Najnovije vesti iz auto industrije
Rally, Marcus Gronholm – Nemam ja živaca za to!
Objavljeno: 06.05.2010.
Šampiona Sveta u reliju iz 2000-te i 2002-ge godine nakon povlačenja iz vrhunskog automobilizma u sportu je ostao u ulozi menadžera i mecene. Vezivali su ga uz imena nekoliko mladih takmičara iz Skandinavije ali na kraju Gronholm je od svega digao ruke i dao izjavu u svom prepoznatljivom stilu.
”Nisam ja stvoren za ulogu menadžera. Pre svega previše sam nestrpljiv. Želim sve i želim odmah! Radio sam sa Juuso Pykalistom i Kosti Katajamakijem, uložio i svoj novac u te projekte ali nije ispalo sve onako kako smo zamišljali. Znam da je momcima sada izuzetno teško ali bilo je i meni kada sam počinjao. Ne mogu ja umesto njih voziti automobile!” - izjavio je Gronholm koji je ipak potvrdio da će savetima pomoći novu zvezdu finskog relija, Jarkka Nikaru, kao i da će i dalje imatu ulogu mentora za talenat iz Norveške, Andreasa Mikkelsena. Marcus je proteklih dana otkazao svoj nastup na ovogodišnjem Pikes Peak takmičenju u USA jer Ford Fiesta sa kojom bi nastupao i dalje nije konkurentna za pobedu, ali ozbiljno razmišlja da se preko okeana pojavi na X-Games rally spektaklu. Sa druge strane od njega se očekuje start na reliju Finska ali sam nastup je pod velikim znakom pitanja - ”Povukao sam se sa relija u top formi, dok sam još pobeđivao. Šta mi sada treba da budem 5-6 ili niže plasiran! Momci koji su sada u vrhu imaju kontinuitet nastupa kao i obiman program testova. Bez toga nema vrhunskog rezultata a ja se ne zadovoljavam mrvicama!” - poručio je Gronholm.

Petar Janković – Automagazin portal
Na žalost na cilju relija samo je jedan pobednik. Ovoga puta Jari-Matti Latvala i Ford WRT su oni koji se raduju dok talentovani Sebastien Ogier tuguje. Mladi Francuz je napravio veliku grešku pred sam kraj takmičenja i može biti srećan što je uopšte i stigao do cilja. Kako je izgledalo očajanje jednog i radost drugog vozača pogledajte na video snimku.
Da je neko pisao scenario za poslednji dan trkanja na reliju Novi Zeland mogao bi stati rame uz rame sa jednim Hičkokom! Rally New Zealand 2010 ostaće upamćen kao jedno on najuzbudljivijih takmičenja u okviru WRC-a u poslednjih desetak godina. Šta se sve dešavalo tokom ovog epskog dana takmičenja? Krenimo redom...
Iza posade Target Motorsporta, Aleks Humar – Darko Lah, je još jedan uspešan takmičarski dan. Nakon devet brzinskih ispita relija Saturnus Humar zauzima odlično drugo mesto generalnog plasmana iza Čeha Vaclava Pecha i ubedljivo prvo mesto u konkurenciji takmičara koji se boduju za Šampionat Slovenije u reliju.
Reakcije na vožnju Sebastiena Loeba stižu sa svih strana pa i iz suparničkog tabora. Šef Ford World Rally Teama, Malcolm Wilson, bio je jedan od onih koji Francuza nije stavljao u ulogu favorita nakon prvog dana takmičenja, i potvrdio da tako nešto nikada do sada nije video.
E sad zaboravite sve ono što smo pričali juče, i mi, pa cela svetska reli javnosti i sami vozači. Zaboravite i da je Sebastien Loeb imao izletanje i zaboravite da je kasnio preko minuta iza vodećeg. Na kraju drugog dana Loeb je drugoplasiran, samo 5 sekundi iza lidera Ogirera. Nemoguće je moguće!
Sebastien Loeb napravio grešku! Neverovatno ali istinito! Prvi vozač Citroena se tako najverovatnije oprostio od četvrte pobede za redom u sezoni 2010 ostavivši svojim konkurentima priliku da mu se približe u generalnom poretku. Kako je udes izgledao iz kokpita Citroena C4WRC ali i iz vazduha, pogledajte na video snimku.
Superspecijal pre kraja prvog dana relija na Novom Zelandu prvih pet posada razdvaja samo 20 sekundi. Ono što je vest dana je činjenica da u tih top 5 nema aktuelnog Šampiona Sebastiena Loeba iz Citroena. Lider šampionata trenutno je na poziciji broj sedam sa 1:20 zaostatka za vodećim Petterom Solbergom.
Ekipa Target Motorsporta na prvom ovogodišnjem nastupu pred slovenačkom publikom, na 33. Sarturnus Rally-u, nastupiće sa dve posade. Pored pobednika sa otvaranja sezone, Aleksa Humara sa Subaru Imprezom N14, startovaće i povratnik na reli staze, Uroš Petrič, ponovo za volanom automobila sa pogonom na prednje točkove, Citroena C2R2.
Pomalo je čudno da pred jedan makadamski reli timovi na poslednju pripremu za nastup izađu na shakedown stazu sa asfaltnom podlogom. Upravo je takva situacija dočekala WRC timove na Novom Zelandu jer je „shake“ odrzan na stazi u centru Auklanda gde će se u petak veče održati i superspecijal.