ERC - Reli šampionat Evrope - promene u pravilniku + kalendar

Na jučerašnjem zasedanju Svetskog FIA saveta za reli sport nije se puno govorilo o šampionatu sveta, već je glavna debata vođena o šampionatu starog kontinenta, koji je ove godine ostao u senci serija WRC i IRC i koji beleži pad popularnosti, kako za medije, tako i za fanove. FIA je modifikovala pravila za 2010. godinu...
Jedna od pozitivnih promena svakako su troškovi, koji se odnose na organizatore pojedinačnih takmičenja. Upisnina (kotizacija) u kalendar ERC (Europian Rally Championship) i evropski reli kup (European Rally Cup) radikalno je smanjena. Za upis u kalendar Šampionata Evrope potrebno je, umesto dosadašnjih 12 420 eura, platiti 5 000 eura, a upisnina za evropski reli kup smanjena je sa 5 300 na 2 000 eura. FIA navodi da bi ova radikalna smanjenja troškova trebalo da vrate neke organizatore takmičenja, koji su nekada bili na međunarodnoj mapi, ali su zbog visokih troškova morali da budu izbačeni iz međunarodnih kalendara. Što se takmičara tiče, isto kao i u 2009. godini, u šampionatu Evrope odvojeno će se klasifikovati vozači i suvozači, a pobednik u obe kategorije biće proglašen na kraju sezone. Svaki registrovan vozač ili suvozač, može se takmičiti sa kolegom koji nije registrovan u ERC, a da mu bodovi u potpunosti budu priznati, što je u odnosu na dosadašnji sistem, velika promena. Isti koncept važi i za posade u ERC 2WD Cup konkurenciji. Sistem bodovanja ostaje isti i vrednovaće se po skali FIA: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Teoretski, jedan vozač može osvojiti 16 bodova ukupno, jer se boduje i svai dan relija odvojeno. Pobedom na reliju dobija 10 bodova, a pobedom na svakoj etapi dobija još po tri boda. Dakle prve tri plasirane posade na svakoj etapi biće bodovane po sistemu 3-2-1. Novina je i broj relija na kojima se mora učestvovati, da bi bili klasifikovani, odnosno da bi mogli osvajati bodove u Evropskom reli šampionatu. Sa prošlogodišnjih šest takmičenja, FIA je smanjila na ovogodišnjim minimalnih pet takmičenja. Ova novina može biti veoma zanimljiva za učesnike IRC šampionata, koji sada ima četiri trke u kalendaru, koje se poklapaju sa ERC kalendarom. Dakle, učesnicima IRC serijala potreban je samo jedan start na ERC reliju koji je izvan IRC kalendara, i to je dovoljan uslov da posada bude klasifikovana u ukupnom poretku šampionata Evrope. Za učešće u šampionatu Evrope, vozač ili suvozač će morati u sekretarijat FIA da pošalju potvrdu o plaćenoj kotizaciji. Ukoliko se registruju do 28. februara 2010. godine, kotizacija iznosi 130 eura (440 eura za posadu), a za one koji se registruju posle ovog datuma, kotizacija će iznositi 220 eura. Učesnici u 2WD Cup-u šampionata evrope, u oba slučaja, platiće polovinu navedenih iznosa. Registracija za šampionat Evrope moguća je sve go 31. maja, a prijave dostavljene posle ovog datuma neće biti prihvaćene. Šampionat Evrope 2010 - kalendar:
Evropski reli šampionat 2010 | Naziv takmičenja | Bodovanje za IRC |
22. - 24. 04. | Rally 1000 Miglia (I) | |
20. - 22. 05. | Ina Croatia Rally (CRO) | |
04. - 06.06. | Rally Poland (PL) | |
24. - 26.06. | Belgium Ypres Westhoek Rally (B) | IRC |
23. - 25.07. | Istanbul Rally (TR) | |
07. - 08.08. | Rally Vinho da Madeira (P) | IRC |
27. - 29.08. | Barum Czech Rally Zlin (CZ) | IRC |
10. - 11.09. | Rally Principe de Asturias (E) | IRC |
24. - 26.09. | Elpa Rally (GR) | |
15. - 17.10. | Rallye d'Antibes Cote d'Azur (F) | |
28. - 30.10. | Rallye International du Valais (CH) |
Goran Sarić - Automagazin