IRC Rally Monte Carlo 2010 - 2. dan

Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000), danas nije delio lekcije o brzini, već o taktici. Fabrički vozač Forda je pobedio na jednom brzinskom ispitu, ali je zadržao vođstvo u generalnom plasmanu, sa 47,7 sekundi prednosti ispred drugoplasiranom Juho Hanninena (Škoda Fabia S2000) i preko minut razlike i ispred danas najbržeg Ogiera (Peugeot 207 S2000)...
Već od starta prvog današnjeg brzinskog ispita (brzinski ispit broj 5, dužine 25,3 km), Škoda je pokazala "zube". Najbrži je bio Nicolas Vouilloz, Juho Hanninen je završio drugi (+2,2 s), a Kopecky je zabeležio treće vreme (+3,1 s). U generalnom plasmanu nastavio je da vodi fantastični Mikko Hirvonen, u bolidu Ford Fiesta S2000. Šampion IRC serije iz 2009. godine, Kris Meeke (Peugeot 207 S2000), danas je završio reli, upravo na 5. brzinskom ispitu. Meeke je na kočenju pred desnu krivinu izgubio kontrolu nad bolidom, udario u mostić i završio van staze. Posada je prošla bez povreda, ali to je bio još jedan prerani kraj Montea za ovog odličnog vozača.

Na 6. brzinskom ispitu, Rally Monte Carlo još jednom je pokazao svoju neobičnu "ćud", jer je staza bila prekrivena snegom. Najbolje se snašao Sebastien Ogier (Peugeot 207 S2000), koga pobeda na BI 6 pomera na treću poziciju u generalnom plasmanu, ispred Vouilloza u bolidu Škoda Fabia S2000. Svoju startnu poziciju odlično je iskoristio Jan Kopecky (Škoda Fabia S2000), koji je na "očišćenoj" stazi zabeležio drugo vreme, što ga vraća na sedmo mesto u generalnom plasmanu. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) ni ovoga puta nije uspeo da se plasira u "top 3", pa je njegova prednost u generalnom plasmanu smanjena na 44,2 sekunde, ispred danas raspoloženog Hanninena u Škoda Fabia S2000. Iako je ima "gumi defekt", Finac je uspeo brzinski ispit 5 da završi sa zaostatkom od samo 41 s. U završnici 6. brzinskog ispita, Stephane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) pravi grešku i izleće van staze. To je za Francuza značilo pad sa šestog na 8. mesto u generalnom plasmanu (+5:08,7 min).

Na 7. brzinskom ispitu, Hirvonen nas je još jednom podsetio ko je najveća zvezda ovogodišnjeg relija Monte Carlo. Aktuelni vicešampion sveta u reliju, nastavio je da deli lekcije konkurentima, pobedivši na sedmom brzinskom ispitu. Fabrički vozač Forda je razliku u odnosu na 2-plasiranom Hanninena, povećao na 1:08,5 min. Finac u službi Škode je na BI 7 zabeležio treće vreme, samo 1,1 sekundu lošije od veoma brzog Francuza u Škodi, Vouilloza.

Na 8. brzinskom ispitu "udarac" uzvraća fabrički vozač Škode, Juho Hanninen, koji je Hirvonena nadmašio za simboličnih 9 "desetinki". Nicolas Vouilloz uspeo je iza sebe da zadrži Sebastiena Ogiera, udaljivši se dodatnih 2,5 sekunde. Dodatna uzbuđenja doneo nam je brzinski ispit broj 9, kojim je dominirao Sebastien Ogier. Drugoplasirani je bio Juho Hanninen, a trećeplasirani Jan Kopecky, koji se i pored problema bori za pozicije koje donose bodove. Iako je na BI 9 Mikko Hirvonen zabeležio 6. poziciju (+27,7 s u odnosu na Ogiera), Finac se u učvrstio na vodećoj poziciji relija. Pobeda na BI 9, Ogiera pomera na 3. poziciju u generalnom plasmanu. Na desetom brzinskom ispitu, Ogier još jednom potvrđuje visok potencijal, približivši se drugoplasiranom Hanninenu na samo 22,6 sekundi. I pored samo jednog osvojenog brzinskog ispita, Mikko Hirvonen ostaje vodeći na reliju Monte Carlo, sa 47,7 sekundi ispred Hanninena. Prijatno iznenađenje danas nam je priredio talentovani Franz Wittman (Peugeot 207 S2000), koji se nakon 10 brzinskih ispita nalazi na 6. poziciji u generalnom plasmanu. Za vrat mu duva odlični Wilks u bolidu Škoda Fabia S2000, pa sutra možemo očekivati nove borbe za šestu poziciju, jer je 5-plasirani Sarrazin 47,8 s ispred Wittmanna.

Plasman posle 10. brzinskog ispita: 1. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 3:12:44,0 sat 2. Juho Hanninen (Škoda Fabia S2000) + 47,7 s 3. Sébastien Ogier (Peugeot 207 S2000) + 1:10,3 min 4. Nicolas Vouilloz (Škoda Fabia S2000) + 1:34,3 min 5. Stéphane Sarrazin(Peugeot 207 S2000) + 6:06,0 min 6. Franz Wittman (Peugeot 207 S2000) + 6:53,8 min 7. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 7:07,3 min 8. Bruno Magalhaes(Peugeot 207 S2000) + 7:12,8 min 9. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) + 7:24,4 min 10. Toni Gardemeister (Abarth Grande Punto S2000) + 9:13,0 min

Goran Sarić - Automagazin portal