Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Vozači imaju rešenje!
Objavljeno: 04.04.2010.
”Taktika jeste deo igre ali postaje suviše bitna. Moramo pronaći rešenje jer ovo nije dobro za sport.” - izjavio je odmah nakon završetka relija Jordan pobednik Sebastien Loeb. U konsultacijama sa ostalim vozačima WRC-a Francuz je možda došao i do rešenja dela problema.
Ideja se zasniva na pretvaranju shakedown-a u neku vrstu kvalifikacija za trku - ”Shakedown bi se vozio četiri puta. Prva tri bi očistila stazu a na poslednjem četvrtom bi se merilo vreme. Onaj ko bude najbrži birao bi startnu poziciju za prvi dan relija. Nakon toga pobednik svake etape bi imao isto pravo. To bi bilo fer i sportski a i dao bi se veći značaj i prostor shakedown-u u medijima. Ovako na pojedinim relijima ne radimo ništa prva dva dana osim što se igramo taktičkih nadmutrivanja a tek zadnjeg dana počinje trka.” - izjavio je Sebastien Loeb. Fer i pošteno reklo bi se ali to i dalje ne rešava problem preranog dolaska na start kao dela “taktike”.
Petar Janković – Automagazin portal
”Ovo je najteža trka u mojoj karijeri!” - izjavio je ex-Formula 1 Šampion Kimi Raikkonen na cilju relija Jordan. Finac je konačno dovezao svoj Citroen C4 WRC do kraja takmičenja i osvojio prve bodove u Šampionatu Sveta skinuvši sebi veliko breme “sa vrata”. Pred Vama je oficijelni video sa Kimijevog nastupa na Jordan Rally-u 2010...
Kao i predhodni reli u Jordanu, Rally of Turkey se u kalendar Šampionata Sveta vraća nakon godinu dana pauze. Biće to i prvo takmičenje ove sezone koje će se bodovati za Junior klasu WRC-a. Lista prijava koja je upravo objavljena sadrži imena ukupno 44 posade a većih iznenađenja nema.
O predsojećem nastupu Burcu Cetinkaya, dame iz Turske u Intercontinental Rally Challengeu 2010 Automagazin web portal je već
pisao. Ovoga puta pažnju vam skrećemo na veoma atraktivnu i neobičnu prezentaciju tima priređenu na najvišem oblakoderu Turske i Evrope!
Nakon igara i igrica o kojima smo već pisali, do pobede na reliju Jordan (ne nezaslužene ali ipak ne i čiste) dolazi Sebastien Loeb, 56-te u karijeri. Francuz je na uštrb plasmana imenjaka Ogiera koji je preuzeo ulogu prvog na stazi odvozio još jedan perfektan dan i bez ikakvih problema uknjižio još jedan trijumf.
Sebastien Ogier je na kraju jučerašnjeg dana priznao da je napravio taktičku grešku prestignuvši Latvalu na poslednjem brzinskom ispitu i omogućivši mu tako bolju startnu poziciju za finalni dan relija. Mladi Francuz iskupio se danas ušavši na start etape ranije i uz penalizaciju od 8:50 minuta prvi je vozač na stazi!
”Nikada nisam rekao da je mojoj reli karijeri došao kraj, daleko bilo!!” - izjavio je Francois Duval u intervju-u za belgijsku televiziju nakon objavljivanja tekstova da je nakon odbijanja ponude Protona odlučio da se povuče sa svetskih reli staza i posveti privatnom biznisu o čemu ste mogli čitati
ovde.
Iz naslova možete naslutiti suštinu dešavanja tokom drugog dana relija Jordan. Već na četvrtom kilometru prvog brzinskog ispita raspršili su se snovi o dobrom plasmanu vozača Forda, Mikku Hirvonena, dok je sa druge strane perjanica Citroena „isprašila“ konkurenciju i stigla do liderske pozicije i solidnih 25 sekundi prednosti pred finalni dan Jordan Rally-a.
Desilo se ono što su vozači i najavljivali. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen kao prvi na stazi imali su puno problema sa “držanjem” bolida na rastresitoj podlozi brzinskih ispita. Nakon prvog dana relija Jordan na vodećoj poziciji nalazi se Jari-Matti Latvala u Ford Focusu WRC. Finac je bio i najbrži pilot dana sa pobedama na tri od šest voženih brzinaca.
Dve dame iz Turske, Burcu Cetinkaya i njen suvozač Cicek Guney, biće prve pripadnice lepšeg pola koje će imati program u Intercontinental Rally Challenge-u. Za volanom Peugeota 207 S2000 pod pokroviteljstvom turskog uvoznika francuskog proizvođača njih dve će nastupiti na sedam relija počev od Rally d'Italia-Sardegna u junu.