AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

U Svetskom reli šampionatu, od januara meseca imamo novu specifikaciju WRC automobila, a u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo, koji su veoma slični WRC bolidima. Za razliku od vozila WRC, nova generacija S2000 bolida može nastupati samo u regionalnim prvenstvima...

FIA je nedavno objavila i dimenziju prečnika restriktora za vazduh za S2000 automobile nove specifikacije. Reli komisija FIA odličila je da prečnik restriktora za S2000 1.6 Turbo ograniči na 30 milimetara, za razliku od onog u WRC automobilima, koji iznosi 33 milimetra. Od aktuelnih marki u Svetskom reli šampionatu, S2000 nove generacije razvija samo Mini, dok Ford i Citroën trenutno nemaju u planu automobil ove specifikacije.

Dakle, u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo (veoma slični WRC bolidima, vidi dole). U sve atraktivnijem IRC šampionatu, ostaju dosadašnji atmosferski dvolitarski automobili specifikacije S2000. Za primenu navedenih specifikacija u pojedinačnim šampionatima, moraće se naći i rešenje za neka zajednička takmičenja za više šampionata (Ypres, Madeira, Barum). Ono što je važno, jeste činjenica da Eurosport nema veliko interesovanje da na IRC takmičenjima startuju S2000 1.6T automobili i verovatno u ovom prestižnom prvenstvu neće ni startovati.

Što se tiče WRC bolida, možemo slobodno reći da je pred nama nova era. Novi bolidi su preuzeli istu oznaku (WRC), ali u tehničkom smislu "nije ostao kamen na kamenu". Novi WRC bolidi nisu ništa drugo nego unapređeni S2000 bolidi. Od januara 2011. godine, svi S2000 automobili, koji se takmiče u S-WRC šampionatu, biće opremljeni motorom zapremine 1.600 cm³, sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i turbopunjačem sa maksimalnim pritiskom od 2,5 Bara. Prečnik restriktora je 33 mm, a maksimalni broj obrtaja radilice ograničen je na 8.500 o/min.

Da li će FIA dozvoliti da prečnik restrikotra vazduha kod WRC bolida bude veći, ostaje nam da vidimo. Možemo slobodno reći da su se S2000 automobili novim motorom znatno ubrzali. Oslanjanje, transmisija, kao i većina ostalih delova, isti su za WRC i S2000. WRC bolidi će imati sledeće prednosti: mogu koristiti drugačiji prednji branik i veliko zadnje krilo, mogu koristiti druge kočione diskove i kočione čeljusti. Takođe, WRC automobil će imati polikarbonatne prozore, i drugačiji sistem upravljanje. Navedene prednosti moći će da koriste SAMO fabrički timovi.

Goran Sarić - Automagazin portal

WRC Academy: 18 prijavljenih učesnika

WRC Academy: 18 prijavljenih učesnika

Projekat WRC Academy, koji je naslednik šampionata JWRC, namenjen je za mlade talente iz celog sveta. Međunarodna automobilska federacija (FIA), objavila je spisak 18 učesnika koji će ove godine nastupati u identičnim automobilima Ford Fiesta R2...

WRC - Pontus Tidemand na Rally Sweden u Fiesti S2000

WRC - Pontus Tidemand na Rally Sweden u Fiesti S2000

Dvadesetogodišnji švedski talenat Pontus Tidemand, pastorak Heninga Solberga, startovaće na Rally Sweden u automobilu Ford Fiesta S2000. Iako je prvobitno bilo planirano da Pontus nastupi u automobilu Subaru Impreza STi, u poslednjem trenutku je odluka pala na Fiestu S2000...

WRC - Petter Solberg predstavio svoj novi automobil

WRC - Petter Solberg predstavio svoj novi automobil

Od prvog takmičenja u kalendaru Svetskog reli šampionata 2011, Rally Sweden, deli nas još samo jedan dan, a Petter Solberg konačno je otkrio izgled svoje nove "igračke" za novu sezonu - Citroën DS3 WRC. Iako su glavni partneri tima PSWRC ostali isti (EnterCard i TOOLS), boje automobila su nove...

Video: rekonstrukcija izletanja Roberta Kubice

Video: rekonstrukcija izletanja Roberta Kubice

Italijanskim kolegama uspelo je preko kompjuterske animacije da urade "rekonstrukciju" nezgode Roberta Kubice na nedeljnom Rally Ronde di Andorra. Podsetimo, Kubica je uspešno operisan i njegov postoperativni oporavak ide prama očekivanjima lekara...

Rally Sweden 2011 - Najava i istorijski detalji

Rally Sweden 2011 - Najava i istorijski detalji

U svetskim reli krugovima važi pravilo da onaj ko pobedi bar na jednom brzinskom ispitu u Švedskoj, stigao je do pola puta do statusa reli legende. I fanovi i takmičari se slažu u jednom: ovakvih bi relija trebalo biti više! Samo je Finski reli brži od ovog, jer po ledu i snegu bolidi jure i preko 200 km/h, što znači da je ključ uspeha dobar izbor putanje i "hladna glava"...

Rally di Andora - Robert Kubica teško povređen + FOTO + VIDEO

Rally di Andora - Robert Kubica teško povređen + FOTO + VIDEO

Reli je njegova strast, ali sada Robert Kubica preživljava teške trenutke. Poljski F1 pilot doživeo je tešku nesreću na Rally Ronde di Andora, kada je u svom premijernom nastupu u bolidu Škoda Fabia S2000, udario u zid lokalne crkve u selu Testico. Kubicu su morali izvaditi iz automobila, i transportovati helikopterom do bolince...

Reli: R4 kit za Lancer Evo X košta 26 hiljada Eura

Reli: R4 kit za Lancer Evo X košta 26 hiljada Eura

Ralliart Italy otkrio je cenu specijalnog kompleta, kojim se Mitsubishi Lancer N4 može unaprediti u novu verziju R4 (prema novoj klasifikaciji grupa 2). Specijalni kit trebao bi unaprediti automobil aktuelne N4 klase (kategorija Production World Rally Championship) i približiti ga atmosferskim S2000 bolidima...

WRC - Citroën DS3 WRC: Tehnička specifikacija + FOTO

WRC - Citroën DS3 WRC: Tehnička specifikacija + FOTO

Citroën je prikazao reli bolid koji će 2011. godine braniti boje francuskog proizvođača - Citroën DS3 WRC. Novi takmičarski automobil u Svetskom reli šampionatu naslediće uspešni model C4 WRC. Prvi put otkada se takmiči u Svetskom reli šampionatu, Citroën Racing je dizajnirao sve komponente motora, uključujući i blok i glavu motora...

WRC - novi dizajn automobila

WRC - novi dizajn automobila

Samo nekoliko dana ostalo je do prve trke Svetskog reli šampionata 2011, Rally Sweden, a na društvenim mrežama Facebook i Twitter, timovi otkrivaju dizajn svojih novih bolida. Matthew Wilson dobio je redizajnirane Stobart boje, a Citroen DS3 WRC Kimi Raikkonena brendiran je u boje Punta S2000 iz 2009. godine...

Renault Symbioz
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46