Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally de Portugal – Monopol Citroena!
Objavljeno: 28.05.2010.
Niko danas u Portugalu nije mogao da parira Sebastienu Ogieru koji je trijumfovao na pet od šest brzinaca danas voženih brzinaca. Od BI4, kada je preuzeo čelnu poziciju od Danija Sorda, Ogier je povećavao svoju prednost koja na kraju prvog dana iznosi velikih 26.6 sekundi ispred već pomenutog Španca.
Dominaciju Citroena krunisao je aktuelni Šampion, Sebastien Loeb, koji je do pozicije broj tri stigao na poslednjem brzincu dana prestignuvši najbolje plasiranog vozača Ford WRT-a, Mikku Hirvonena. Loeba, Hirvonena i Pettera Solberga pred drugi dan relija razdvaja samo pet sekundi. Pobednik sa relija Novi Zeland, Jari-Matti Latvala tek je šesti, ispred Heninga Solberga i Wilsona Juniora. Od WRC pilota najviše problema je imao Amerikanac Ken Block koji se prevrnuo na BI4, na sreću bez većih posledica. U konkurenciji Juniora do poslednjeg danas voženog brzinca je vodio super brzi Belgijanac Thierry Neuville koji je odustao nakon dramatičnog prevrtanja i lidersku poziciju prepustio aktuelnom JWRC lideru Aaronu Bukartu. Napeto je bilo i u SWRC-u, takođe na poslednjem brzinskom ispitu. Nasser Al-Attiyah u svojoj Fiesti S2000 je polako ali sigurno gradio prednost sve do kvara servo upravljanja što značilo gubitak 30-tak sekundi a lidersku poziciju je preuzeo Finac Ketomaa. Rally de Portugal se nastavlja sutra sa šest novih brzinskih ispita.

Generalni plasman nakon prvog dana:
1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 1h20’34’’4
2. Sordo / Marti Citroën C4 +26’’6
3. Loeb / Elena Citroën C4 +44’’8
4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +46’’9
5. P. Solberg / Mills Citroën C4 +49’’9
6. Latvala / Anttila Ford Focus +1’02’’8
7. H. Solberg / Minor Ford Focus +1’20’’7
8. Wilson / Martin Ford Focus +1’54’’6
9. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +2’37’’3
10. Raikkonen / Lindstrom Citroën C4 +3’18’’1
Petar Janković – Automagazin portal
Na drugom brzinskom ispitu Rally de Portugal 2010 moglo je doći do ozbiljnog incidenta kada je aktuelni Šampion Sveta u reliju kao prvi vozač na stazi imao „bliski susret“ sa motociklistom. Srećom, najviše po ovog drugog“ incident je prošao bez posledica. Pogledajte onboard snimak iz Loebovog Citroena C4 WRC...
Sebastien Ogier, vozač Citroen Junior WRT-a, zauvek će pamtiti Rally de Portugal 2010. Nakon osvojene JWRC titule 2008-me godine, u svojoj drugoj sezoni nastupa u WRC-u Francuz je stigao do svoje debitantske pobede u Šampionatu Sveta. Citroen je svoju dominaciju nad Fordom zaokružio 1-2-3 plasmanom.
Dok Sebastien Ogier nezadrživo hita ka svojoj prvoj WRC pobedi, njegov konkurent iz Ford WRT-a, Jari-Matti Latvala, i dalje ima problema da reli u Portugalu privede kraju. Ne tako spektakularno kao prošle sezone, ali opet sa izletanjem, Finac završava takmičenje pre ciljne rampe.
Citroen je i danas bio neuhvatljiv. Nakon dve etape "Rally de Portugal", prve četiri pozicije sebično drže piloti u bolidu Citroen C4 WRC: Ogier, Loeb, Solberg, Sordo. Najbrži Ford, za čijim volanom sedi Mikko Hirvonen, nalazi se tek na petoj poziciji...
Već smo najavli da postoji mogućnost da Per-Gunnar Andersson nastupi za ekipu Forda nakon testova u centrali tima u Velikoj Britaniji. Predviđanja su se za sada samo delom ostvarila. Talentovani Šveđanin za volanom Ford Focusa WRC nastupiće već u Bugarskoj, ali u bojama Stobart WRC Team-a.
Dominacijom automobila sa dvostrukom strelicom u znaku, završena je prva etapa šeste "runde" Svetskog reli šampionata 2010, Rally de Portugal. Prvi na stazu sutra izlazi Sebastien Ogier, a slediće ga Sordo i Loeb. Predstavljamo prvu seriju fotografija snimljenih u Portugalu...
Intercontinental Rally Challenge po prvi put dolazi na Sardiniju, i to prvog vikenda juna kada će se kao peti reli IRC serije u sezoni 2010 voziti Rally d’Italia Sardegna. Nakon asfalnih staza na Kanarima vozači će ponovo nastupati na makadamu i to na trinaest veoma zahtevnih brzinskih ispita voženih i na WRC-u.
Mladi Sebastien Ogier u svom Citroenu C4 WRC dominirao je danas održanim shakedown-om relija Portugal. Na stazi dugoj pet kilometara Francuz je za 1.3 sekunde bio brži od Pettera Solberga koji je za dodatnu sekundu “nadigrao” Sebastiena Loeba. Dominaciju Citroena zaključio je Dani Sordo na poziciji broj četiri.
Organizatori Geko Ypres relija, šestog takmičenja Intercontinental Rally Challengea 2010 koji se u Belgiji održava 24-26. juna, očekuju da će do zatvaranja liste prijava uspeti da privuku bar 30 S2000 automobila. Dve nedelje pre kraja roka na listi se nalazi 76 posada od čega 27 sa S2000 bolidima.