Jänner rally 2011 - Komentar Nenada Nikolića 1. deo

Gornja Austrija, region Muhlviertel, grad Freistadt. Tačno 100 posada na startu Janner relija, koji se tradicionalno organizuje prvog vikenda posle Nove godine. Prošle godine, reli je otkazan zbog protivljenja i posebnih uslova koje su zahtevali stanovnicu ove regije...
Ove godine kao da je sve nadoknađeno, a to su dokazali prvo takmičari, zatim ljubazni funkcioneri i naravno fantastična publika, koje je prema zvaničnim podacima bilo oko 125.000!
Gotovo čitave nedelje trajali su rock koncerti, predstavljanja timova, izbori za mis, testovi, pa zvanični treninzi. Naša mala ekipa srpskih reli fanova, doputovala je u Freistadt taman na shakedown i naravno izazvala pomalo začuđene, odobravajuće poglede, kada smo počeli da izlazimo iz krcate, malene Opel Corse 1200.
Neću mnogo pisati ono što uglavnom možete pronaći na internetu, već lične utiske posle tri dana boravka u ovom regionu,smešteni u prelepom malom hotelu u mestu Unterweissenbach.
Tipično austrijsko planinsko selo, porodični hotel sa tradicijom dugom 150 godina, domaćini ljubazni, hrana domaća… Najbolje od svega: lokacija izuzetna, brzinski ispiti udaljeni od šest do dvadesetak kilometara, tako da smo od 16 BI odgledali osam.

Posle shakedown-a obavezan je bio “Rallyepass” 25 EUR ulaznica za sva tri dana, za sve brzince, servisnu zonu, gradsku halu… Ovu cenu ulaznica pomnožite sa gore pomenutom cifrom prisutne publike. U hali spektakl. Koncert, pa proglašenje svih šampiona Austrije u auto-moto sportu za 2010. godinu. Već vremešni gospodin iz Beča, Raimund Baumschlager devet puta šampion, izaziva ovacije u punoj hali. Za to vreme cvrče kobasice i ispija se odlično Freistadtter bier, inače jedan od sponzora relija. Iako je napolju minus, prilično zagrejana atmosfera, kamere, foto reporteri, veliki video bim… Uz gromoglasnu najavu spikera, na veliku startnu rampu, koja je ustvari bina za nastupe, uz sirene uskače prvo vozilo: novi Ford Focus RS bele boje sa rotacijama, je automobil koji će dva dana otvarati stazu ispred takmičara. Posle toga dolazi pet predvozača: automobili A i B, a onda one nama poznate “nule”. Od takmičara prvi iz servisne zone, koja je u ograđenom prostoru oko hale, ulazi startni broj 118 – BMW 2002 Tii.
Ujutro ustajemo rano i odlazimo u selo Motlas, na oko 6 km udaljen prvi “Sonderprufungen”. Na parkingu, u ekipama po 5-6 mladića odmah kidišu i traze ulaznice, koja pojedinačno košta 5 EUR za jednu stazu. Kroz glavu mi prolaze partizanski filmovi, samo im šlemovi fale. Svi uredno plaćaju, okrećem se i ne vidim da se bilo ko šunja okolo, preskace plotove… Nigde Mirka i Slavka, a 5 evra je zaista tamo sitnica. Ubrzo dolazimo do drvenog kioska pored same staze brzinca. Dva čaja sa rumom placamo 7 "evrića". Dok rum greje noge i glavu, čudimo se što li su se prošle godine meštani bunili, kad ovako delju? Iako je tih dana otoplilo, ipak je oko 3 stepena ispod nule. Na stazi led i sneg. Zaista vožnja fascinantna, počeo je boj između Čeha i Austrijanaca.
Vaclav Pech očekivano lepo kliza svojim Mitsubishijem kroz brzu krivinu na kojoj smo stajali. Međutim, ovaj reli odmah ima svog tragičara. Favorizovani brzi Čeh Pavel Valousek, u Fabiji S2000, nailazi sa četiri migavca. Epilog, razvaljen hladnjak za vodu i odustajanje. Prvo vreme pomalo neočekivano postavlja Jaroslav Orsak, ispred momka koji je najveće iznenađenje možda svih Janner relija u istoriji. Treći je Pech. Raspitujemo se ko je pomenuti mladić u Mitsubishiju EVO 5? Martin Fischerlehner iz Rallye Club Teama Muhlviertel, dečko koji živi tri kilometra od Freistadta. Dobro, u redu. Mogao je sve staze peške da prođe, ali njemu je tek 21 godina i treći reli u životu! Posle četvrtog brzinca, on je u vođstvu, a ne boduje se za ERC jer njegov EVO5 više nema homologaciju. Senzacija! U servisnoj zoni i Press centru, jedni se raduju, drugi su zanemeli. Kako je dan odmicao, a hladnoća sve više popuštala, Martin je pomalo padao u plasmanu, jer nije imao gume za mešovitu podlogu, ili stazu bez snega i leda. Prvi dan ipak završava na izvrsnom šestom mestu, a ljudi iz kluba mu za drugi dan obećavaju odgovarajuće gume. Nisu pogrešili, jer mladić čitavog drugog dana drži peto mesto. Tek na poslednjem brzincu, po magli, prestižu ga Kris Rosenberger i Mario Saibel. Obojica u novim automobilima. Kris u Subaru Imprezi N16, a Mario Mitsubishi Lancer EVO 10.
Tekst: Nenad Nikolić - Pirelli World Rallying
Foto: Vesna Stojanović