Najnovije vesti iz auto industrije
Rally, Marcus Gronholm – Nemam ja živaca za to!
Objavljeno: 06.05.2010.
Šampiona Sveta u reliju iz 2000-te i 2002-ge godine nakon povlačenja iz vrhunskog automobilizma u sportu je ostao u ulozi menadžera i mecene. Vezivali su ga uz imena nekoliko mladih takmičara iz Skandinavije ali na kraju Gronholm je od svega digao ruke i dao izjavu u svom prepoznatljivom stilu.
”Nisam ja stvoren za ulogu menadžera. Pre svega previše sam nestrpljiv. Želim sve i želim odmah! Radio sam sa Juuso Pykalistom i Kosti Katajamakijem, uložio i svoj novac u te projekte ali nije ispalo sve onako kako smo zamišljali. Znam da je momcima sada izuzetno teško ali bilo je i meni kada sam počinjao. Ne mogu ja umesto njih voziti automobile!” - izjavio je Gronholm koji je ipak potvrdio da će savetima pomoći novu zvezdu finskog relija, Jarkka Nikaru, kao i da će i dalje imatu ulogu mentora za talenat iz Norveške, Andreasa Mikkelsena. Marcus je proteklih dana otkazao svoj nastup na ovogodišnjem Pikes Peak takmičenju u USA jer Ford Fiesta sa kojom bi nastupao i dalje nije konkurentna za pobedu, ali ozbiljno razmišlja da se preko okeana pojavi na X-Games rally spektaklu. Sa druge strane od njega se očekuje start na reliju Finska ali sam nastup je pod velikim znakom pitanja - ”Povukao sam se sa relija u top formi, dok sam još pobeđivao. Šta mi sada treba da budem 5-6 ili niže plasiran! Momci koji su sada u vrhu imaju kontinuitet nastupa kao i obiman program testova. Bez toga nema vrhunskog rezultata a ja se ne zadovoljavam mrvicama!” - poručio je Gronholm.

Petar Janković – Automagazin portal
Mnogima i dalje u mislima kao Delta reli, ali od ove godine sa novim imenom, Croatia Rally, najprestižnije automobilističko takmičenje u Hrvatskoj i pored finansijskih problema ljubiteljima reli sporta u regionu, bar po listi prijava, predstavljaće pravu poslasticu.
Dva dana trkanja na Kanarskim ostrvima, trijumf Kopecky-og i Škode, fantastična kamera i muzika, prizori akcije i prirode od kojih zastaje dah! Sve je to stalo u nepuna četiri minuta video spota koji Vam danas predstavljamo. Uživajte...
Uvek ste imali želju da se nađete u kokpitu trkačkog automobila? Želite da osetite adrenalin dok se vozite reli stazama prepušteni na milost i nemilost profesionalnog vozača? Ako otputujete u Sloveniju želja Vam se može i ostvariti jer su Matej Oblak i njegova ekipa upravo pokrenuli projekat pod imenom Rally Zabava.
Nastavljamo “pripreme” za peti reli Šampionata Sveta u reliju (WRC) video snimkom izdanja iz 2008-me godine. Pored pobede Sebastiena Loeba pre dve sezone podsetite se i fantastične borbe Francuza protiv Marcusa Gronholma sa Rally New Zealand 2007 kada je Finac slavio sa neverovatnih 0.3 sekunde prednosti.
Poslednje informacije koje stižu iz Nemačke obradovaće ljubitelje relija širom sveta. Centrala BMW-a odobrila je britanskom Prodriveu da na bazi Mini Countryman modela napravi trkački bolid po WRC specifikaciji za 2011-tu godinu. Ipak sama fabrika neće finansijski stati iza projekta, već će svoj brend „pozajmiti“ Prodriveu na kome je sve ostalo, profit i rizik.
Sebastien Loeb iza sebe ima fantastičan početak sezone. Od mogućih 100, Francuz je osvojio 93 boda i svog najbližeg konkurenta nakon četiri relija ostavio 40 poena iza. Da li će Rally New Zealand doneti neku promenu i novog pobednika ili će Loeb nastaviti svoju dominaciju ostaje da vidimo tokom predstojećeg trkačkog vikenda.
Mogli bi reći konačno jedan reli i lista prijava na koju se možemo osvrnuti sa zanimanjem jer Rally de Portugal koji će se voziti krajem maja konačno razbija uobičajenu kolotečinu na koju smo navikli kada bacimo pogled na imena vozača koji će se pojaviti na takmičenju. Ono što najviše raduje je brojnost WRC bolida.
Nakon što je juče preuzeo prvu poziciju posle malera Krisa Meekea, Čeh Jan Kopecky je bez većih problema stigao do cilja i prve pobede u ovogodišnjoj seriji IRC-a. Iza Kopecky-og, kao drugoplasirani je stigao njegov timski kolega Hanninen dok do još jednog podijuma stiže i Guy Wilks, kompletiravši tako trijumf Škode na Rally Islas Canarias 2010.
Kada je izgledalo da ništa ne može zaustaviti vozača Peugeot UK Teama, Krisa Meeka, probušeni pneumatik na poslednjem brzinskom ispitu dana sa pozicije broj jedan Britanca je degradirao na mesto broj šest generalnog plasmana sa gotovo minut i po zaostatka ipred lidera Jana Kopeckyog.