AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC - Promene u svetskom reli sportu za 2013. godinu

WRC - Promene u svetskom reli sportu za 2013. godinu

Zasedanje Saveta za motorsport u Međunarodnoj automobilskoj federaciji (FIA), donelo je veliku porciju promena u Svetskom reli šampionatu. Cilje promena je smanjenje troškova takmičenja i privlačenje što većeg broja timova u svetski reli "cirkus"...

Da bi privukla što veći broj timova (privatnih), FIA je odlučila da broj prekookeanskih startova ograniči na jedan. Minimalan broj takmičenja, na kojima privatni timovi moraju nastupiti tokom sezone ostao je sedam. Nova promena se odnosi na privatne timove, koji se takmiče sa automobilima specifikacije WRC i S2000 1.6T. Ovi timovi nisu obavezni da startuju na WRC takmičenju sa najnovijim homologiranim delovima, već mogu koristiti i starije komponente.

Nije zaboravljena ni bezbednost. Posade koje startuju u automobilima specifikacije WRC, na asfaltnim podlogama će ponovo moći da koriste tzv. špijune. Promene se odnose i na pneumatike za asfalt, koji se montiraju na felne prečnika 18 inča. Pneumatici koji se koriste u nacionalnim i regionalnim šampionatima, po konstrukciji će biti bliže serijskim. Cilj je da se smanji prijanjanje pneumatika, kako bi automobil proklizavao pri manjim brzinama.

Biće promenjena i struktura šampionata. Od sledeće godine, aktuelni SWRC šampionat će biti zamenjen WRC-2 šampionatom, u kojem mogu učestvovati automobili sa pogonom na sve točkove, specifikacije S2000, R5, R4. Otvorena je i specifična kategorija za automobile bivše klase N4. Posade će moći da startuju na sedam WRC takmičenja, a u plasman će ulaziti najboljih šest rezultata. Sadašnji PWRC šampionat će naslediti WRC-3 šampionat, u kojem će učestovati automobili sa pogonom na prednje točkove, specifikacije R3, R2 i R1. Bodovi će se dodeljivati na pet od nominovanih šest takmičenja. Aktuelna WRC Academy ponovo je postala Junior World Rally Championschip.

Sa prelaskom na novi sistem klasa "R", a sa aspekta vlasnika starijih automobila, raduje činjenica da će važenje svih aktuelnih homologacija biti produžena do 31. decembra 2016. godine.

Promene su pretrpeli i vanevropski regionalni šampionati u okviru FIA. U šampionatima ARC, APRC, MERC, NACAM i CODASUR, mogu startovati automobili sa nacionalnim homologacijama, koji u oblasti bezbednosti odgovaraju standardima iz aneksa "J" koji propisuje FIA.

Velika promena je uvedena i u šampionatu Evrope. Kompanija Eurosport Events je postala promoter Evropskog reli šampionata, a ugovor je potpisan na deset godina, sa početkom važnje od 2013. godine. Eurosport će obezbediti da Evropski reli šampionat bude promovisan na televiziji i drugim medijima.

Podsetimo, na nedavnom zasedanju reli komisije Međunarodne automobilske federacije (FIA), potvrđen je izbor promotera za Svetski reli šampionat. Od 2013. godine, to će biti kompanije The Sportsman Media Group i Red Bull Media House. Promoter će biti zadužen za razvoj WRC šampionata, poboljšavanje njegove reputacije i komercijalne vrednosti. Promoter će, u saradnji sa FIA, biti fokusiran na direktne prenose WRC takmičenja i inovativne tehnologije digitalnih medija.

Automagazin.rs

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

Rally Islas Canarias 2025 - VIDEO

WRC Rally Islas Canarias 2025 je jedno od tri asfaltna takmičenja u FIA reli kalendaru 2025. Ubedljivo najbrži takmičar bio je Leteći Finac, Kalle Rovanpera (Toyota GR Yaris Rally1)…

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025 - Toyota hop, Hyundai trop!

WRC Rally Islas Canarias 2025, četvrto takmičenje FIA Svetskog reli šampionata, je iza nas. Fabrički tim Toyote praktično je oduvao konkurenciju, zabeleživši četvorostruku pobedu. Na cilju relija na najviši stepenik podijuma se popeo fantastični, 24-godišnji Kalle Rovanpera…

123456. . .398
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19