Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Jean Ragnotti će predstaviti Renault Twingo R2
Objavljeno: 30.10.2009.
Na francuskom "Rallye du Var" biće održana premijera novog reli automobila francuske kompanije Renault. Automobil je pripremljen prema specifikaciji za sve popularniju kategoriju R2, a za volanom modela Renault Twingo R2 pojaviće niko drugi, nego živa legenda reli sporta, Jean Ragnotti...
Jean Ragnotti će na pomenutom Rallye du Var biti predvozač. Model Twingo R2 i slabija verzija, R1, biće homologirana 1. marta 2010. godine. Automobil je opremljen šesnaesotventilskim motorom zapremine 1,6 litra, sa elektronikom Magnetti Marelli, koji pri 7000 o/min razvija 160 konjskih snaga. Snaga se na prednje točkove prenosi preko petostepenog sekvencijalnog menjača francuskog proizvođača Sadev. Automobil je opremljen 16-inčnim felnama za asfalt i za inč manjim za makadam. U cenu kita (30.000 eura) spada i kompletna sigurnosna oprema, kao i amortizeri marke Ohlins.
Specifikacija modela Twingo Renault Sport R2:
Motor: Renault K4M RS, 4 cilindra, 16 ventila, 1598 cm3
Prečnik x hod klipa: 79,5 x 80,5 mm
Elektronika: Magneti Marelli, sa digitalnim prikazom broja obrtaja
Maksimalna snaga: 160 KS pri 7 000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 180 Nm pri 5 500 o/min
Limitator na 7 500 o/min
Transmisija: Sadev, 5 stepeni sekvencijalni
Spojnica: jedan hidraulični disk
Amortizeri: podesivi Ohlins
Kočnice: prečnik diksa napred 280 mm
Felne: Speedline - (6,5) pečnika 16 inča za asfalt i 6x15 za makadam
Pneumatici: BF Goodrich 195/50 R16 za asfalt i 195/65 R15 za makadam
Masa automobila: 1030 kilograma
Za one sa plićim džepom (odnosno sa manje sponzora), Renault će u ponudi imati Renault Twingo R1 verziju, koja za 10 000 eura (cena kita) nudi 30 KS manje i "H" menjač sa kratkim prenosnim odnosima.
Automagazin.rs
Spekulisalo se o tome dugo, a nedavno je dobilo i zvaničnu potvrdu: Francois Duval se vraća u kokpit bolida WRC. Dogodiće se to na belgijskom "Rallye du Condroz", koji je pored međunarodnog "Ypres Rally", drugi najpoznatiji reli u zemlji. Bivši fabrički vozač Forda i Citroena, ovoga puta isprobaće pomalo egzotični Mitsubishi Lancer WRC 05, automobil koji nikada nije startovao na nekom belgijskom reliju...
Od 2010. godine u šampionat sveta u reliju biće uveden novi bezbednosni sistem. Kompanija Magneti Marelli razvija je sistem, koji će posade upozoravati na opasnosti na stazi, i to signalizacijom direktno iz kokpita automobila...
Od sledeće godine, turbo automobili grupe N mogu koristiti restrikor za vazduh prečnika 33 milimetra, što je za 1 milimetar više nego do sada. Tako pripremljen automobil, pred reli u Walesu, isprobao je Nasser Al-Attyiah i tim Prodrive, koji su potvrdili da motor Subaru Impreze, posle ove izmene, ima 18 KS veću snagu...
Odluka o tituli svetskog reli šampiona 2009 pala je na poslednjoj trci ovogodišnje sezone WRC-a, održanoj proteklog vikenda u Walesu. Šesti put zaredom, Sebastien Loeb se zlatnim slovima upisao u istoriju svetskog reli sporta. Ali, prisetimo se i ranijih šampiona...
Talentovani Eyvind Brynildsen bio je na reliju u Velikoj Britaniji, u konkurenciji PWRC, najbrži na stazi. Posle 16 brzinskih ispita, 21-godišnji Norvežanin na cilju reliju je bio brži od drugoplasiranog Prokopa za dva minuta. Nažalost, njegov automobil, Škoda Fabia S2000, nije prošao završni tehnički pregled u Walesu i mladić je isključen...
Fabrički tim Citroen je titulu u konkurenciji konstruktora obezbedio već u Španiji. Sebastien Loeb je svoju šestu vozačku šampionsku titulu obezbedio danas, u Walesu. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na
LINK...
Neverovatna je lakoća sa kojom ovaj čovek, doslovce, razvaljuje svoje konkurente, i neizvesno je da li će i narednih godina, neko zaustaviti ovu pobedničku mašinu. Francuz u Citroenu, Sebastien Loeb, osvojio je svoju šestu titulu najboljeg reli vozača planete!
U galeriji Automagazin portala nalaze se nove fotografije, snimljene na današnjim brzinskim ispitima u Velikoj Britaniji. Najbolje reli vozače na planeti, u akciji u Walesu, možete pogledati u galeriji portala, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Iako je Mikko Hirvonen (Ford) bio najbži u oba prolaska najdužim brzinskim ispitom relija (BI Rhondda - 35.72 km), to nije bilo dovoljno. Zvezda Citroena, Sebastien Loeb, poput tajfuna je protutnjao današnjim kraćim brzinskim ispitima i tako svoje vođstvo povećao na 30,2 sekunde ispred Mikke Hirvonena...