Najnovije vesti iz auto industrije
Bugarska, Vida Rally – Povratak Dimitra Ilieva
Objavljeno: 23.05.2010.
Nov automobil, veliki i jak sponzor, fenomenalan vozač. Sve je obećavalo da će sezona za Dimitra Ilieva biti fantastična. Prva dva relija sezone završila su se odustajanjem i situacija je postajala siva a priča sumorna. Na sreću, već na drugom reliju Šampionata Bugarske veliki “come back” petostrukog Šampiona. Iliev je ponovo u igri!

Rally Vida je i pored finansijskih problema uspešno okončan na radost velikog broja bugarskih reli fanova. Od osam voženih brzinskih ispita Dimitar Iliev u svojoj Škodi Fabiji S2000 bio je najbrži na četiri što je u krajnjem zbiru rezultovalo pobedom sa 16.5 sekundi viška u odnosu na odličnog Petra Gosheva u Mitsubishi Lanceru Evo IX i branioca titule Kruma Doncheva koji je za pobednikom zaostao 23.1 sekundu. ”Ne treba ni da ističem koliko smo srećni nakon ove pobede. Ali nećemo brzati sa optimizmom. Nastavljamo sa ozbiljnim treningom da se što bolje naviknemo na novi automobil”- izjavio je na cilju pobednik Iliev. Aktuelni Šampion, Krum Donchev, priznao je grešku tima pri izboru prenosa u menjaču za ovaj reli dok je Jasen Popov, koji je takmičenje završio na poziciji broj pet, nakon pobede na BI1 muku mučio sa prednjim diferencijalom svoga Mitsubishija. Moramo napomenuti da je do BI4 najbrži bio Plamen Staykov koji je na žalost morao odustati zbog kvara turbine. Vida Rally završilo je samo 14 posada. Konačne rezultate Vida Rally-a 2010 možete pogledati klikom na LINK a sledeći reli u kalendaru Šampionata Bugarske biće naš Serbia Rally krajem juna.

Petar Janković – Automagazin portal
Ušli smo u poslednjih sedam dana pred šesti reli sezone 2010 Šampionata Sveta. Rally de Portugal se vozi predstojećeg vikenda i biće najmasovnije takmičenje u dosadašnjem delu sezone sa preko 70 prijavljenih posada. Za početak podsetićemo se izdanja iz sezone 2009 kada je do trijumfa stigao Sebastien Loeb iz Citroen WRT-a.
U svetu (posebno naglašavamo „u svetu“) automobilističke federacije vode računa o svojim mladim talentima. Imali smo dosta primera poslednjih godina o naporima da se mladima olakša put do vrha automobilizma a poslednja vest dolazi iz Italije. Pobednik italijanskog Renault Clio R3 Trofeo-a u sezoni 2011 nastupaće u JWRC seriji.
Četvorostruki prvak Poljske u reliju, Leszek Kuzaj, poznat je kao beskompromisan pilot kod koga uglavnom nema previše taktike a pedala gasa je uvek pritisnuta “do daske”. Takav stil vožnje prouzrokuje dosta izletanja što je još jedna Kuzajeva osobina koja uglavnom rezultira uništenim automobilima.
Već smo
pisali o novom sponzoru bugarskog reli Šampiona Kruma Doncheva. Danas, na startu relija Vida, po prvi put smo u prilici da vidimo i Peugeot 207 S2000 u bojama rafinerije Mabanol.
Prema informacijama koje su stigle od Danija Sorda, Citroen WRT planira da u sezoni 2011 nastupi sa tri fabrička bolida DS3 WRC. Pored Španca tim bi sačinjavali Sebastien Loeb i Sebastien Ogier. Želje mladog Sorda ili istina, ostaje da vidimo u narednim danima.
Pre nekoliko dana videli smo najavu učešća Mikke Hirvonena na IRC reliju u Belgiji, ovoga puta slična vest dolazi od još jednog mladog vozača WRC-a. Mlada zvezda Citroena, Sebastien Ogier, početkom juna u Peugeotu 207 S2000 starovaće na sledećoj rundi IRC-a, reliju Sardinija u Italiji.
Reli posada Branko Jemrić-Zdravko Draženović proteklog vikenda ostvarila je dve pobede u svom premijernom nastupu u novom automobilu Škoda Octavia 4x4 turbo grupe S na Croatia rally-u 2010, koji se bodovao za prvenstvo Evrope. Croatia rally se za prvenstvo Hrvatske bodovao kao dva relija i to prvi i drugi dan kao jedan reli, a treći dan kao drugi reli.
Na Trci Šampiona koja se na kraju ove sezone održava u Nemačkoj, tačnije u Dizeldorfu krajem novembra, po prvi put će nastupiti legenda Formule 1 i svetskog automobilizma, Alain Prost. Francuz će tako imati priliku da se na stazi ponovo „sukobi“ sa jedinim čovekom koji ima više F1 pobeda od njega, Michaelom Schumacherom.
Do sada smo imali priliku da gledamo makadamske relije sa asfaltnim brzinskim ispitima. Organizatori Rally de Espana ovaj put predstavljaju drugačiji koncept i po prvi put tradicionalno asfaltni reli uparili su sa makadamom. Gotovo ceo prvi dan takmičenja u Španiji biće vožen rastresitom podlogom.