Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally New Zealand – Prvi problemi za Sebastiena Loeba
Objavljeno: 07.05.2010.
Superspecijal pre kraja prvog dana relija na Novom Zelandu prvih pet posada razdvaja samo 20 sekundi. Ono što je vest dana je činjenica da u tih top 5 nema aktuelnog Šampiona Sebastiena Loeba iz Citroena. Lider šampionata trenutno je na poziciji broj sedam sa 1:20 zaostatka za vodećim Petterom Solbergom.
Tako je gotovo izvesno da ćemo nakon tri relija dominacije Francuza dobiti novog pobednika. Ko će to biti krajnje je neizvesno. Solberg je kao što rekosmo prvi, što mu ne daje prednost pred sutrašnji dan, čak suprotno. Norvežanin kao prvi na stazi najverovatnije će gubiti dosta vremena zbog lošeg grip-a na rastresitoj podlozi. Samo 1.5 sekundi iza je Jari-Matti Latvala iz Forda pa slede ponovo odlični Ogier, Sordo a grupu koja konkuriše za pobedu zatvara Mikko Hirvonen. Sebastien Loeb grešku na BI4 pripisuje sebi ali se ne odriče borbe za podijum - ”Pri brzini ne većoj od 50km/h u desnoj krivini kočio sam prekasno. Izgubio sam kontrolu nad automobilom i udario u ivicu mosta. U prvom trenutku sam pomislio da nismo pretrpeli veća oštećenja ali kako u servisu nismo imali potrebnih delova morao sam stati kako bih učvrstio vrata. Tu sam izgubio oko minut. Nije sve gotovo, imamo šanse ali kako ostali voze u top formi biće veoma teško.”

Lider klase SWRC je Jari Ketomaa koji ima 20-tak sekundi prednosti ispred fantastičnog Xaviera Ponsa dok je Čeh Martin Prokop treći, svi u Ford Fiestama S2000. Kategorija PWRC prolazi u dominaciji domaćih takmičara. Hayden Paddon je ubedljivo prvi u grupi N a drugoplasirana Emma Gilmour zaostaje dva minuta. Tokom sutrašnjeg dana pred posadama je novih osam brzinskih ispita.
Generalni plasman nakon BI8:
1 SOLBERG C4 WRC 1:34:43.6 0.0
2 LATVALA Focus RS WRC 09 1:34:45.1 +1.5
3 OGIER C4 WRC 1:34:48.8 +5.2
4 SORDO C4 WRC 1:34:50.3 +6.7
5 HIRVONEN Focus RS WRC 09 1:35:04.0 +20.4
6 WILSON Focus RS WRC 08 1:35:49.7 +1:06.1
7 LOEB C4 WRC 1:36:04.7 +1:21.1
8 SOLBERG Focus RS WRC 08 1:36:25.8 +1:42.2
9 KETOMAA Fiesta S2000 1:38:56.2 +4:12.6
10 PONS Fiesta S2000 1:39:18.6 +4:35.0
Petar Janković – Automagazin portal
Na žalost na cilju relija samo je jedan pobednik. Ovoga puta Jari-Matti Latvala i Ford WRT su oni koji se raduju dok talentovani Sebastien Ogier tuguje. Mladi Francuz je napravio veliku grešku pred sam kraj takmičenja i može biti srećan što je uopšte i stigao do cilja. Kako je izgledalo očajanje jednog i radost drugog vozača pogledajte na video snimku.
Da je neko pisao scenario za poslednji dan trkanja na reliju Novi Zeland mogao bi stati rame uz rame sa jednim Hičkokom! Rally New Zealand 2010 ostaće upamćen kao jedno on najuzbudljivijih takmičenja u okviru WRC-a u poslednjih desetak godina. Šta se sve dešavalo tokom ovog epskog dana takmičenja? Krenimo redom...
Iza posade Target Motorsporta, Aleks Humar – Darko Lah, je još jedan uspešan takmičarski dan. Nakon devet brzinskih ispita relija Saturnus Humar zauzima odlično drugo mesto generalnog plasmana iza Čeha Vaclava Pecha i ubedljivo prvo mesto u konkurenciji takmičara koji se boduju za Šampionat Slovenije u reliju.
Reakcije na vožnju Sebastiena Loeba stižu sa svih strana pa i iz suparničkog tabora. Šef Ford World Rally Teama, Malcolm Wilson, bio je jedan od onih koji Francuza nije stavljao u ulogu favorita nakon prvog dana takmičenja, i potvrdio da tako nešto nikada do sada nije video.
E sad zaboravite sve ono što smo pričali juče, i mi, pa cela svetska reli javnosti i sami vozači. Zaboravite i da je Sebastien Loeb imao izletanje i zaboravite da je kasnio preko minuta iza vodećeg. Na kraju drugog dana Loeb je drugoplasiran, samo 5 sekundi iza lidera Ogirera. Nemoguće je moguće!
Sebastien Loeb napravio grešku! Neverovatno ali istinito! Prvi vozač Citroena se tako najverovatnije oprostio od četvrte pobede za redom u sezoni 2010 ostavivši svojim konkurentima priliku da mu se približe u generalnom poretku. Kako je udes izgledao iz kokpita Citroena C4WRC ali i iz vazduha, pogledajte na video snimku.
Ekipa Target Motorsporta na prvom ovogodišnjem nastupu pred slovenačkom publikom, na 33. Sarturnus Rally-u, nastupiće sa dve posade. Pored pobednika sa otvaranja sezone, Aleksa Humara sa Subaru Imprezom N14, startovaće i povratnik na reli staze, Uroš Petrič, ponovo za volanom automobila sa pogonom na prednje točkove, Citroena C2R2.
Pomalo je čudno da pred jedan makadamski reli timovi na poslednju pripremu za nastup izađu na shakedown stazu sa asfaltnom podlogom. Upravo je takva situacija dočekala WRC timove na Novom Zelandu jer je „shake“ odrzan na stazi u centru Auklanda gde će se u petak veče održati i superspecijal.
Šampiona Sveta u reliju iz 2000-te i 2002-ge godine nakon povlačenja iz vrhunskog automobilizma u sportu je ostao u ulozi menadžera i mecene. Vezivali su ga uz imena nekoliko mladih takmičara iz Skandinavije ali na kraju Gronholm je od svega digao ruke i dao izjavu u svom prepoznatljivom stilu.