Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally of Turkey – Ogier najbrži na kraju prvog dana
Objavljeno: 16.04.2010.
Na stranu taktike i startne pozicije, Sebastienu Ogieru konačno se mora priznati da je stasao u vrhunskog WRC pilota. Mladi Francuz je pokazao najveći napredak u ovoj sezoni a trenutno se nalazi na čelu Rally of Turkey nakon prvog dana trkanja sa tri pobede od devet danas voženih brzinskih ispita.

Reli u Turskoj kao i predhodna takmičenja ove godine, uz svo poštovanje ostalim učesnicima, sveo se na borbu šest vozača. Ovoga puta, kao što smo napomenuli, Citroenov Junior, Ogier, vodi ispred Sorda, kolege u fabričkom timu (+5,5sec) i prve zvezde Forda, Mikke Hirvonena (+12,2sec). Dodatnih šest sekundi iza je Petter Solberg pa Loeb i Latvala koji zatvara top 6 sa minusom od 27 sekundi. Kao što vidite sve karte su na stolu i sutra će biti dosta „tumbanja“ a napredak se očekuje pre svega od aktuelnog Šampiona i lidera ovogodišnjeg šampionata, Sebastiena Loeba. Francuz se nalazi u njegovoj „otimalnoj zoni“ tj. sa 25 sekundi minusa i dobrom startnom pozicijom koja bi tokom sutrašnjih brzinaca trebala da rezultira bar smanjenjem zaostatka. Na kraju napomenućemo da su najveće probleme imali Ken Block i Hening Solberg i to već na prvom brzinskom ispitu. Američki šoumen je imao bliski susret sa panjem a Norvežaninu je oštećen upravljački mehanizam. Oba nastupaju sa Ford Focus WRC modelima.

Prvi dan relija u JWRC konkurenciji na vrhu je završio favorit broj jedan, Nemac Aaron Burkart sa Suzuki Swiftom S1600 ali ličnost dana je sigurno Holanđanin Abbring (Renault Clio R3) koji bi zasigurno bio vodeći da nije imao problema na četvrtom brzincu dana. Ovako morao se zadovoljiti pozicijom broj tri sa 14 sekundi minusa u odnosu na lidera i 6 sec iza drugoplasiranog, takođe odličnog Belgijanca Neuvillea (Citroen C2 S1600). Bugarin Slavov nalazi se na poziciji broj šest ,od ukupno sedam preostalih takmičara.
Plasman nakon prvog dana:
1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 58m 36.4s
2. Sordo / Marti Citroën C4 +2.8s
3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +9.2s
4. P. Solberg / Mills Citroën C4 +18.3s
5. Loeb / Elena Citroën C4 +25.3s
6. Latvala / Anttila Ford Focus +26.1s
7. Villagra / Diaz Ford Focus +1m 33.8s
8. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +1m 48.0s
9. Wilson / Martin Ford Focus +1m 57.6s
10. Tanak / Sikk Mitsubishi Lancer +4m 45.9s
Petar Janković – Automagazin portal
Svetski prvak, Sebastien Loeb (Citroën), ponovo je bio na visini zadatka, a čini se da mu konkurenti nisu bili ni do kolena. Kao da on nije vozio prašnjavim stazama sa oštrim kamenjem i rupama što skriveno prete, kao da ga nije grejalo užareno sunce. Loeb je poput tajfuna protutnjao turskim relijem i ubeležio svoju 57. pobedu u karijeri...
Nakon selekcije koja je obuhvatila 30 zemalja sa četiri kontinenta, žiri je odlučio da u Pirelli Star Driver 2010 program uđe pet posada. Ideja je da se mladim vozačima da šansa da nastupaju u WRC takmičenjima u identičnim Mitsubishi Lancerima Evo X grupe N koje priprema Ralliart Italia. Reli u Turskoj su završili svi. Ali u velikom stilu, pre vremena!
Šampionat Sveta u reliju nastavlja da ide svojim “uobičajenim” tokom. Sebastien Loeb pobeđuje, ostali skupljaju mrvice. Nakon napornog trećeg dana trkanja u Turskoj i otkazivanja dva brzinska ispita, Francuz je svoju dominaciju pokazao povećanjem prednosti sa 16sec na gotovo minut! A neko se ponadao da će biti napeto!
Situacija na terenu za sada ide na ruku prvoplasiranom Sebastienu Loebu. Naime nakon obilnih kiša koje su pogodile region gde se održava Rally of Turkey, organizatori su odlučili da otkažu BI18 i BI19 a posade će ih preći kao vezni sektor. Kako su isti brzinci u planu da se voze još jedanput može uslediti još otkazivanja.
Fantastična borba nastavljena je i tokom drugog dana takmičenja u Turskoj. Sebastien Loeb je još jedanput nadigrao svoje konkurente i sa pozicije broj pet ponovo stigao na korak do pobede. Ali pred Francuzom je težak posao. U finalni deo takmičenja Loeb ulazi kao prvi na stazi a konkurencija nije daleko iza.
Vivacom Rally Team konačno je predstavio novi takmičarski automobil sa kojim će višestruki Šampion Bugarske, Dimitar Iliev, pokušati da se vrati na vrh bugarskog reli sporta. Automagazin web portal je već pisao (
OVDE) o testovima nove Škode Fabije S2000 a sada pogledajte i prve fotografije i video materijal.
Na brzincima u okolini Istanbula prvi put se vozi Šampionat Sveta a prema ranijem iskustvima iz ERC-a najveći problem može predstavljati kiša. Pogledajte video i ono što očekuje naše heroje tokom sledeća tri dana takmičenja uz komentare svih glavnih aktera.
Nikakve zvanične izmene pravilnika nema ali je FIA na “lep način” upozorila timove da sudije po ličnom nahođenju mogu (ali i ne moraju) kazniti vozače ukoliko se primeni slična taktika “zamene pozicije na startu” primenjena na reliju Jordan od strane Citroena i Forda.
Početak Šampionata Evrope i Šampionata Italije u reliju, 34-to izdanje Rally 1000 Miglia. Sedam dana pred početak takmičenja pred nama je lista prijava koja je i najveće optimiste pozitivno iznenadila. 25 S2000 bolida, 11 S1600, 7 N4, 32 R3C,
6 R3T... samo je deo spiska od ukupno 113 prijavljenih posada! Kriza?