WRC - Sebastien Loeb, šest puta šampion sveta u reliju

Kada neko osvoji 6 titula svetskog šampiona zaredom, i od 125 nastupa u karijeri, pobedi na 54, osvoji 82 podijuma, pobedi na 647!!! brzinskih ispita i osvoji 783 WRC poena, onda za njega s pravom možemo reći da je najbolji reli vozač na planeti. To je lična karta Sebastiena Loeba...
Ali, ako želimo da se vratimo na početak, dolazimo do 1999. godine, kada je tada 25-godišnji Sebastien Loeb prvi put osetio atmosferu relija koji se vozi u okviru Svetskog reli šampionata (WRC). 1999. godine, uz podršku Equipe de France FFSA, Loeb je nastupio na tri asfaltna takmičenja u okviru Svetskog reli šampionata, u automobilu Citroën Saxo Cit Car. Godinu dana kasnije, francuska automobilska federacija mu obezbeđuje uslove za dva WRC starta, u automobilu Toyota Corolla WRC, na relijima San Remo i Corsica. Na oba prestižna relija, talentovani Francuz je završio u TOP TEN. Zatim je mladić iz alzaškog Haguenaua apsolvirao Rally Finland i Rally of Great Britain, u automobilu Citroën Saxo Kit Car. Godina 2001 donela je Sebastienu Loebu prvu titulu. Francuz je postao juniorski šampion sveta u reliju. Od šest takmičenja u okviru Juniorskog šampionata sveta u reliju (JWRC), Loeb je u automobilu Citroën Saxo Cit Car pobedio na pet i osvojio svoju prvu svetsku titulu (1999. godine pobedio je u Citroën Saxo Trophy series). Na Rally San Remo prvi put je seo u bolid Citroën Xsara WRC, i postepeno se ubrzavao, osvojivši na kraju 2. mesto, samo 11,4 sekunde iza eksperta za vožnju na asfaltnim podlogama, Gillesa Panizzija u Peugeotu 206 WRC. Talentovani Loeb iza sebe je ostavio takva imena, kao što su Marcus Gronholm, Didier Auriol, Renato Travaglia, Francois Delacour, Petter Solberg, Simon Jean Joseph, Harri Rovanpera, Freddy Loix (svi nabrojani u automobilima specifikacije WRC). Zanimljivo je da je na tom reliju u Italiji startovalo 36 automobila specifikacije WRC! Zahvaljujući odličnom rezultatu na reliju San Remo 2001, Loeb u 2002. godinu ulazi sa bogatim programom za volanom Citroën Xsare WRC. Francuz je već na prvom reliju u Monte Carlu vodio, ali ga je penalizacija za nepravilnu promenu točka, van servisne zone, koštala pada na drugu poziciju. Usledila su tri relija, koja je Francuz završio u zoni bodova, dva boda za peto mesto na legendarnom Safari Rally, a bez bodova je ostao na reliju u Finskoj, gde je zauzeo 10. mesto. U avgustu mesecu je prvi put održan Rally of Germany u okviru Svetskog reli šampionata, a Sebastien Loeb je već na trećem brzinskom ispitu preuzeo vođstvo. Zanimljivo je da je Loeb apsolutni pobednik Rally Deutschland, do danas. U konačnom plasmanu sezone, Loeb je imao 18 WRC bodova, zauzevši deseto mesto. U bitku za šampionsku titulu, Loeb se uljučio 2003. godine, kada ga je na poslednjoj trci sezone nadmašio Petter Solberg. Godina je za Francuz počela dobro, pobedom u Monte Carlu, a na pobedničkom postolju društvo su mu pravili timski drugari, Colin McRae i Carlos Sainz. Usledila je veoma loša i nesrećna serija trka, jer na tri od pet trka nije stigao do cilja. Zatim su usledile pobede u Nemačkoj i Italiji, a potom i velika greška na reliju Corsica. Loeb je napravio grešku i izleteo van staze. Publika je uspela da ga vrati na stazu, ali dragoceni bodovi su otišli u nepovrat. Na finalnoj trci sezone, Loeb nije mogao da parira Petteru Solbergu (Subaru), koji sa jedim bodom prednosti osvaja titulu svetskog šampiona. Stiže 2004. godina, kada Loeb pobeđuje na šest trka u sezoni, a na šest takmičenja stiže kao drugoplasirani. Njegov konkurent, Petter Solberg, te godine pobedio je pet puta, ali je tri puta imao havariju, što je na kraju sezone značilo 36 bodova manje od svetskog šampiona Sebastiena Loeba. U 2005. godini smo videli još veću dominaciju Sebastiena Loeba, kada je tokom sezone pobedio na deset takmičenja, ispred Pettera Solberga i Marcusa Gronholma. Na kraju sezone, Loeb je imao prednost od 56 bodova. U 2006. godini, Francuz osvaja tilulu sa samo jednim bodom razlike, ali stanje na trkama nije bilo tako izjednačeno. Sebastien je u toku sezone pao sa bicikla, a povreda ga je primorala da propusti relije u Turskoj i Australiji. Ni to nije pomoglo Marcusu Gronholmu da osovoji novu šampionsku titulu. I 2007. godine, najveći konkurenti za titulu bili su Sebastien Loeb i Marcus Gronholm. Citroën je za Francuza pripremio C4 WRC, a prva WRC pobeda u ovom bolidu osvojena je već na reliju Monte Carlo. U nastavku sezone, videli smo pravu borbu između "finskog demona" u "Super Seba". Pred reli u Japanu, Finac je imao blagu prednost u bodovnom saldu, ali u tabeli nije imao ni jednu nulu, dok je Loeb odustao na reliju Sardinia. U Japanu je najpre izleteo sa staze i odustao Gronholm, ali Loeb nije iskoristio šansu, pa je i on imao manji "izlet" u prirodu, posle kojeg mu otkazuje agregat u bolidu Citroën C4 WRC. Situacija na tabeli ostala je nepromenjena, a usledio je reli u Irskoj. Tamo je Marcus opet odustao, posle izletanja, a pobedio je Loeb, koji dolazi na čelo šampionata. U Walesu je trećim mestom osigurao svoju četvrtu šampionsku titulu. 2008. godine štafetu "progonitelja" Sebastiena Loeba, od Gronholma preuzima još jedan Finac, Mikko Hirvonen. Ali, Mikko nije uspeo da prati brzinu Francuza, pa je njegova "deviza" bila pouzdanost. Za razliku od Loeba, Mikko je osvojio bodove na svim relijima sezone 2008, ali Francuz je uspeo da pobedi na jedanaest takmičenja i obezbedi titulu na pretposlednjoj trci sezone u Japanu, za šta mu je ilo dovoljno treće mesto. u konačnom saldu, Loeb je imao 19 bodova prednosti. Prošle godine, Loeb i Hirvonen su imali duel o kojem će se pričati dugo godina. Bio je to pravi "Two man show", a samo na nekim trkama, zasijali su Dani Sordo, ili Jari Matti Latvala. Na početku godine, činilo de da će Loeb suvereno vladati, jer je Francuz zaredao pet uzastopnih pobeda. Ali, usledile su greške u Grčkoj i Poljskoj, a bitka za titulu bila je ponovo otvorena. Mikko je pobedio na domaćoj trci u Finskoj, pobedio je za "zelenim stolom" u Australijil, ali ga je nedovoljna brzina na asfaltnim podlogama, koštala šampionske titule. Kralj relija, Sebastien Loeb, tako osvaja svoju šestu šampionsku titulu. Da li će ga neko zaustaviti? Goran Sarić - Automagazin portal