Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally of Turkey – Loeb vodi nakon drugog dana
Objavljeno: 17.04.2010.
Fantastična borba nastavljena je i tokom drugog dana takmičenja u Turskoj. Sebastien Loeb je još jedanput nadigrao svoje konkurente i sa pozicije broj pet ponovo stigao na korak do pobede. Ali pred Francuzom je težak posao. U finalni deo takmičenja Loeb ulazi kao prvi na stazi a konkurencija nije daleko iza.

Prema sopstvenoj izjavi Loebu najveću prednost može dati eventualna kiša u suprotnom rešenje je „gas do daske“. Najveći gubitnik dana je mladi Sebastien Ogier koji je odolevao pritiscima konkurenata sve do BI15 kada je pred sam kraj brzinskog ispita morao promeniti pneumatik što ga je koštalo 3 minuta i pad sa pozicije broj jedan na mesto broj četiri je bio neminovan. Još goru „sudbinu“ doživeo je Jari-Matti Latvala iz Forda koji je već na prvom brzincu dana prevrnuo svoj Focus WRC, uspeo da nastavi, ali je borba za sam vrh u Turskoj za njega sada završena. Oni koji će juriti Loeba tokom šest brzinaca ,koliko je ostalo do kraja Rally of Turkey, su Petter Solberg (-16.2sec)i Mikko Hirvonen (-17.3sec). Timski kolega Daniel Sordo na poziciji broj četiri (-22sec) pre svega ima ulogu vršenja pritiska na dva gore pomenuta pilota uz nadu da Citroenu donese još jedan 1-2-3. Ono što raduje je i performans ex-formulaša Raikkonena koji je u direktnoj borbi za poziciju broj šest pobedio mnogo iskusnije Villagru i Wilsona.

Dosta prašine danas se diglo oko odluke organizatora da skloni kamenje sa staze za vreme servisa. Sve bi bilo u najboljem redu da Turci u tu svrhu nisu pokrenuli tešku mehanizaciju napravivši nasipe duz staze što je poremetilo zabeleške suvozača i samopouzdanje pilota u iste. I pored predloga da se neki ispiti ne voze organizator je odlučio suprotno. U konkurenciji JWRC i dalje je prvoplasirani Aaron Burkart iskoristivši maksimalno probleme svojih konkurenata. Čak četiri munuta iza je Alessandro Broccoli a tek treći je Kevin Abbring. Todor Slavov je „dogurao“ do pozicije broj četiri.

Plasman nakon drugog dana:
1. Loeb / Elena Citroën C4 2h19’13’’5
2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +16’’2
3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +17’’3
4. Sordo / Marti Citroën C4 +22’’4
5. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +3’21’’0
6. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +4’37’’5
7. Villagra / Diaz Ford Focus +5’10’’1
8. Wilson / Martin Ford Focus +6’16’’6
9. Tanak / Sikk Mitsubishi Lancer +14’33’’6
10. Kuypers / Miclotte Ford Fiesta +17’16’’2
Petar Janković – Automagazin portal
Svetski prvak, Sebastien Loeb (Citroën), ponovo je bio na visini zadatka, a čini se da mu konkurenti nisu bili ni do kolena. Kao da on nije vozio prašnjavim stazama sa oštrim kamenjem i rupama što skriveno prete, kao da ga nije grejalo užareno sunce. Loeb je poput tajfuna protutnjao turskim relijem i ubeležio svoju 57. pobedu u karijeri...
Nakon selekcije koja je obuhvatila 30 zemalja sa četiri kontinenta, žiri je odlučio da u Pirelli Star Driver 2010 program uđe pet posada. Ideja je da se mladim vozačima da šansa da nastupaju u WRC takmičenjima u identičnim Mitsubishi Lancerima Evo X grupe N koje priprema Ralliart Italia. Reli u Turskoj su završili svi. Ali u velikom stilu, pre vremena!
Šampionat Sveta u reliju nastavlja da ide svojim “uobičajenim” tokom. Sebastien Loeb pobeđuje, ostali skupljaju mrvice. Nakon napornog trećeg dana trkanja u Turskoj i otkazivanja dva brzinska ispita, Francuz je svoju dominaciju pokazao povećanjem prednosti sa 16sec na gotovo minut! A neko se ponadao da će biti napeto!
Situacija na terenu za sada ide na ruku prvoplasiranom Sebastienu Loebu. Naime nakon obilnih kiša koje su pogodile region gde se održava Rally of Turkey, organizatori su odlučili da otkažu BI18 i BI19 a posade će ih preći kao vezni sektor. Kako su isti brzinci u planu da se voze još jedanput može uslediti još otkazivanja.
Na stranu taktike i startne pozicije, Sebastienu Ogieru konačno se mora priznati da je stasao u vrhunskog WRC pilota. Mladi Francuz je pokazao najveći napredak u ovoj sezoni a trenutno se nalazi na čelu Rally of Turkey nakon prvog dana trkanja sa tri pobede od devet danas voženih brzinskih ispita.
Vivacom Rally Team konačno je predstavio novi takmičarski automobil sa kojim će višestruki Šampion Bugarske, Dimitar Iliev, pokušati da se vrati na vrh bugarskog reli sporta. Automagazin web portal je već pisao (
OVDE) o testovima nove Škode Fabije S2000 a sada pogledajte i prve fotografije i video materijal.
Na brzincima u okolini Istanbula prvi put se vozi Šampionat Sveta a prema ranijem iskustvima iz ERC-a najveći problem može predstavljati kiša. Pogledajte video i ono što očekuje naše heroje tokom sledeća tri dana takmičenja uz komentare svih glavnih aktera.
Nikakve zvanične izmene pravilnika nema ali je FIA na “lep način” upozorila timove da sudije po ličnom nahođenju mogu (ali i ne moraju) kazniti vozače ukoliko se primeni slična taktika “zamene pozicije na startu” primenjena na reliju Jordan od strane Citroena i Forda.
Početak Šampionata Evrope i Šampionata Italije u reliju, 34-to izdanje Rally 1000 Miglia. Sedam dana pred početak takmičenja pred nama je lista prijava koja je i najveće optimiste pozitivno iznenadila. 25 S2000 bolida, 11 S1600, 7 N4, 32 R3C,
6 R3T... samo je deo spiska od ukupno 113 prijavljenih posada! Kriza?