Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

Citroën uzvraća udarac. Na svih 5 održanih brzinskih ispita Rally Mexico 2011, najbrži su bili vozači u automobilu Citroën DS3 WRC. Vodi Sebastien Loeb, sa minimalnom prednošću ispred timskog kolege Sebastiena Ogiera. Treću poziciju sebično drži Petter Solberg (Citroën DS3 WRC), ispred najbržeg vozača Forda, Mikke Hirvonena...
WRC
Na prvom, ali i najdužem brzinskom ispitu dana (Alfaro 1 - 26.01 km), najbrži je bio Sebastien Ogier, sa 0.5 sekundi prednosti u odnosu na svog timskog kolegu u Citroën DS3 WRC, Sebastiena Loeba i 3.4 sekunde prednosti u odnosu na "privatnika" Pettera Solberga u istom automobilu. Iza tri francuska bolida se plasirao Jari-Matti Latvala, u bolidu Ford Fiesta RS WRC, a samo nekoliko sekundi iza bio je Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC). Šestoplasirani Ostberg (Ford Fiesta RS WRC), u odnosu na Ogiera bio je sporiji preko pola minuta, kao i sedmi Block i osmi Wilson. Devetoplasirani Novikov, prvi "pravi" brzinski ispit, iskoristio je za upoznavanje sa novim automobilom. Prvu "desetorku", na brzinskom ispitu broj 2 zatvorio je Hening Solberg u Ford Fiesti RS WRC. Na istom brzinskom ispitu, zabeležili smo i prvo odustajanje: u svom premijernom nastupu u novom bolidu, svoju Fiestu RS WRC je oštetio Federico Villagra.

I na trećem brzinskom ispitu (Ortega 1 - 23.83 km), najbrži je bio Ogier, ispred Loeba, ali je "hegemoniju" Citroëna narušio je trećeplasirani Latvala, koji je u odnosu na Ogiera "kasnio" samo 4.4 sekunde. Četvrti na cilj stigao je P. Solberg, peti Hirvonen, a šesti H. Solberg. Tempo je pojačao sedmoplasirani Matthew Wilson, sa minimalnom prednošću ispred osmoplasiranog Novikova i devetoplasiranog Blocka. Prvi defekt imao je Mads Ostberg, koji je na ovom brzinskom ispitu izgubio preko 4 minuta u odnosu na najbržeg vozača, što možemo objasniti nedostatkom test kilometara na makadamskoj podlozi. Na čelu je i dalje bio fantastični Ogier, ispred Loeba i Solberga, na kojeg je počeo da vrši pritisak Latvala.

Pobedu na četvrtom brzinskom ispitu (El Cubilete 1 - 18.87 km) zabeležio je Sebastien Loeb, sa minimalnom prednošću od 0.4 sekunde u odnosu na Ogiera. Treći Citroën DS3 WRC, kojim upravlja Solberg, na cilj je stigao sa 5.9 sekundi zaostatka, a iza Norvežanina su se plasirali vozači Forda: Hirvonen, Ostberg, Novikov, Wilson, H. Solberg, Kuipers i Block. Sigurno ste primetili da u prvih deset nema Latvale. Finac se na 4. brzinskom ispitu poigrao sa zakonima fizuke i poslao svoju Fiestu RS WRC van staze, što je rezultiralo kašnjenjem od 2:23.9 min u odnosu na Loeba.
Superspecijalni ispit dužine samo 1.33 km, doneo je promenu na vodećoj poziciji. Loeb je od Ogiera bio brži za 2.5 sekundi i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu. U "top 10" nije bilo promena. Treću poziciju sebično drži P. Solberg, koji je 22.5 sekundi ispred Hirvonena. Petu poziciju drži sve brži Wilson, ispred odličnog Novikova, H. Solberga, Kuipersa, Latvale i Al-Attiyaha , koji je vodeći u konkurenciji automobila specifikacije S2000. Do kraja dana, u programu je još pet brzinskih ispita.

Rally Mexico - plasman posle 5. BI:
1. Sebastien LOEB, Citroën DS3 WRC 43:24,0 min
2. Sebastien OGIER, Citroën DS3 WRC +1,3 s
3. Petter SOLBERG, Citroën DS3 WRC +18,4 s
4. Mikko HIRVONEN, Ford Fiesta RS WRC +40,9 s
5. Matthew WILSON, Ford Fiesta RS WRC +1:38,0 min
6. Jevgenij NOVIKOV, Ford Fiesta RS WRC +1:43,4 min
7. Henning SOLBERG, Ford Fiesta RS WRC + 1:56,5 min
8. Dennis KUIPERS, Ford Fiesta RS WRC +2:31,7 min

SWRC
Rally Mexico 2011 prvi je reli ovogodišnjeg S-WRC šampionata (Super 2000 World Rally Championship). Visoki troškovi transporta i velika udaljenost od Evrope, gde se nalazi većina profesionalnih i svi fabrički reli timovi, uticala je da se u Meksiku pojavi samo pet vozača, koji su prijavljeni u kategoriji S-WRC, u kojoj se takmiče automobili specifikacije S2000, pogonjeni dvolitarskim atmosferskim motorom. Posle 5. brzinskog ispita, vodeći u kategoriji S-WRC je pobednik relija Dakar 2011, Nasser Al-Attiyah, u automobilu Ford Fiesta S2000, 11.5 sekundi ispred Ott Tanaka u istom automobilu. Samo 4.2 sekunde iza Tanaka je aktuelni juniorski šampion sveta, Martin Prokop (Ford Fiesta S2000), ispred 19-godišnjeg Karl Kruudae u bolidu Škoda Fabia S2000. Poslednju poziciju u konkurenciji SWRC drži fabrički vozač Škoda Motorsport tima, Juho Hanninen, koji je na prvom brzinskom ispitu izgubio mnogo vremena zbog gumi defekta.
Nove fotografije iz Meksika, pogledajte klikom na LINK.
Automagazin.rs