svim BI najbrži bili piloti u Citroen C4 WRC bolidima. Vodeći u šampionatu vozača, Mikko Hirvonen (Ford), drugi dan završava na trećoj poziciji...
Posle fantastične vožnje u prvom krugu, Dani Sordo (Citroen) u završnici dana izgubio je prednost u odnosu na timskog kolegu, Sebastiena Loeba. Iako današnji dvoboj timskih kolega Citroena izgleda dramatično, režija je sasvim jasna. Loeb mora biti ispred Sorda. Sebastien je u završnici dana pojačao tempo, i prednost Dani Sorda smanjena je na samo 1,6 sekundi...
Pretposlednja trka Svetskog reli šampionata 2009 startovala je danas na atraktivnim asfaltnim stazama Catalunye, koje u potpunosti odgovaraju vozačima i bolidima Citroena. Najzanimljivije fortografije možete pogledati u galeriji, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Hrvatska će i 2010. godine imati svoje predstavnike na najtežem i najprestižnijem reliju na planeti, Rally Dakar 2010. I nama dobro poznati avanturista, reli takmičar i organizator reli takmičenja (Open Rally Challenge), Dražen Ćurić, i njegov suvozač Krešimir Kolega, već nekoliko meseci pripremaju sebe i Toyotu Hilux se za put u Čile i Argentinu...
Današnji shakedown prezentovao nam je svu snagu francuskih bolida na asfaltnoj površini. Potencijal koji su prikazali Sebastien Loeb i piloti Citroena pokazuje da ovaj vikend za Mikku Hirvonena i Ford nimalo neće biti lak...
WRC reli u Kataloniji ostao je nepromenjen. Isto kao i prošle godine, posade čeka osamnaest brzinskih ispita ukupne dužine 353,62 kilometra. Brzinski ispiti čine 27,22 % ukupne dužine relija, koja iznosi 1299 kilometara...
Petter Solberg World Rally Team realizovao je test novog bolida, Citroen C4 WRC. Reli prvak sveta iz 2003. godine, Petter Solberg, svoj prvi nastup u novom bolidu imaće tokom predstojećeg vikenda (1.-4. oktobar), na Rally RACC Catalunya...