WRC - FIA proglasila novi šampionat S-WRC!

Svetska automobilska federaciaj (FIA) u petak je dala saglasnost za otvaranje novog S-WRC šampionata "Super 2000 World Rally Championschip for Drivers", u kojem mogu učestvovati samo vozači u S2000 automobilima. Šampionat S-WRC (vozi se u okviru WRC šampionata) startuje već od sledeće sezone, uporedo sa WRC Cup...
Na sastanku FIA saveta za motorsport, odlučeno je da će bolidi specifikacije S2000 u sledećoj sezoni, u okviru šampionata, sveta nastupati u dva odvojena šampionata: Super 2000 World Rally Championship, koji se odnosi na vozače i S2000 WRC Cup, koji se odnosi na timove. Na zasedanju FIA saveta za motorsport u Monaku, konačno je odlučeno da se odvoje daleko brži, ali i skuplji S2000 automobili, od klasičnih "produkcijskih" automobila, za koje ostaje šampionat P-WRC (Production Car World Rally Championship). Od sada će najbrži vozač klasičnog "produkcijskog" automobila (automobil 4x4 turbo grupe N) moći da se pohvali šampionskom titulom nezavisno od najbržeg vozača u S2000 bolidima. Uslovi za takmičenje u oba novoosnovana šampionata (S-WRC i WRC Cup) biće u osnovi isti. Objavljen je kalendar sa deset trka, od kojih će tim (WRC Cup) ili vozač (S-WRC) izabrati minimalno sedam takmičenja, od kojih najmanje dva moraju biti u Evropi. Ove odluke menadžmenta WRC i FIA treba posmatrati kao odgovor i reakciju na sve snažniju IRC seriju, koja je uspela da pivuče veliki broj proizvođača S2000 automobila. Očekivanja su da će novoosnovani šampionati promeniti odnos snaga na relaciji WRC - IRC. Na zasedanju FIA saveta za motorsport, takođe je odlučeno da će od 2011. godine sve homologirane S2000 automobile pokretati 1.6 turbo motor, a potvrđeno je da će u nacionalnim šampionatima moći da startuju automobili specifikacije S2000 i sa dvolitarskim atmosferskim i sa 1,6-litarskim turbo motorom. Sledeća odluka FIA saveta za motorsport jeste odluka koja se odnosi na pilote sa FIA prioritetom, koji će morati da nose najnoviji tip kacige, koja se osam godina razvija u stručnim institucijama, a pod vođstvom FIA. Takođe, objavljen je i definitivan izgled kalendara za predstojeću sezonu: 1. Sweden: 12-14. februar 2. Mexico: 5-7. mart 3. Jordan: 1-3. april 4. Turkey: 16-18. april 5. New Zealand: 7-9. maj 6. Portugal: 28-30. maj 7. Bulgaria: 9-11. jul 8. Finland: 29-31. jul 9. Germany: 20-22. avgust 10. Japan: 10-12. septembar 11. France: 30. septembar - 3. oktobar 12. Spain: 22-24. oktobar 13. GB: 11-14. novembar Automagazin.rs