WRC 2011 - Testiranja u punom jeku

Sezona 2010 u Svetskom reli šampionatu je iza nas, ali timovi već imaju pune ruke posla. Citroën i Ford su testirali u Velikoj Britaniji, a povratnik na staze Svetskog reli šampionata, Mini, aktivno testira na Sardiniji...
Svetski šampioni ne spavaju na lovorikama. Tim Citroën je nakon Wales Rally GB ostao u Walesu, i na makadamskim stazama proveo nedelju dana testirajući DS3 WRC. Nakon testova u toploj Francuskoj, vozači su u Velikoj Britaniji prvi put imali priliku da isprobaju novi bolid u hladnim i kišnim uslovima. Sebastien Loeb je odmah nakon relija u Walesu, seo za volan DS3 WRC i isprobao njegove mogućnosti.

Šef tima Citroën, Olivier Quesnel, izjavio je: "Razgovarao sam sa vozačima i inženjerima i mislim da su svi zadovoljni kako se stvari odvijaju. Najbolji primer je Sebastien, koji je ostao u timu i za 2011. godinu. To znači da je zadovoljan automobilom. U suprotnom bi otišao iz tima."
Ford je u novembru realizovao nekoliko testiranja u Britaniji, u svom domaćem okruženju (automobile marke Ford za Svetski reli šampionat priprema britanska kompanija M-Sport). M-Sport je najpre testirao na makadamu automobil koji je pripremljen po speficikaciji za 2011. godinu. "Rad na automobilu ide odlično. Pravimo velike korake, i moram reći da je Fiesta WRC iuzuzetno uzbudljiv automobil. Odlično je izbalansiran, ima dobre performanse i odlično se ponaša na stazi. Lep je osećaj sedeti u automobilu za sledeću godinu. Ipak, pre relija u Švedskoj, potrebno je da pređemo što više kilometara, kako bismo imali dovoljno iskustva." - izjavio je aktuelni vicešampion sveta i zvaničan vozač BP Abu Dhabi Ford tima, Jari-Matti Latvala.

Sledeća faza testiranja za oba konkurentska tima su testiranja koja će biti održana u Skandinaviji. Treći WRC tim, Mini, sa modelom Countryman WRC, testirao je u novembru mesecu u Warwickshiru u Britaniji, a sada testira na Sardiniji. Na ostrvu će testirati kako na makadamskoj, tako i na asfaltnoj podlozi.
"Nakon prošlih testiranja, automobil je rastavljen do najsitnijeg detalja, a zatim ponovo složen. Bilo bi besmisleno da se automobil stavi na kamion, a na Sardiniji da shvatimo da nešto ne funkcioniše. Moramo biti sigurni, da sve funkcioniše besprekorno. Promenili smo nekoliko detalja na automobilu, a pre nego što smo krenulu put Sardinije, promenili smo i ugao volana. Kada sam prvi put pogledao unutrašnjost Mini WRC-a, pomislio sam: ´O Bože, ovo sedište je duboko i daleko´. Ali, kada sednete za volan, osećate se kao kod kuće. Svakim kilometrom, osećam se sve bolje i bolje." - izjavio je Kris Meeke, šampion serijala IRC 2009 i oficijelni test vozač Mini-a.

"Motor je veoma snažan. Kada BMW pravi motor, za F1 ili za Superbike, on mora biti snažan. Posao još uvek nije završen, ali u BMW snažno verujem. Svi će biti iznenađeni onim što će 1.6 Turbo prikazati. Pritisak turbine smanjen je na 1,5 Bara, što je rezultirao odličnom krivom obrtnog momenta, dok je maksimalna snaga manja za 10 procenata. Ne treba potcenjivati iskustvo Forda i Citroëna, i mislim da se sa njima možemo takmičiti tek 2012. godine. Sledeće godine, možemo se voziti u prvih pet, a krajem godine možemo očekivati i neki podijum." - zaključuje Kris Meeke.
Automagazin.rs