Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Kraj karijere za Francoisa Duvala?
Belgijski navijači su u šoku! Jedan od nekada najtalentovanijih mladih reli vozača sveta, Francois Duval, čovek koji je sedeo za volanom vrhunskih fabričkih bolida Citroena, Forda i Škode, prema pisanju belgijskih medija odustaje od reli sporta. Novinari nisu stali na tome već su ga u članku pod nazivom „Duval – kralj propuštenih prilika“ proglasili gubitnikom sa psihičkim problemima!
Glavni inženjer M-Sporta, Christian Loriaux, nije previše zabrinut zbog lošeg izdanja Ford Focusa WRC na reliju Meksiko. Deo “krivice” Loriaux vidi u indisponiranosti svojih a nešto u odličnom performansu pilota iz protivničkog tabora. Posebno je zanimljiv njegov osvrt na Pettera Solberga kao jednog od “zaverenika” Citroena protiv Forda.
Bivši WRC vozač, Nemac Armin Schwartz, čovek iza koga stoji biografija sa više od sto nastupa u Šampionatu Sveta, u izjavi za nemačke medije izneo je teoriju da bum koji je izazvao bivši Šampion Formule 1 Kimi Raikkonen prelaskom u WRC u stvari ne čini ništa dobro razvoju sporta, naprotiv! Ljubomora ili činjenice, odlučite sami.
Na listi prijava za treći reli Šampionata Sveta koji se vozi u terminu 01-03. april nalaze se samo 34 posade. Ipak odavno se nije ni jedan reli očekivao sa toliko neizvesnosti, pre svega zbog Pettera Solberga. Svi ljubitelji relija sa nestrpljenjem očekuju da vide da li Norvežanin može ponoviti performans iz Meksika i pomrsiti račune top timovima, prvenstveno Fordu.
Mnogi ga ismejavaju, nazivaju ga šarlatanom i klovnom, tvrde da od njega nikada neće biti reli zvezda a nikako da shvate da on već jeste superstar. Bez obzira na rezultate koje će postići ove godine u Šampionatu Sveta, Ken Block, šoumen i „ekstremni sportista“ je tip čoveka koji treba WRC-u i popularizaciji istog, sa posebnim "osvrtom" na severnoamerički kontinent.
Najnoviji predlog WRC komisije, koja i dalje pokušava da smanji troškove timova u Šampionatu Sveta, odnosi se na sam agregat. Prema izjavi predsednika komisije, Morriea Chandlera, razmatra se mogućnost da se timovima naloži da tokom sezone mogu koristiti samo jedan motor.
Za samo nekoliko modela automobila se može reći da su svojom pojavom promenili tok sportskog automobilizma. Jedan od njih je definitivno Audi Quattro Coupe, automobil koji se prvi put pojavio u martu 1980-te i svojim pogonom na sve točkove zauvek izmenio reli sport.
Predsednik FIA, Jean Todt, uz „izgovor“ da je u uslovima teške ekonomske krize i velikih problema u kojima se sport nalazi nemoguće da se opstanu dva jaka šampionata, ozbiljno radi na projektu spajanja WRC-a i IRC-a. Za sada je sve u domenu njegovih želja i planova a mi se iskreno nadamo da će tako i ostati.
Nakon dva izdanja u Južnoj Americi, organizator Dakar Rally-a je upravo objavio da će se čuveno takmičenje i po treći put održati na istim terenima. Argentina i Čile ponovo su domaćini uz podršku najviših vladajućih struktura obe zemlje koji su istakli da Dakar Rally ima neprocenjiv značaj za prezentaciju domaćina jer su predhodni reli pratili ljubitelji u 190 zemalja sveta.
Hanninen, Wilks, Kopecky ili Škoda, Škoda, Škoda. Tako izgleda podijum tek završenog relija Intercontinental Rally Challengea u Argentini. Juha Hanninen upisao se tako na listu velikih imena koja su pokorila ovo takmičenje sa dugom tradicijom a prva pobeda ove sezone omogućila je da se učvrsti na liderskoj poziciji IRC-a nakon tri održana relija.