Nakon Skandinavije i Centralne Amerike Šampionat Sveta u reliju seli se na novi kontinent tačnije na Bliski Istok u pustinje Jordana i obale Crvenog mora. U Meksiku izazov su bile vožnje na nadmorskoj visini od 2.800 metara da bi tokom predstojećeg vikenda posade svoje bolide vozile na najnižoj tački na Zemlji, 400 metara ispod nivoa mora.
Jordan Rally kao i u svom prvom izdanju 2008-me godine zadržava sličan koncept. Kompaktan itinerer u krugu od samo 75 kilometara od servisnog parkirališta. I brzinski ispiti su ostali isti osim jednog novog (Rumman Forest) a podloga je čvrst kompaktan makadam koji dobro “drži” a neki od pilota ga čak porede sa asfaltom što bi najviše trebalo da odgovara vozačima tima Citroen. Poslednji pobednik takmičenja je fabrički vozač Forda Mikko Hirvonen dok je drugo mesto pripalo Daniju Sordu iz Citroena. Ukupna dužina relija je 886.78km od čega je 346,16 takmičarskih podeljenih na 21 brzinski ispit (11 različitih) koji će se voziti u terminu četvrtak-subota.
Ovoga puta predstavljamo Vam jedan od prvih video zapisa sa relija Jordan 2010 na kome možete videti servisno parkiralište trećeg relija Šampionata Sveta.
”Taktika jeste deo igre ali postaje suviše bitna. Moramo pronaći rešenje jer ovo nije dobro za sport.” - izjavio je odmah nakon završetka relija Jordan pobednik Sebastien Loeb. U konsultacijama sa ostalim vozačima WRC-a Francuz je možda došao i do rešenja dela problema.
Nakon igara i igrica o kojima smo već pisali, do pobede na reliju Jordan (ne nezaslužene ali ipak ne i čiste) dolazi Sebastien Loeb, 56-te u karijeri. Francuz je na uštrb plasmana imenjaka Ogiera koji je preuzeo ulogu prvog na stazi odvozio još jedan perfektan dan i bez ikakvih problema uknjižio još jedan trijumf.
Sebastien Ogier je na kraju jučerašnjeg dana priznao da je napravio taktičku grešku prestignuvši Latvalu na poslednjem brzinskom ispitu i omogućivši mu tako bolju startnu poziciju za finalni dan relija. Mladi Francuz iskupio se danas ušavši na start etape ranije i uz penalizaciju od 8:50 minuta prvi je vozač na stazi!
”Nikada nisam rekao da je mojoj reli karijeri došao kraj, daleko bilo!!” - izjavio je Francois Duval u intervju-u za belgijsku televiziju nakon objavljivanja tekstova da je nakon odbijanja ponude Protona odlučio da se povuče sa svetskih reli staza i posveti privatnom biznisu o čemu ste mogli čitati ovde.
Iz naslova možete naslutiti suštinu dešavanja tokom drugog dana relija Jordan. Već na četvrtom kilometru prvog brzinskog ispita raspršili su se snovi o dobrom plasmanu vozača Forda, Mikku Hirvonena, dok je sa druge strane perjanica Citroena „isprašila“ konkurenciju i stigla do liderske pozicije i solidnih 25 sekundi prednosti pred finalni dan Jordan Rally-a.
Desilo se ono što su vozači i najavljivali. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen kao prvi na stazi imali su puno problema sa “držanjem” bolida na rastresitoj podlozi brzinskih ispita. Nakon prvog dana relija Jordan na vodećoj poziciji nalazi se Jari-Matti Latvala u Ford Focusu WRC. Finac je bio i najbrži pilot dana sa pobedama na tri od šest voženih brzinaca.
Dve dame iz Turske, Burcu Cetinkaya i njen suvozač Cicek Guney, biće prve pripadnice lepšeg pola koje će imati program u Intercontinental Rally Challenge-u. Za volanom Peugeota 207 S2000 pod pokroviteljstvom turskog uvoznika francuskog proizvođača njih dve će nastupiti na sedam relija počev od Rally d'Italia-Sardegna u junu.
Reli Jordan je započeo rano jutros po našem vremenu uobičajenim shakedown-om na kome posade vrše poslednje pripreme pred zvaničan start takmičenja. Ako sudimo po postignutim vremenima sutra je pred nama jedan super uzbudljiv reli. Razlika između prvih šest vozača iznosila je samo 0.5 sekundi!
Uspeh modela Škoda Fabia S2000, počev od IRC-a preko SWRC-a pa do lokalnih šampionata i odluka FIA-e da od 2011-te godine nove WRC automobile čiju osnovu čini S2000 koncept pogoni 1.6 turbo motor, pokrenula je čelnike Škoda Motorsporta da počnu razmišljati o povratku u Šampionat Sveta u reliju.