WRC - Top 10 pobeda sa najmanjom razlikom

Vozač Citroën Total World Rally Team-a, Sebastien Ogier, na Rally Jordan zabeležio je pobedu sa najmanjom razlikom u istoriji Svetskog reli šampionata (WRC). Predstavljamo deset WRC pobeda sa najmanjom vremenskom razlikom između pobednika i drugoplasiranog...
Iako Svetski Reli Šampionat postoji više od četrdeset godina, devet od deset pobeda sa najmanjom razlikom zebeleženo je u poslednjih dvadeset godina. To je posledica trenda skraćivanja takmičenja, ali i činjenice da se rezultati nisu uvek merili desetim delovima sekunde. Posle Ogierove pobede, sa samo 0,2 sekunde prednosti u odnosu na Latvalu, postoje samo dve mogućnosti za "tesniju" ponedu: jedna je pobeda sa samo 0,1 s razlike, a druga je identično vreme vožnje, a pobednik bi bio onaj vozač koji ima više osvojenih brzinskih ispita.
U Jordanu se dogodila još jedna zanimljivost: Ogier je pobedio na Power Stage-u, sa 0,046 s ispred Hirvonena, što bi na "normalnom" brzinskom ispitu, bilo identično vreme vožnje. Podsetimo, rezultati na Power Stage-u, mere su u hiljaditim delovima sekunde.
Top 10 najdramatičnijih duela za pobedu:
2011 Jordan - Ogier (Citroën) : Latvala (Ford) +0,2 s.
Ogier je u poslednji dan relija ušao sa prednošću od pola minuta, ali Latvala je imao dobru startnu poziciju i konstantno dobru koncentraciju. Pred poslednji brzinski ispit, Latvala je vodio sa pola sekunde razlike, ali na Power Stage-u ga je Ogier nadmašio. Treba istaći da Rally Jordan 2011 nije održan prema komletnom programu, jer je uvodni dan relija otkazan zbog organizacionih problema.
2007 Novi Zeland - Gronholm (Ford) : Loeb (Citroën) +0,3 s.
U ovom slučaju, radilo se o duelu u pravom smislu reči. U poslednji dan relija, takmičari su ušli sa samo 1,7 sekundi razlike. Gronholm i Loeb su se čak tri puta smenjivali u vođstvu.
1998 Portugal - McRae (Subaru) : Sainz (Toyota) +2,1 s.
U Portugalu 1998. godine, videli smo moćni finiš Carlosa Sainza, koji je krenuo u "napad" na vodećeg McRaea sa treće pozicije. Na kraju relija, samo 2,1 sekunda je delila "El Matadora" od pobede.
1999 Argentina - Kankkunen (Subaru) : Burns (Subaru) +2,4 s.
Borba u Argentini 1999. godine, bila je još zanimljivija, jer se odvijala između vozača jednog tima, Kankkunena i Burnsa. "Iskusni vuk" protiv vozača nove generacije. Burns je u poslednju etapu ušao kao vodeći, a Kankkunen je bio na trećoj poziciji. Na drugom brzinskom ispitu dana, Finac je preuzeo inicijativu, pobedio na svim preostalim "brzincima" i nadmašio Burnsa.
2010 Novi Zeland - Latvala (Ford) : Ogier (Citroën) +2,4 s.
U "ludom" finišu relija Novi Zeland 2010, najbolje se snašao Jari-Matti Latvala, nadmašivši Ogiera za 2,4 sekunde, koji mu je za to vratio na nedavno završenom reliju Jordan. Kandidati za pobedu na Rally New Zeland 2011, bili su i Loeb i Solberg. Francuz je napravio grešku, a Solberg je, dok je bio na trećoj poziciji, izleteo van staze.
2000 Australija - Gronholm (Peugeot) : Burns (Subaru) +2,7 s.
2000. godine, za pobedu na Rally Australia su se borili Makinen, Gronholm i Burns. Makinen je nadmašio konkurente na brzinskim ispitima, ali je na završnoj tehničkoj kontroli isključen iz takmičenja, zbog nepropisnog turbopunjača na svom Lanceru.
2003 Nemačka - Loeb (Citroën) : Grönholm (Peugeot) +3,6 s.
Druga pobeda Loeba u Nemačkoj i treća u karijeri, nije bila nimalo laka. Gronholm u Peugeotu 206 WRC vodio je pred poslednji dan relija, ali u finalnom delu takmičenja, Francuz je bio ubedljiv i slavio je sa 3,6 s razlike.
2002 Argentina - Sainz (Ford) : Solberg (Subaru) +4,0 s.
Dramatična pobeda Carlosa Sainza u Argentini, 2002. godine, odlučena je za "zelenim stolom". Na čelu relija bila su dva Peugeota, kojima su upravljali Gronholm i Burns, a Sainz je kasnio preko dva minuta. Međutim, oba francuska vozila su isključena iz daljeg takmičenja - Burns zbog neodgovarajuće tehnike, a Gronholm zbog dobijanja "strane pomoći".
1998 Novi Zeland - Sainz (Toyota) : Auriol (Toyota) +4,1 s.
Timske kolege Sainz i Auriol, na Novom Zelandu 2008. godine, nisu "poklanjali" ni jednu jedinu sekundu. Zanimljivo je da su se u poslednjem danu takmičenja, čak tri puta smenjivali u vođstvu. Neobično je da je poslednji brzinski ispit ovog relija osvojio Richard Burns, iskoristivši greške koje su u žaru borbe pravili vozači Toyote.
1989 San Remo - Biasion (Lancia) : Fiorio (Lancia) +5,0 s.
Na reliju San Remo, 1989. godine, rezultati se nisu merili u "desetinkama", već u sekundama, a za pobedu su se borili Miki Biasion u fabričkoj Lancia Delti i Alex Fiorio u Lancia Delti tima Jolly Club. Treći Carlos Sainz u automobilu Toyota Celica, zaostajao je 20 sekundi.
Automagazin.rs