WRC, New Zealand Rally – Drama!!!

Da je neko pisao scenario za poslednji dan trkanja na reliju Novi Zeland mogao bi stati rame uz rame sa jednim Hičkokom! Rally New Zealand 2010 ostaće upamćen kao jedno on najuzbudljivijih takmičenja u okviru WRC-a u poslednjih desetak godina. Šta se sve dešavalo tokom ovog epskog dana takmičenja? Krenimo redom...
Četiri smo brzinca pre kraja relija i do cilja je ostalo nekih 80-tak kilometara. Prvi brzinac prolazi prema očekivanjima. Sebastien Loeb je najbrži i posle greške Sebastiena Ogiera lako preuzima poziciju broj jedan. A onda započinje drama! Na poslednjoj krivini narednog, BI19 Whaanga Coast, Loeb tako netipično pravi svoju drugu veliku grešku na reliju, izleće i nakon kontakta sa drvećem na stazu se vraća nakon 40-tak sekundi. Francuz je sa pozicije broj jedan degradiran na mesto broj četiri ali je i dalje u trci bez većih oštećenja. Na redu je kratak servis, lider je ponovo Ogier, lider ali sa samo 5.6 sekunfi prednosti ispred Forda Jari-Matti Latvale. Treći je Petter Solberg sa 17 sekundi minusa.

Krećemo u poslednji krug, u dva poslednja brzinska ispita. Loeb je ponovo najbrži, smanjuje prednost i ponovo je aktivno u borbi za podijum. Mladi Ogier i dalje vodi, ovoga puta sa nešto više od 6 sekundi ispred Latvale što će se na kraju ispostaviti kao nedovoljno. BI21 Whaanga Coast će ponovo potvrditi svoju reputaciju legende. Svi piloti su na stazi, hiljade fanova u svetu uz računare prate rasplet (po našem vremenu oko 02h ujutro), a sa ekrana prvo nestaje vreme Pettera Solberga. Negde na pola brzinca Norvežanin pravi grešku i nakon udarca u betonski stub njegov Citroen ostaje pored staze a Solberg reli završava dok je imao u rukama bar poziciju broj tri. Loeb je prema vremenima na kontrolnim tačkama ponovo najbrži ali i on pravi sitnu grešku i od pobede nema ništa! Odlučuju Ogier i Latvala. Francuz je prvi na stazi i negde na pola brzinca njegova prednost je spala na samo 1 sekundu! Ali Little Seb se ne predaje, ubrzava i prva pobeda u WRC-u je nadomak ruke ali... Tri krivine pre kraja brzinskog ispita i relija Ogier se okreće na stazi, Citroen se gasi, gube se dragocene sekunde! Latvala stiže na cilj i trijumfuje sa 2,4 sekunde prednosti ispred Ogiera i 15-tak sekundi viška u odnosu na Loeba! Finac je vozio svoj reli, nije zabeležio ni jednu pobedu na brzinskim ispitima ali po prvi put nakon gotovo godinu dana najbrži u karavanu Šampionata Sveta u reliju.

Rally New Zealand je doneo takva uzbuđenja da se utisci još stišavaju a o glavnim akterima ove drame tek ćemo pisati narednih dana. Komentar se svodi samo na jedno...au, kakav reli! Na kraju moramo izveštaj završiti sa napomenom da je konkurencijom SWRC dominirao Ketomaa ispred Ponsa i Prokopa dok je PWRC bio u znaku domaćima i to redosledom Paddon, Gilmour, Thompson. Konačni plasman: 1 LATVALA Focus RS WRC 09 4:04:09.8 0.0 2 OGIER C4 WRC 4:04:12.2 +2.4 3 LOEB C4 WRC 4:04:25.0 +15.2 4 HIRVONEN Focus RS WRC 09 4:04:31.1 +21.3 5 SORDO C4 WRC 4:04:35.6 +25.8 6 WILSON Focus RS WRC 08 4:07:35.8 +3:26.0 7 SOLBERG Focus RS WRC 08 4:10:25.1 +6:15.3 8 KETOMAA Fiesta S2000 4:14:29.1 +10:19.3 9 VILLAGRA Focus RS WRC 08 4:14:59.6 +10:49.8 10 PONS Fiesta S2000 4:15:23.2 +11:13.4

Petar Janković – Automagazin portal