Dakar reli 2011 - Komentar na rutu

Nakon dva relija u Južnoj Americi, Dakar u 2011 nastavlja istraživanje kontinenta koji ima impresivan potencijal za nova otkrića. Idući prema severu Argentine i Čilea, ruta dodiruje granice susednih zemalja i vodi takmičare kroz sve raznolikiju zemlju. To je kaskada boja.
Zemlja kontrasta
Veličina Argentine će podstaći maštu svih koji vole nepregledna prostranstva zemlje. Iz Buenos airesa, severna ruta vodi takmičare u zemlju kontrasta gde se u jednom danu ili nakon stotinak kilometara vegetacija i pejzaž u potpunosti menjaju. Isto tako, od vozača se zahteva da veštinu vožnje menjaju iz suvih u vlažne uslove. Sposobnost prilagođavanja će biti nagrađena i oni koji imaju osećaj za promene pejzaža će se osećati kao kod kuće. Tokom prva tri dana argentinskog dela rute, Dakar ulazi u pokrajine Jujuy i Salta i približava se Boliviji. Ovde se Reli upušta u nove predele ucrtane oko mitske Rute 40.
Krajnji sever
Na ulasku u Čile, kreće se novom rutom isto tako izuzetnom kao što su bile prethodne: el Passo de Jama. Pustinja Atakama je ta koja odmah opčini učesnike Dakar relija. Njena nepregledna prostranstva zadovoljavaju njihovu žeđ za dinama i peskom. Copiapo i Iquique postaju ključne lokacije za Reli. Nakon Relija 2011 verovatno će biti potrebno da na listu dodamo i luku Arica do koje Dakar stiže na krajnjem severu Čilea na granici sa susednim Peruom. U srcu Relija, pustinjske etape se uglavnom pokazuju kao odlučujuće. Poteškoće se savlađuju lukavim izborima navigacije. To su momenti gde se ističu stručnjaci.

I još jedna vrsta pustinje
Nakon predivnog graničnog prelaza kod Paso San Francisco, ulazimo na teritoriju Argentine, vozeći bez poteškoća niz visoravan visokih Anda Kordiljera. Nakon fotografisanja, uzbudljiva etapa trke se nastavlja po belim Fiambala dinama. Pejzaž se ponovo menja i put vodi takmičare kroz kanjone reka koje su duboko urezale svoja korita u pustinju i koji im je nepoznat, a odvest će ih u San Juan.
Ekskluzivno za Automagazin portal, komenatar na novu rutu Rally Dakar 2011, dao je i jedini učesnik sa Balkana koji će na ovom prestižnom takmičenju nastupiti u automobilu, Dražen Ćurić. U telefonskom razgovoru, takmičar iz Zagreba je istakao:
"Ruta trke je drugačija nego u dva prethodna izdanja. Ustvari, organizatori svake godine učesnike trke iznenade nečim potpuno novim. Ove godine bi to mogli biti tropski uslovi s kojima ćemo se sresti u prva tri dana. Budući da se trasa drži u strogoj tajnosti mogu samo nagađati na osnovu geografsog položaja rute, šta nas čeka. Iznenađnja sigurno neće nedostajati a naročito ne smemo zaboraviti čudljivost prirode, čiju brutalnu moć smo osetili baš u belim dinama Fiambale ove godine, kada se rutinski brzinac od 180 km, zbog jake peščane oluje pretvorio u jednu od najekstremnijih etapa u istoriji Dakra. Čak je Peterhansel, najveći i najuspješniji takmičar u istoriji Dakra, izjavio da mu je to bio najekstremniji brzinac u životu. Dakle, i ove godine, kao i u protekle tri decenije, Dakar će sve koji su se odvažili staviti startni broj na svoje vozilo, sigurno dovesti na samu granicu psihofizićkie izdržljivosti. Ono što je sigurno tačno, kad pričamo o najtežoj trci na planeti, je da ništa nije lagano, jednostavno, niti jeftino :) Kad tome pridodamo sve opasnosti koje nas vrebaju tokom trke, sama ruta i razmišljanje o njoj postaju manje bitni, jer sve je ekstremno, a kako je drugima tako je i meni, pa je bolje ostati koncenrisan na sebe i svoje vozilo, dok je trasa takva kakvom ju je majka priroda stvorila a takmičarima neka Bog pomogne:)"
Automagazin.rs