AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

FIA: Restriktor za automobile S2000 1.6T prečnika 30 mm

U Svetskom reli šampionatu, od januara meseca imamo novu specifikaciju WRC automobila, a u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo, koji su veoma slični WRC bolidima. Za razliku od vozila WRC, nova generacija S2000 bolida može nastupati samo u regionalnim prvenstvima...

FIA je nedavno objavila i dimenziju prečnika restriktora za vazduh za S2000 automobile nove specifikacije. Reli komisija FIA odličila je da prečnik restriktora za S2000 1.6 Turbo ograniči na 30 milimetara, za razliku od onog u WRC automobilima, koji iznosi 33 milimetra. Od aktuelnih marki u Svetskom reli šampionatu, S2000 nove generacije razvija samo Mini, dok Ford i Citroën trenutno nemaju u planu automobil ove specifikacije.

Dakle, u regionalnim FIA šampionatima, nastupaće automobili S2000 1.6 Turbo (veoma slični WRC bolidima, vidi dole). U sve atraktivnijem IRC šampionatu, ostaju dosadašnji atmosferski dvolitarski automobili specifikacije S2000. Za primenu navedenih specifikacija u pojedinačnim šampionatima, moraće se naći i rešenje za neka zajednička takmičenja za više šampionata (Ypres, Madeira, Barum). Ono što je važno, jeste činjenica da Eurosport nema veliko interesovanje da na IRC takmičenjima startuju S2000 1.6T automobili i verovatno u ovom prestižnom prvenstvu neće ni startovati.

Što se tiče WRC bolida, možemo slobodno reći da je pred nama nova era. Novi bolidi su preuzeli istu oznaku (WRC), ali u tehničkom smislu "nije ostao kamen na kamenu". Novi WRC bolidi nisu ništa drugo nego unapređeni S2000 bolidi. Od januara 2011. godine, svi S2000 automobili, koji se takmiče u S-WRC šampionatu, biće opremljeni motorom zapremine 1.600 cm³, sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i turbopunjačem sa maksimalnim pritiskom od 2,5 Bara. Prečnik restriktora je 33 mm, a maksimalni broj obrtaja radilice ograničen je na 8.500 o/min.

Da li će FIA dozvoliti da prečnik restrikotra vazduha kod WRC bolida bude veći, ostaje nam da vidimo. Možemo slobodno reći da su se S2000 automobili novim motorom znatno ubrzali. Oslanjanje, transmisija, kao i većina ostalih delova, isti su za WRC i S2000. WRC bolidi će imati sledeće prednosti: mogu koristiti drugačiji prednji branik i veliko zadnje krilo, mogu koristiti druge kočione diskove i kočione čeljusti. Takođe, WRC automobil će imati polikarbonatne prozore, i drugačiji sistem upravljanje. Navedene prednosti moći će da koriste SAMO fabrički timovi.

Goran Sarić - Automagazin portal

Rally Sweden 2011 - Hirvonen vodi, na scenu stupa taktika

Rally Sweden 2011 - Hirvonen vodi, na scenu stupa taktika

Iako je druga sekcija brzinskih ispita prošla u znaku Sebastiena Loeba i njegovog timkog kolege Sebastiena Ogiera, Mikko Hirvonen pred supercpecijalni ispit vodi. Na scenu je već stupila timska režija, a možemo očekivati nove naredbe timova na večerašnjem "specijalu", kako bi vozači sutra imali bolju startnu poziciju...

Rally Sweden 2011 - Hirvonen u vođstvu, H. Solberg out !

Rally Sweden 2011 - Hirvonen u vođstvu, H. Solberg out !

Vođstvo na reliju Švedska, na 11. brzinskom ispitu, preuzeo je Mikko Hirvonen. Finac u Ford Fiesti RS WRC sada vodi sa 0,3 sekunde prednosti ispred Madsa Ostberga. Dve pobede od četiri održana brzinska ispita, danas je zabeležio Petter Solberg, koji ima ambicije da mladom Ostbergu preuzme i drugu poziciju...

Rally Sweden 2011 - nove fotografije

Rally Sweden 2011 - nove fotografije

Predstavljamo novu seriju fotografija, snimljenih na atraktivnim snežnim brzinskim ispitima prvog relija u kalendaru Svetskog reli šampionata 2011, Rally Sweden. Fotografima sigurno nije bilo...

Rally Sweden - Ostberg prvi put u karijeri završava dan kao vodeći

Rally Sweden - Ostberg prvi put u karijeri završava dan kao vodeći

U popodnevnim satima prestao je da pada sneg i nad Švedskom se pojavilo sunce. Prvi put u svojoj karijeri, mladi Mads Ostberg dan je završio na vodećoj poziciji, što je svakako veliki uspeh. Sa 14,8 s zaostatka, za vrat mu duva Mikko Hirvonen, sa kojim će Ostberg sutra igrati ulogu "čistača" staze. Loeb prvi dan relija završava na 9. poziciji...

Rally Sweden 2011 - Mads Ostberg obeležio početak nove ere

Rally Sweden 2011 - Mads Ostberg obeležio početak nove ere

Mads Ostberg (23) u automobilu Ford Fiesta RS WRC, iznenađujuće dominira uvodnim danom relija Švedska. Talentovani Norvežanin je poput tajfuna protutnjao današnjim prvim "laufom", ostvarivši prednost od 24,8 sekundi ispred najbržeg fabričkog pilota Forda, Mikke Hirvonena. Svetski šampion, Loeb, gubi mnogo vremena, zbog loše startne pozicije...

Rally Sweden 2011 - prve fotografije

Rally Sweden 2011 - prve fotografije

Pred nama su najzanimljivije fotografije, snimljene na prvoj "rundi" Svetskog reli šampionata 2011, koja se održava na snežnim stazama Švedske. Predstavljamo prvu seriju fotografija sa današnjeg shakedowna, na kojem je najbrži bio Hening Solberg u Ford Fiesti WRC...

Rally Sweden 2011 - Raikkonen izleteo na shakedownu

Rally Sweden 2011 - Raikkonen izleteo na shakedownu

Kako je prošle godine završio, tako je ove godine počeo. Kimi Räikkönen je u sezoni 2010 pokazao da može biti izuzetno brz, ali mnogo puta je imao problem da održi automobil na stazi. Iako je današnji shakedown bio kratak, bivši F1 šampion bio je van staze...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46