IRC Rally Monte Carlo - Mikko Hirvonen pobednik!

Mikko Hirvonen je još jednom u velikom stilu opravdao poverenje Forda, i imidž vicešampiona sveta u reliju. Finac je bolid Ford Fiesta S2000, u svom premijernom nastupu dovezao do pobede, pokazavši da je za uspeh u reliju potrebna "hladna glava" i konstantnost, a ne samo brzina...

Iako je osvojio samo tri od šesnaest održanih brzinskih ispita, Mikko Hirvonen je imao visok tempo od početka do kraja relija Monte Carlo, što je bilo dovoljno za premijernu pobedu bolida Ford Fiesta S2000. "Tim je na ovom automobilu radio naporno, i to se isplatilo. Odličan debi za Ford Fiestu S2000." - izjavio je Finac na cilju relija. Zadovoljstvo nije krio ni šef tima M-Sport, koji priprema automobile marke Ford za Svetski reli šampionat: "Ovo je kao san. Nakon početnih problema, Ford Fiesta je pobedila na svom prvom reliju. Ovo je za Fiestu fantastičan debi. Imamo veliko interesovanje za ovaj automobil, a ovaj rezultat će nam još više pomoći."

Prelaz preko čuvenog Col de Turinija tradicionalno je "promešao karte". Najpre je u prvom prolasku, udarcem u zid reli završio mladi i talentovani Franz Wittmann (Peugeot 207 S2000). Uslovi u drugom prolasku preko čuvenog prevoja su se radikalno promenili u odnosu na prvi "lauf". Temperatura je pala ispod nule, a na stazi je bilo puno više leda, ali i snega koji je publika bacala na stazu. Veliko razočaranje doživeo je Sebastien Ogier, koji na start predposlednjeg brzinskog ispita nije došao zbog tehničkog kvaara na automobilu. Ogier se u tom trenutku nalazio na 2. poziciji u generalnom plasmanu, sa 38,3 s zaostatka u odnosu na Hirvonena.

I Škoda može biti zadovoljna ovom trkom, jer je pobedila u konkurenciji konstruktora. Dva vozača na pobedničkom postolju je rezultat za respekt, posebno ako pored njih stoji fabrički pilot Forda u Svetskom reli šampionatu. Drugo mesto zauzeo je odlični Finac Juho Hanninen. "Dobar rezultat za nas. Bio je ovo veoma težak reli, a za nas je najgori bio izbor pneumatika." - izjavio je Hanninen. Treće mesto u generalnom plasmanu zauzeo je Nicolas Vouilloz, koji se odlično snašao u novom automobilu (prešao je iz Peugeota u Škodu). Stephane Sarrazin (Peugeot 207 S2000), koji je bio veoma ubedljiv u završnici relija, takođe može biti zadovoljan onim što je pokazao na reliju Monte Carlo 2010. Ex Formula 1 vozač (Minardi) danas je bio najbrži u oba prolaska brzinskim ispitom "Lantosque". Zaslužena četvrta pozicija na kraju.

Fabrički vozač Škode, Jan Kopecky, ni ove godine nije imao sreće na reliju Monte Carlo. Nakon probušenog pneumatika i gubitka vremena u prvoj fazi trke, Čeh je na kraju morao da se zadovolji petom pozicijom. Iza njega se plasirao još jedan vozač Škode, Guy Wilks. Dva boda u IRC seriji uspeva da osvoji Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000), a simboličan jedan bod na kraju osvaja i Sebastien Vigion u istom automobilu. Slovenac Andrej Jereb, i pored činjenice da u trkačkom automobilu nije nastupao godinu dana, i probušenog pneumatika prvog dana relija, reli završava na desetoj poziciji.

Plasman na kraju relija Monte Carlo: 1. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 4:32:58,5 sat 2. Juho Hanninen (Škoda Fabia S2000) + 1:51,4 min 3. Nicolas Vouilloz (Škoda Fabia S2000) + 3:19,1 min 4. Stéphane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) + 7:25,5 min 5. Jan Kopecky (Škoda Fabia S2000) + 8:48,7 min 6. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 9:24,5 min 7. Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000)) + 9:45,4 min 8. Jean-Sebastien Vigion (Peugeot 207 S2000) + 13:33,5 min 9. Jaroslav Orsak (Škoda Fabia S2000) + 21:16,6 min 10. Andrej Jereb (Peugeot 207 S2000) + 25:26,1 min Plasman u IRC šampionatu vozača: 1. Mikko HIRVONEN 10 bodova 2. Juho HANNINEN 8 3. Nicolas VOUILLOZ 6 4. Stéphane SARRAZIN 5 5. Jan KOPECKY 4 Plasman u IRC šampionatu timova: 1. ŠKODA ŠKODA 14 bodova 2. M-SPORT M-SPORT 10 3. PEUGEOT PEUGEOT 9 4. SUBARU SUBARU 5 5. RALLIART RALLIART 1
Goran Sarić - Automagazin portal