Rally Bulgaria 2011: “Normalan li si, šte ostaneš bez aparat”

Drugog dana, Iliev je vozio kao pomahnitao i pobedio na svim "brzincima". Rosseti je “shvatio” brze, neravne bugarske staze i na pretposlednjem brzinskom ispitu "Muhovo", prešao u vođstvo. Pre svakog brzinskog ispita, morao je da dolije litar ulja u motor i svi smo čekali kada će se motor konačno "prosuti".

Ipak, Italijani ne bi bili ono što jesu u reli sportu. Dihtovanje i lepljenje motora nekakvom smesom na vruće je izdržalo do kraja, i Fiatova “armada” je trijumfovala sa 7,3 sekunde prednosti. Betti se morao zadovoljiti trećom pozicijom. Raduje dobra pozicija Jasena Popova, sa jedinim Mitsubishijem na reliju.

Posle godinu dana pauze, Jasen Popov je ponovo nastupio u svom starom EVO 9, delimično prepravljenim za grupu R4. Nedostaje mu kompletno ogibljenje, koje je kao za grupu "A" i košta oko 15.000 EUR – prava sitnica! Braća Popov su vozili brzo, mada se stiče utisak ne onako agresivno kako to Jasen zna. Kao da su očekivali da neko od vodeće trojke "otpadne" i domognu se podijuma. Mogu slobodno reći da se onaj naš, u Srbiji novi EVO 9, sasvim pristojno čuje i "leži" u odnosu na bugarski R4.

Dimitar Iliev je završio na petoj poziciji i prišao je na sedam sekundi do Popova. Šesto mesto osvojio je Ignat Isaev, koji je nastupio prvi put u automobilu S2000, Peugeotom rentiranim u Italiji. Krum Doncev očigledno nije imao svoj dan, a na kraju ni svoj reli. Teško da će ga i imati sa automobilom već tri godine starim. Ni nova elektronika nije pomogla, iako se Krum borio kao lav, završio je tek kao sedmoplasirani. Na sledeće tri pozicije su se plasirali aktuelni viceprvak Evrope, Antonin Tlustak, koji je vozio svoju trku sa Poljacima Rzeznikom i Rutom. Nisu razočarali momci u automobilima sa pogonom na dva tocka: Slavov, Gančev, Turčin Kara i Turk.

Međutim, ponovo su razočarali bugarski policajci, koji su se začuđujuće agresivno i primitivno ponašali prema malobrojnoj publici, pa čak i prema akreditovanim foto-reporterima. Čeh František Dušek, profesionalni foto-reporter jedne od najboljih evropskih reli revija – “Rally” i web stranice autosport.cz, imao je niz neprijatnih situacija. Čovek je navikao na evropske organizatore, gde je novinar poštovan i omogućeno mu je da radi, zbog promocije reli sporta… Ovde sam stekao utisak kao da je reli organizovan zbog policije da “čuva” krivine!? Ovo je samo još jedan dokaz da je onaj prošlogodišnji WRC mnogo, mnogo daleko. Šteta zbog zaista pravih i velikih bugarskih reli majstora.

Rally Bulgaria 2011:
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 2:28.35,9
2. Petar Gyoshev/Dimitar Spasov (BG) Peugeot 207 S2000 +7,3 s
3. Luca Betti/Maurizio Barone (I) Peugeot 207 S2000 +42,1 a
4. Jasen Popov/Dilian Popov (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.42,4 min
5. Dimitar Iliev/Janaki Janakijev (BG) Škoda Fabia S2000 +1.49,6 min
6. Ignat Isajev/Stefan Kordev (BG) Peugeot 207 S2000 +3.16,7 min
7. Krum Donchev/Petar Jordanov (BG) Peugeot 207 S2000 +4.50,9 min
8. Antonin Tlusťák/Jan Škaloud (CZ) Škoda Fabia S2000 +5.15,9 min
9. Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +5.37,6 min
10. Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (PL) Peugeot 207 S2000 +6.51,5 min
Tekst i foto: Nenad Nikolić - Pirelli World Rallying