WRC - Citroën DS3 WRC: Tehnička specifikacija + FOTO

Citroën je prikazao reli bolid koji će 2011. godine braniti boje francuskog proizvođača - Citroën DS3 WRC. Novi takmičarski automobil u Svetskom reli šampionatu naslediće uspešni model C4 WRC. Prvi put otkada se takmiči u Svetskom reli šampionatu, Citroën Racing je dizajnirao sve komponente motora, uključujući i blok i glavu motora...
Smešten u aluminijumski blok, izvanredno izrađen 4-cilindrični Turbo agregat zapremine 1,6 litara sada razvija 300 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment od 350 Nm. Agregat je morao biti opremljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, što je bio dodatni izazov za stručnjake Citroën Racinga. To znači da se gorivo meša sa vazduhom tek nakon što uđe u komoru za sagorevanje, a sve je moralo biti usklađeno sa "indukcijom" turbopunjača. U poređenju sa "starim" dvolitarskim agregatom, smanjenje zapremine je rezultiralo i blagim padom snage i obrtnog momenta, ali odziv agregata je ostao na visokom nivou zahvaljujući sistemu direktnog ubrizgavanja goriva. Vek trajanja motora povećan je na šest takmičenja, što je dovoljno za pola sezone u Svetskom reli šampionatu.

Karoserija je razvijena prema visokim standardima u aerodinamičkom tunelu, a dizajnerske linije prate serijski model DS3. Branici i blatobrani su redizajnirani, kako bi se zadovoljio kriterijum maksimalne širine od 1.820 mm. Prednji branik opremljen je aerodinmičkim dodatkom, dok je zadnji spojler spojen sa petim vratima. Vrata su, takođe, potpuno nova, prozori su izrađeni od polikarbonata, a u vrata je instalirana specijalna pena, čija funkcija je apsorbovanje energije udara sa strane.

Za bezbednosni "roll-bar" utrošeno je preko 40 metara specijalnih cevi. Posebna pažnja posvećena je i razvoju novog menjača, koji je pouzdaniji od prethodnika ( da li se neko seća kada je Citroën C4 WRC odustao zbog kvara menjača? ). Citroën Racing je potpisao novo tehničko partnerstvo sa francuskim proizvođačem menjača i elemenata transmisije, Sadev. Šestostepeni sekvencijalni menjač i prednji diferencijal su smešteni u aluminijumsko kućište, a povezani su sa zadnjim diferencijalom preko uzdužnog pogonskog vratila. Podsetimo, centralni diferencijal je sada zabranjen, a novi sistem se koristiti da prekine vezu sa zadnjim točkovima, kada se koristi hidraulična ručna kočnica.
Za razliku od fabričke ekipe Forda, koji su svojim redovima ima finske vozače, francuska ekipa se odličila za francuske posade Sebastien Loen - Daniel Elena i Sebastien Ogier - Julien Ingrassia. U aktuelnoj sezoni Svetskog reli šampionata, Citroën će nastupiti sa dva fabrička bolida DS3 WRC, kojim će upravljati Sebastien Loeb i Sebastien Ogier i tri "privatna" DS3 WRC, sa Petterom Solbergom, Kimi Raikkonenom i Peterom van Merkensteinom za volanom. Fabričke posade i Petter Solberg će nastupiti na svih 13 takmičenja u kalendaru Svetskog reli šampionata. Kimi Raikkonena čeka 10 startova, a Peter van Merksteijn krenuće sa DS3 WRC od relija u Portugalu. Partneri fabričkog tima za 2011. godinu su Red Bull, Michelin, Facom i Alcon.
Fotografije modela Citroën DS3 WRC možete pogledati klikom na LINK.

Citroen DS3 WRC | Tehnička specifikacija |
Motor: | Citroën Racing 1.6 Turbo direktno ubrizgavanje goriva |
Prečnik x hod klipa (mm): | 82 x 75.5 |
Zapremina (cm3): | 1.598 |
Maksimalna snaga (KS): | 300 / 6.000 o/min |
Maksimalni moment (Nm): | 350 / 3.250 o/min |
Specifična snaga: | 188 KS / 1L |
Broj ventila: | 4 ventila po cilindru - dupla bregasta |
Ubrizgavanje goriva: | Direktno - Magneti Marelli SRP-HP |
Kvačilo: | Cerametallic dva diska |
Transmisija: | Pogon na sve točkove - prednji i zadnji diferencijal |
Menjač: | Sadev - šest stepeni sekvencijalni |
Kočnice napred: | diskovi prečnika 355 mm (asfalt) i 300 mm (makadam) |
Kočnice pozadi: | diskovi prečnika 300 mm - 4-klipne čeljusti napred i pozadi |
Oslanjanje: | McPharson napred i pozadi |
Amortizeri: | Citroën Racing |
Felne za asfaltnu podlogu: | 8x18" |
Felne za makadam i sneg: | 7x15" |
Dužina automobila: | 3.948 mm |
Širina automobila: | 1.820 mm |
Međuosovinsko rastojanje: | 2.461 mm |
Zapremina rezervoara: | 75 L |
Masa automobila: | 1.200 kg minimum |
Automagazin.rs