Rally Sweden - Istorijska pobeda za Hirvonena, hattrick Forda!

Istorijsku, prvu pobedu u WRC bolidu pogonjenim motorom 1.6 Turbo, zabeležio je Mikko Hirvonen, u automobilu Ford Fiesta RS WRC. Finac je zabeležio drugu pobedu zaredom na reliju Švedska i trinaestu u karijeri. Samo 6,5 sekundi sporiji, bio je talentovani Mads Ostberg u istom automobilu.
U poslednju sekciju, najodlučnije je ušao Latvala, koji je zajedno sa Ogierom, uspeo da prestigne trećeplasiranog Pettera Solberga. Između trećeplasiranog Ogiera i četvrtoplasiranog Latvale, razlika je iznosila 1,2 sekunde. Mads Ostberg zebeležio je drugo vreme, upozorivši vodećeg Hirvonena da nema prostora za "opuštanje".

I sledeći brzinski ispit (Rammen) osvojio je Latvala, preuzevši treću poziciju od Ogiera, koji je udario u snežnu barijeru, nako čega je motor u DS3 WRC počeo gubiti snagu.. Drugo vreme zebeležio je Ostberg, koji je smanjio prednost u odnosu na Hirvonena na manje od pet sekundi. Petter Solberg je trećim rezultatom uspeo da iza sebe ostavi Ogiera, a od podijuma ga je delilo 7 sekundi. To i nije bila mala razlika, s obzirom da je vozače čekao finalni Power Stage dužine samo 4,16 kilometara.

Završni Power Stage, doneo je puno uzbuđenja! Prvo iznenađenje je stiglo od Pettera Solberga, koji je seo na desno sedište, a volan je prepustio svom suvozaču, Ircu Chrisu Pattersonu. Koji razlog ove odluke? Petter Solberg je u petak, u 13:55, na etapi kroz naseljeno mesto, gde je brzina ograničena na 80 km/h, vozio brzinom 112 km/h. Za ovaj prekršaj, policija ga je kaznila novčanom kaznom od 800 Eura i zabranom upravljanja vozilom, čije važenje je počelo 48 sati nakon određivanja kazne. Ovo vreme isteklo je neposredno posle cilja brzinskog ispita 21. To je zvanično saopštenje Solberg tima, iako mnogi smatraju da je na ovu odluku uticao Citroen Racing. Petter je mogao da nastupi na Power Stage-u, jer brzinski ispit se ne definiše kao "legalan saobraćaj". Solbergov suvozač je za pobednikom poslednjeg brzinskog ispita, Ogierom, kasnio 51,2 sekunde, što znači da 4. mesto na reliju zauzima Ogier, ali i osvojena tri boda za pobedu na Power Stage-u. Ostale pozicije u "Top 10", ostale su nepromenjene. U popodnevnoj sekciji, tempo je pojačao Jari Matti Latvala, dovezavši i treći Ford na podijum.

Rally Sweden 2011:
1. HIRVONEN / LEHTINEN FORD Fiesta WRC 3:23:56.6 sat
2. OSTBERG / ANDERSSON FORD Fiesta WRC + 6.5 s
3. LATVALA / ANTTILA FORD Fiesta WRC + 34.0 s
4. OGIER / INGRASSIA CITROËN DS3 WRC + 47.7 s
5. SOLBERG / PATTERSON CITROËN DS3 WRC + 1:31.2 min
6. LOEB / ELENA CITROËN DS3 WRC + 2:30.3 min
7. ANDERSSON / AXELSSON FORD Fiesta WRC + 6:22.0 min
8. RÄIKKONEN / LINDSTRÖM CITROËN DS3 WRC + 7:02.3 min
9. WILSON / MARTIN FORD Fiesta WRC + 10:11.5 min
10. AL QASSIMI / ORR FORD Fiesta WRC + 10:31.1 min
11. SANDELL / PARMANDER ŠKODA Fabia S2000 + 12:24.5 min
12. PROKOP / TOMÁNEK FORD Fiesta S2000 + 13:43.1 min
13. KUIPERS / MICLOTTE FORD Fiesta WRC + 13:57.7 min
14. BLOCK / GELSOMINO FORD Fiesta WRC + 16:51.8 min
15. BREEN / ROBERTS FORD Fiesta S2000 + 18:32.7 min
16. SEMERÁD / ERNST MITSUBISHI Lancer Evo IX + 23:03.2 min
Goran Sarić - Automagazin.rs