Rally – Kraj S2000 bolida?

Prema informacijama koje pristižu iz svetske kuće automobilizma (FIA), pored aktuelnih WRC bolida od sezone 2011 u istoriju odlaze i automobili specifikacije S2000. Kako atmosferski agregati od 2000ccm postaju preveliki za aktuelnu situaciju u svetu automobilizma „klasične“ S2000 bolide zameniće najverovatnije novi S1600T ili kako već!
Prema najavi pravila koje će World Motorsport Council usvojiti na zasedanju u septembru biće onemogućeno proizvođačima da homologiraju nove S2000 bolide pa će Ford Fiesta S2000 zvanično postati poslednji pripadnik ove široko prihvaćene klase. Podsetićemo je koncept S2000 promovisao i do fantastičnog uspeha doveo Intercontinental Rally Challenge (IRC) i Eurosport kao promoter serije koja je reli donekle vratila svojim korenima čime je stvorena oštra konkurencija i ozbiljno poljuljana reputacija Šampionata Sveta (WRC). Oni zlobniji tvrdiće da FIA radi sve kako bi ugušila napredak IRC-a koji za sada u sezonu 2011 ulazi sa S2000 trkalicama ali već od 2012 se postavlja pitanje koji će automobil biti primarna trkačka sprava u seriji. FIA namerava i da konačno zameni automobile klasa A i N onima kategorije R, za sada R1, R2 i R3, pa se lako može desiti da S2000 evoluira u novu, za sada ne postojeću klasu, bolida sa turbo motorima od 1600ccm i pogonom na sva četiri točka ali ipak ne toliko sotisficiranim kao oni koji će se od 2011 voziti u WRC-u ali i u šampionatima širom sveta (nakon što Citroen, Ford i Mini, kao jedini proizvođači koji rade na razvoju buduće okosnice WRC-a, uspeju da sklope dovoljno primeraka). Dodatno zbunjuje pominjanje klase R4 koja bi trebala da predstavlja logičnog naslednika klase N4 i u koju bi mogli „preći“ i aktuelni modeli uz „sitne“ modifikacije, na menjaču npr. Više detalja vezanih za tehničku specifikaciju novih kategorija i najnovije ideje trusta mozgova imaćemo nadajmo se nakon već pomenutog sastanka WMC-a u septembru.

Petar Janković – Automagazin portal