AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Dakar reli 2011 - Komentar na rutu

Dakar reli 2011 - Komentar na rutu

Nakon dva relija u Južnoj Americi, Dakar u 2011 nastavlja istraživanje kontinenta koji ima impresivan potencijal za nova otkrića. Idući prema severu Argentine i Čilea, ruta dodiruje granice susednih zemalja i vodi takmičare kroz sve raznolikiju zemlju. To je kaskada boja.

Zemlja kontrasta

Veličina Argentine će podstaći maštu svih koji vole nepregledna prostranstva zemlje. Iz Buenos airesa, severna ruta vodi takmičare u zemlju kontrasta gde se u jednom danu ili nakon stotinak kilometara vegetacija i pejzaž u potpunosti menjaju. Isto tako, od vozača se zahteva da veštinu vožnje menjaju iz suvih u vlažne uslove. Sposobnost prilagođavanja će biti nagrađena i oni koji imaju osećaj za promene pejzaža će se osećati kao kod kuće. Tokom prva tri dana argentinskog dela rute, Dakar ulazi u pokrajine Jujuy i Salta i približava se Boliviji. Ovde se Reli upušta u nove predele ucrtane oko mitske Rute 40.

Krajnji sever

Na ulasku u Čile, kreće se novom rutom isto tako izuzetnom kao što su bile prethodne: el Passo de Jama. Pustinja Atakama je ta koja odmah opčini učesnike Dakar relija. Njena nepregledna prostranstva zadovoljavaju njihovu žeđ za dinama i peskom. Copiapo i Iquique postaju ključne lokacije za Reli. Nakon Relija 2011 verovatno će biti potrebno da na listu dodamo i luku Arica do koje Dakar stiže na krajnjem severu Čilea na granici sa susednim Peruom. U srcu Relija, pustinjske etape se uglavnom pokazuju kao odlučujuće. Poteškoće se savlađuju lukavim izborima navigacije. To su momenti gde se ističu stručnjaci.

Dakar reli 2011 - Komentar na rutu

I još jedna vrsta pustinje

Nakon predivnog graničnog prelaza kod Paso San Francisco, ulazimo na teritoriju Argentine, vozeći bez poteškoća niz visoravan visokih Anda Kordiljera. Nakon fotografisanja, uzbudljiva etapa trke se nastavlja po belim Fiambala dinama. Pejzaž se ponovo menja i put vodi takmičare kroz kanjone reka koje su duboko urezale svoja korita u pustinju i koji im je nepoznat, a odvest će ih u San Juan.

Ekskluzivno za Automagazin portal, komenatar na novu rutu Rally Dakar 2011, dao je i jedini učesnik sa Balkana koji će na ovom prestižnom takmičenju nastupiti u automobilu, Dražen Ćurić. U telefonskom razgovoru, takmičar iz Zagreba je istakao:

"Ruta trke je drugačija nego u dva prethodna izdanja. Ustvari, organizatori svake godine učesnike trke iznenade nečim potpuno novim. Ove godine bi to mogli biti tropski uslovi s kojima ćemo se sresti u prva tri dana. Budući da se trasa drži u strogoj tajnosti mogu samo nagađati na osnovu geografsog položaja rute, šta nas čeka. Iznenađnja sigurno neće nedostajati a naročito ne smemo zaboraviti čudljivost prirode, čiju brutalnu moć smo osetili baš u belim dinama Fiambale ove godine, kada se rutinski brzinac od 180 km, zbog jake peščane oluje pretvorio u jednu od najekstremnijih etapa u istoriji Dakra. Čak je Peterhansel, najveći i najuspješniji takmičar u istoriji Dakra, izjavio da mu je to bio najekstremniji brzinac u životu. Dakle, i ove godine, kao i u protekle tri decenije, Dakar će sve koji su se odvažili staviti startni broj na svoje vozilo, sigurno dovesti na samu granicu psihofizićkie izdržljivosti. Ono što je sigurno tačno, kad pričamo o najtežoj trci na planeti, je da ništa nije lagano, jednostavno, niti jeftino :) Kad tome pridodamo sve opasnosti koje nas vrebaju tokom trke, sama ruta i razmišljanje o njoj postaju manje bitni, jer sve je ekstremno, a kako je drugima tako je i meni, pa je bolje ostati koncenrisan na sebe i svoje vozilo, dok je  trasa takva kakvom ju je majka priroda stvorila a takmičarima neka Bog pomogne:)"

Automagazin.rs

Reli: Subaru i Mitsubishi pripremaju R4

Reli: Subaru i Mitsubishi pripremaju R4

Oba japanska proizvođača neprestano rade na unapređenoj verziji automobila, pripremljenog po specifikaciji za klasu R4. Podsetimo, rad na modelima Lancer i Impreza R4 počeo je u novembru mesecu, kada je FIA dala "zeleno svetlo" za novu speciffikaciju R4...

WRC - Mini testira na Sardiniji + VIDEO

WRC - Mini testira na Sardiniji + VIDEO

Sezona 2010 u Svetskom reli šampionatu je iza nas, ali timovi već uveliko testiraju automobile proizvedene po specifikaciji za 2011. godinu. Citroën i Ford su testirali u Velikoj Britaniji, a povratnik na staze Svetskog reli šampionata, Mini, aktivno testira na Sardiniji...

Dakar reli 2011 - Novi sportski aspekti

Dakar reli 2011 - Novi sportski aspekti

Stav usvojen 2010 će se nastaviti u kategoriji motocikla. Perspektive voznog parka motocikala sa maksimalnom dozvoljenom zapreminom od 450 cm³ ubedila je neke konstruktore da povećaju svoje učešće u kros kantri reli disciplini.

WRC 2011 - Testiranja u punom jeku

WRC 2011 - Testiranja u punom jeku

Sezona 2010 u Svetskom reli šampionatu je iza nas, ali timovi već imaju pune ruke posla. Citroën i Ford su testirali u Velikoj Britaniji, a povratnik na staze Svetskog reli šampionata, Mini, aktivno testira na Sardiniji...

Dakar 2011 - Gabor Sagmajster u novim bojama

Dakar 2011 - Gabor Sagmajster u novim bojama

Domaći motociklista Gabor Sagmajster predstavio je motocikl u novim bojama sponzora Euro Petrol. Gabor je već dva puta uspeo da stigne do cilja najzahtevnijeg i najprestižnijeg relija na svetu, Rally Dakar, što je više nego dovoljan razlog da Euro Petrol nastavi saradnju sa ovim vrhunskim vozačem...

Citroën je novi – stari reli šampion sveta

Citroën je novi – stari reli šampion sveta

Sa deset pobeda na trinaest ovogodišnjih WRC takmičenja, Citroën Racing iza sebe ima najbolju sezonu otkada se takmiči u Svetskom reli šampionatu. I ove godine, učinak je maksimalan - Citroën reli tim uspeo je da zabeleži šestu šampionsku titulu u konkurenciji konstruktora, a Sebastien Loeb je u automobilu C4 WRC stigao do svoje sedme titule.

WRC 2011 - Denis Kuipers u Ford Fiesti WRC

WRC 2011 - Denis Kuipers u Ford Fiesti WRC

Za nekoliko meseci startuje nova era u Svetskom reli šampionatu, najviše zahvaljujući uvođenju nove specifikacije WRC automobila, koje pokreću turbo-benzinski agregati zapremine 1,6 litra. Pored "privatnika" Madsa Ostberga, novi bolid Ford Fiesta WRC u Svetskom reli šampionatu 2011 voziće Denis Kuipers...

WRC - Dani Sordo prešao u Mini?

WRC - Dani Sordo prešao u Mini?

Prema pisanju norveških medija, Daniel Sordo je potpisao ugovor sa timom Mini. Podsetimo, Španac je mogao ostati u timu Citroën, ali pod uslovom da obezbedi sponzorskih 3 miliona Eura za sezonu 2011. Govorilo se o njegovom prelasku u Ford, a sada imamo informaciju da je potpisao ugovor sa ekipom Mini...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19